Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Liker dere campingferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 23:43   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Liker dere campingferier?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

*kremt*
Jeg skal visst ikke le av det, jeg prøvde nå med gaffel, og herlighet så deilig, slipper alt gris og lukt på fingrene!

Måtte quote denne, utrolig bra kommentar

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:06   #22
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker dere campingferier?

Jeg har voldsomme fordommer mot campinglivet, og har ALDRI vært på campingtur eller telttur!!
Men , nå har jeg en mann som har fantastiske minner fra teltturer osv så jeg har sagt ja til å overnatte en natt i telt i Danmark i neste uke!!!
Med lille-mandarin på 2 år. Så får vi se hva jeg synes. Jeg er i det minste sporty innstilt

Men vi skal overnatte på motell, kroer, bed&breakfast resten.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:08   #23
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Om jeg liker camping? Hahahaha! Nei. Jeg liker å sove komfortabelt, og jeg liker å ha dusj og vannklosett så nært at jeg kan gå naken ut om natten om jeg har ærend.

Som jeg skulle sagt det selv.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:09   #24
Frantzen
Passiv

Standard

Det eneste som får meg til å vurdere teltferie og campingliv er nyforelskelse

Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:23   #25
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg elsker telt! Har minimum 20 døgn i året i telt, og skulle gjerne hatt fler. Deilig å krype ned i god og varm sovepose og høre vinden i teltduken, eller drypping fra regn. Våkne om morgenen mens gresset ennå er fuktig, sette over kaffen på primusen og være ute.
Jeg er veldig jentete, og hjemme er jeg glad i dusj, sminke og høyhælte sko, men på telttur er det annerledes. Savner ikke varmt vann før etter en drøy helg.
Var to uker på ulike campingplasser mellom her og Østerrike i sommer, og det gikk superbra med ei snuppe på 2 år. Fantastisk ferie!

Jeg ligger forresten laangt unna campingvogner, der går grensa mi....

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:26   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har fått nok av campingferier etter barndommens reiser Europa rundt i fuktig hustelt. Det er fint å ha opplevd det, og lenge var det moro, men nå foretrekker jeg definitivt å sove under tak.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:38   #27
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke bygget for campingliv.

Liker ikke og er redd for alt som kan krype, maur, edderkopper osv
Jeg liker ikke å gå på do hvor det er skittent og vått overalt.
Liker ikke å vaske meg der hvor andre har tømt kjelen med Spagetti ala Capri.
Liker ikke soveposer
Liker ikke å våkne i et varmt, tett telt hvor sola steker i ansiktet.
Liker ikke at alt blir rått, sandete og skittent.
Liker ikke kortspill og drikking hele dagene.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:44   #28
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes campingvogner og alt som hører til er utrolig megadødsharry. Jeg har ganske mange fordommer, og har alltid hatt det. Har selv vokst opp med hytte i skogen. Vel så primitivt, uten vann og strøm, men allikevel noe ganske annet. *einstøing*

Det festlige (?) er at vi plutselig kjøpte oss campingvogn i fjor høst. Det er litt andre grunner til at vi kjøpte enn et genuint ønske om campingliv. Blant annet nærhet til familie, ønske om "nærmere-naturen-følelse" osv. Da jeg fant campingvogna som skulle bli vår ble jeg overbevist. Den har ikke et spor av rysjer, frysjer, frynser, utskjæringer eller plastblomster. (Jeg trodde alle hadde det.) Dessuten står den på et typisk vintercampingsted hele året. Jeg har større fordommer mot sommercampingsteder. Ser for meg flere grilldresser og mer flatfyll der.

Her er forresten et par bilder fra vidunderet vårt, en liten treroms, åtte meter lang.

Her dusjer og bommelimmer jeg (neida, man ikke i fellesdusjen/dossen):

Her sover krapylet:

Sist redigert av Irma : 29-07-07 kl 00:52.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:46   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man camper ikke BARE fast på en campingplass og drikker og spiller kort. Meget lite av det på campingplasser rundt om i Norge der man hovedsakelig er 1-2 netter for å se landet sitt altså. Det finnes flere varianter enn prototypen for å si det sånn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:50   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Det eneste som får meg til å vurdere teltferie og campingliv er nyforelskelse

Eksen min dro på bryllupsreise i telt. Nesten 3 uker på Finnmarksvidda. Midt på sommeren, i myggsesongen....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:57   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gubben fridde faktisk til meg på den før omtalte teltturen .
Jeg kan likevel melde at akkurat natten etter at man har blitt fridd til ikke er så romantisk i et 2-mannstelt når man er gravid og har soppinfeksjon.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 01:00   #32
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er langt ifra noe camping/telt-menneske. Liker ikke store campingplasser med mange oversosiale mennesker. Ferie liker jeg å tilbringe i det stille sammen med nærmeste familie. Jeg kan ikke fordra å ligge i telt. Det er klamt og ekkelt. Takke meg til hotell.

Gammel 29-07-07, 01:08   #33
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Gubben fridde faktisk til meg på den før omtalte teltturen .
Jeg kan likevel melde at akkurat natten etter at man har blitt fridd til ikke er så romantisk i et 2-mannstelt når man er gravid og har soppinfeksjon.

Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 11:36   #34
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Synes camping er greit. Har ikke prøvd så mange ganger og kanskje vi har vært heldig med vær og campingplasser.
Synes vogn er greiere enn telt da

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 12:19   #35
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker dere campingferie? Hva er det som gjør at dere liker/misliker denne måten å feriere på? Jeg liker det veldig godt, og det gjør mann og barn også. Nå har vi bare campet i Danmark, for jeg har "ei greie" mot norske campingplasser, for de ser så kjipe ut. I Danmark er de aller fleste campingplasser veldig tilrettelagt for at man er barnefamilie. Det er digre lekeplasser, dyr, minigolf, hoppeputer og ofte svømmebasseng. Toaletter og stellerom er vanligvis veldig fine.

Hvorfor velger dere campingferie?
Fordi det er billig, og det er fritt. Fritt med tanke på at det alltid er plass til oss, og vi kan selv bestemme om vi vil bli en eller fire dager på samme plass.

Camper dere med telt? Har dere campingvogn? Vi har telt. Et ganske stort et som har fortelt som er såpass stort at vi kan sitte inne og spise om været ikke er topp. Og som jeg og mannen kan sitte og kose oss i etter at barnet har lagt seg (man kan gjøre mer i forteltet også, men da må bord og stoler ut :deler: ).

Når vi nå har valgt denne måten å feriere på har vi lagt en del ting til rette for at det skal være behagelig. Vi har en diger luftmadrass som er bedre å ligge på enn dobbelsenga hjemme. Denne pumpes opp med elektrisk pumpe. Campingstolene er gode å sitte i, bordet er lett å holde rent, teltet er lett å sette opp osv. Jeg hadde aldri giddet å reise på teltferie med et gammelt fjelltelt og liggeunderlag.

Vi har brukt en del penger på utstyr, og det har virkelig vært verdt det. Jeg ønsker ikke gi barnet dårlige teltminner, som det høres ut som mange får. I den ferien vi var på nå i sommer ble det til at vi tok inn på hotell en natt, og da klaget T. og ville tilbake til teltet, for han syns det var kjedelig på hotell.

Gammel 29-07-07, 12:38   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kortspill og drikking (om kveldene) anser jeg for øvrig som legitime, ja, rent ut sagt gode grunner til å utøve campingliv.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 12:46   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker dere campingferie? Hva er det som gjør at dere liker/misliker denne måten å feriere på?
Jeg har aldri campet i campingvogn. Som liten var vi på campinghytteferie i Danmark, det syntes jeg var helt OK, og kan kanskje gjøre det selv også. Jeg har sovet i telt på bilferie gjennom Europa som barn, men skal jeg sove i telt nå, så tror jeg at jeg vil gjøre det i skogen eller noe. Men det er ikke den type ferie jeg velger først, akkurat.

Jeg har hatt enorme motforestillinger mot campingvogner og busser. For det første er de et helvete å kjøre bak, og jeg har aldri skjønt greia med campingvogner som står fast på et sted. Svigers har det, og det har gått opp et lite lys for meg. De har den langs kysten, de har båtplass, strand og idyll, og hyttene i nærområdet (med omtrent samme flatemål) koster en formue.

Jeg foretrekker å feriere i hus eller leiligheter rundt om i verden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 13:45   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har campet halvannen uke i Danmark i sommer, med telt.Gikk fint som bare det, og vi har storkost oss. Vi har et gedigent 6-manns telt, som vi var 4 voksne og 2 barn i, og det gikk helt fint. Vi var på 3-stjerners campingplasser (dog minst en av dem burde vært mye mer) og var litt her og litt der.
Klart det er litt styr å slå opp og ned teltet, men med de teltene man får i dag, tar det ikke mer enn toppen 10 minutter.

Egentlig kunne jeg tenkt meg campingvogn, da er man ikke så krampaktig tett om det skulle begynne å regne f.eks. Ikke minst er det lettere å pakke sammen og dra om det er drittvær. (Det var ikke gøy å pakke telt den dagen det regnet 45 mm.)

Camping er helt greit, men ikke for lengre perioder. 2 uker er smertegrensen min tror jeg. I telt vel og merke.

Vi har for øvrig tilgang til 2 hytter året rundt, så der orker vi ikke dra på sommerferie.

Gammel 29-07-07, 14:11   #39
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ekstremt fordomsfull mot campingvognliv. Og det å gå igjennom campingen på Kjærstranda i Stavern hjalp ikke mot fordommene. Jeg blir litt flau på folks vegne når de bygger platting og setter opp hekk for å late som det er en hytte.

Nei, det er nok ikke noe for meg.

Gammel 29-07-07, 14:39   #40
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Må bare signere Safran her. Jeg har prøvet både telt og campingvogn, og får rett og slett noia av pladsmangelen og mangelen på hygiejne. Og så er jeg for snobbet. Storebror og jeg har både gresspollenallergi. Og så bor jeg i forveien på landet, og føler ikke behov for yderligere nærkontakt med naturen. Faktisk har jeg litt lyst på å dilte disse schtygge campingvogne av veien hver gang de sinker meg i trafikken. Faktisk, så gidder jeg ikke bo på på hytte engang.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.