Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydentur med småbarn - lønner det seg å velge "all inclusive"?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 21:20   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydentur med småbarn - lønner det seg å velge "all inclusive"?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Leilighet med kjøkken er virkelig tingen. Dette har jeg lært the hard way, stol på meg!

Barna kan jo også bli syke feks. Da er det kjedelig å mangle kjøkken.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:02   #2
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne aldri tenkt meg all inclusive. Dagens høydepunkt for meg er å gå ut å spise på en restaurant utenfor hotellet.

Syntes synd i de som spiste på hotellet hver dag. Det er sikkert helt greit, men akk så kjedelig.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:30   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg kunne aldri tenkt meg all inclusive. Dagens høydepunkt for meg er å gå ut å spise på en restaurant utenfor hotellet.

Samme her.

Hadde med en på 2,5 år nå i sommer og det gikk kjempefint.
Godt å spasere litt på kvelden er det og.

Gammel 29-07-07, 08:24   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En fin mellomting er halvpensjon. Det hadde vi i fjor på Mallorca. Da spiser man enten lunsj eller middag på hotellet, og kan variere fra dag til dag.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 08:29   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Charter-All-Inclusive høres helt forferdelig ut. Det hadde i hvert fall ikke vært noe for oss. Besøket i det lokale supermarkedet er høydepunktet hver dag, omtrent. Vi har faktisk aldri feriert i hoteller som har hatt kjøkken, men har pleid å spise varm mat på restaurant en gang om dagen, og kjøpt alskens mat som vi har tatt med på hotellrommet og fikset frokost/lunsj på denne måten. Det å ikke være bundet til All-Inclusive gir så mye større frihet også, man kan ta seg en hel dag borte fra hotellet uten at man føler at man betaler dobbelt opp, f.eks.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 10:00   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker ikke å bo helt uten kjøkken. Det har jeg kun gjort en gang da vi reiste uspesifisert. Det var veldig tungvint, selv om vi spiste ute hver dag. Mangelen av kjøleskap var det verste. Det er grusomt å ikke ha noe kaldt å drikke på rommet.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 11:01   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har aldri bodd all-inclusive, og synes det høres litt kjedelig ut. Jeg ville heller gått for en leilighet med kjøkken(krok) sånn at dere ikke er dømt til å spise alle måltider ute, for det kan være en påkjenning å måtte spise ute/i spisesal med toåring og baby tre ganger om dagen i flere uker på rad. (Jeg har prøvd.) Roomservice er også en finfin ting.

(Leiligheten bør også ha et separat soverom. Det er velsignet mye lettere å få små barn til å sove når man har en dør å lukke eller sette på gløtt. Utrolig kjedelig å sitte i en mørk krok og hviske i halvannen time til ungene har nådd dypsøvnstadiet.)

Tinetoff ramser opp alt som er viktig for at mor og far også skal få en fin ferie.

Det er også viktig å huske på at sovetider og rutiner fort kan bli annerledes bare ved at ungene er et annet sted enn hjemme.
Glemmer du det kan det fort bli mas av ferien og lite hygge.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 15:13   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt på all-inclusive sjangeren. I fjor hadde vi halvpensjon (frokost og middag), og det passet vår familie perfekt i forhold til hvilken alder barna hadde, og at mor ikke var så mobil. Nå i august reiser jeg på ferie alene med mellomste tulla, og da skal vi ha all-inclusive. Jentene mine er ikke akkurat i resturantalder hvor de liker å sitte å vente hverken på maten eller regningen, så da er dette perfekt for oss. Nå skal det være sagt at vi kommer ikke til å bare være på hotellet, men vi betaler så lite for maten i og med at tulla spiser gratis når jeg betaler, at det skal ikke så mange måltidene på resturant før vi har spart det inn uansett. Så da gjør vi som det passer oss. Spiser litt på hotellet og litt på resturanter.

Jeg synes det er genialt og i alle fall ha frokost inkludert. Det å dra avgårde på butikken etter fersk brød med en gang vi har stått opp på morgenen, er ingen favoritt. Dyrt blir det også om en skal ha litt forskjellig pålegg og er mange. Når en reiser voksne og barn sammen, så spiser jo stort sett ungene gratis på hotellet. Foretrekker allikevel å bo i leilighet hvor vi har kjøkken. Og eget soverom er et must.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 15:39   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en uke på charter-all-inclusive i sommer (leilighet med kjøkken, forresten, så det var diskutert), og jeg kan virkelig anbefale det når man har små barn som blir trøtte om kvelden og ikke orker å sitte lenge ved et restaurantbord. Eller bor et sted hvor det kun er sånne engelske fish & chips-restauranter i nærheten. Men jeg hadde blitt gal av mer enn en uke....

