|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
lissom sjarmør
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..
Er jeg den eneste som aldri har sett Titanic, tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg leser alt mulig rart, det kan gjerne være lettbeint. Jeg er typen som slapper av fra lesing med ... lesing, og barnebøker og krim og andre underholdningssjangre opptrer rett som det er. Men godt skrevet må det være. Ellers irriterer jeg meg ut av mitt gode skinn. Jeg setter heller ikke særlig pris på forfattere som behandler meg som om jeg var stokk dum, og jeg orker ikke ting som er tydelig masseprodusert.
![]() |
#4 |
Ser lyst på livet
|
Ad Titanic-filmen. En bekjent av meg var og så filmen, og ble selvfølgelig spurt om hva hun syntes om den, hvorpå hun svarer; filmen var fin den, men slutten var så trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hahahahaha!!
![]() |
#7 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg har hatt litteraturemner i alle fag jeg har tatt omtrent som student, så jeg har kun lest "lette" ting i den perioden. Mye krim og mye Harry Potter og denslags. Mener ikke at krim eller fantasy ikke er stor litteratur, for det kan det absolutt være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg har lest Isfolket 3 ganger i mine "yngre" dager
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Når vi gikk i 5.-6- klasse leste vi også denne serien. Bøkene gikk på omgang. Jeg kom meg gjennom alle, bortsett fra de to siste, da var jeg så utrolig lei. Egentlig burde jeg lese dem, det er jo egentlig helt teit å gi opp etter så mange bøker!
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() |
#12 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg leste Isfolket da jeg gikk på barneskolen. -Begynte i hvert fall, og så gikk jeg og ventet og ventet på hver nye bok i serien. Søstra mi og jeg hadde en liten sørgestund da Tengel og Silje døde. Det var SÅ utrolig trist, så vi satt og gråt sammen på jenterommet. På ungdomsskolen hadde jeg og klassens desidert smarteste jente stadig puggekonkurranser om Isfolket, der vi ramset opp navn, slektsforhold, fødsels- og dødsdatoer og alt mulig annet fra seriene. Da noen gikk opp i Isfolket på Kvitt eller dobbelt, kunne vi selvfølgelig svare på absolutt det meste hjemme i stua. Ingen skal si at bøkene ikke engasjerte i hvert fall. Etter så grundig lesing den gangen har bøkene fått hvile i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() |
#17 |
♡
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg elsker krim, og sluker det jeg kommer over. Har brukt sommmeren på alle Jo Nesbø bøkene. Mankell er en favoritt. Liker Liza Marklund, .
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 08-10-06 kl 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Sånn som livet mitt er akkurat nå. (Nettopp begynt i ny jobb og en god del å sette seg inn i), så ønsker jeg bare å lese bøker for underholdningens skyld. Det blir mye engelsk pocket (gjerne som jeg har lest tildligere til og med)
![]() |
#19 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Er nå inne i en periode med lette bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg har alltid lest mye, og også mye lettbeint.
![]() |
|
|