Vi bodde på et flott hotell (Luis-kjeden, kan anbefales). Maten var god - buffet, men den varierte hver dag, og hadde et skikkelig digert salatbord, som også varierte fra dag til dag, og var såpass bra at jeg knapt spiste mat fra den andre buffeten. Barnebordet varierte også, og inneholdt andre ting enn kun pølse og chips.

Hotellet hadde leid inn proffe underholdere, og det var barneshow og voksenunderholdning som holdt kvalitet (ikke bare noe guidene hadde mekket sammen, som vi har erfart tidligere). Vi fikk fast bord ved scenen, som vi hadde hver kveld, og ungene kunne springe til og fra mens de så showet.

Ultimat ferie for voksne er det ikke, men det var avslappende, behagelig, og ungene hadde det utrolig kjekt.

Som sagt, en uke på det viset holder i lange baner for meg, og jeg GLEDER meg til ungene er så store at de setter pris på å gå ut på skikkelige restauranter og kan sitte lenge ved bordet uten å begynne og kaste bestikk rundt seg og stjele mat fra de andre gjestene . Men inntil da tror jeg faktsik at våre sydenturer blir en uke på all inclusive .

Gammel 30-07-07, 20:26   #10
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig veldig glad for alle tilbakemeldingene i denne tråden altså.
Tusen takk alle sammen!

jeg tror det er rimelig avklart at vi skal gå for en type leilighet med kjøkken. Om vi i tillegg skal ha halvpensjon eller hva vi bestemmer oss for, har vi ikke bestemt ennå, men så vet vi heller ikke enda hvor vi skal hen. At det blir sydentur er i alle fall sikkert. :glederseg:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:53   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Valentina: Hvor var dette? :interessert:

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 00:03   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har vært på flere Sunving/ Sun Garden/ Blue Village-anlegg med ungene de siste åtte årene. På alle disse stedene har det vært supermarket på hotellet og barnevennlig restaurant på hotellet. Så om du dropper all-inclusive så har du fortsatt mulighet til å handle mat og gå på restaurant rett utenfor døra

Vi foretrekker å lage egen frokost istedet for frokostbuffet på hotellet - egen frokost med ferskt brød og pålegg gir oss en roligere start på dagen en frokostbuffeten på hotellet.

Gammel 05-08-07, 01:40   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi var på et sånt Blue Village anlegg nå i mai men valgte ikke noe "all inclusive" selv om flere vi pratet med benyttet seg av dette.
Vi bodde i leilighet og spiste frokost i leiligheten. Kjøpte brød/rundtstykker og litt pålegg. Hadde med litt norskt pålegg som leverpostei, kaviar, en smøreost og brunost... Dette klarer seg fint i kofferten.
Dro til bassengområdet eller stranden og gikk hjem igjen ved 13-14 tiden og var en time eller to ved leiligheten og spiste litt mer brød og barna fikk en pause fra sol og lekte med andre barn og/eller så en film fra bærbar DVD spiller. Da fikk vi voksne litt tid til en pulverkaffe og lese litt i avisen/blad.
Når vi var ved bassengområdet slapp vi de ikke av syne et sekund så det var deilig å sitte litt på uteplassen i leil.
De dagene vi var på tur så spiste vi lunch ute. Vi spiste middag ute hver kveld. Gikk på forskjellige steder hver kveld.
Er glad vi ikke ble bundet opp til å spise på hotellet. Faktisk spiste vi ikke middag der en eneste dag. Vi gikk en rusletur utpå ettermiddagen og endte med middag så gikk vi etterhvert tilbake til hotellet hvor det var show som startet ved 20-21 tiden. Og da var det oftest kvelden for våre barn.

Gammel 05-08-07, 08:42   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare lurer på om dere andre har fryktelige tålmodige unger. Det er ikke akkurat alle resturanter så er så veldig kjappe til å hverken komme med maten eller regningen. Har litt for friskt i minne en tur for 2 år siden hvor vi spiste middag ute på resturant hver kveld, med ei på 1 1/2 og ei på 2 1/2. Hadde en mye bedre ferie i fjor hvor vi bestilte frokost og middag på kvelden på hotellet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 13:29   #15
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Valentina: Hvor var dette? :interessert:

Star tour, Kypros, Fig Tree bay, Althea beach

Gammel 06-08-07, 20:05   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

... Når turen er betalt, så trenger man liksom ikke å budsjettere med at man skal ha all verden av penger til mat og drikke, samt at man ikke trenger lete etter hvilken restaurant man skal spise på - ...

Æsj, så kjedelig å bare spise et sted. Og små barn på restaurant i Middelhavslandene er bare positivt mottatt. Har hørt at kanarispanjolene kan være litt særere.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.