Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-18, 20:08   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg liker egentlig «alt», men det er noen få ting jeg absolutt ikke spiser. Majones, kaviar, makrell i tomat og leverpostei i boks. Og Kvæfjordkake og bløtkake med banan i. Og jeg har ikke drukket melk siden jeg var bitteliten.

Syns forresten ikke heller Sørlandschips er noe godt, de er så fettete. Tynne salte potetgull er egentlig det eneste jeg liker av denslags.

Men du liker alt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 20:10   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men du liker alt.

Hvis du tenker på hvor mange typer mat som fins, så blir de tingene her bare en bitteliten promille ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 20:15   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grandiosa, ansjos, sild og makrell.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:03   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

kaviar, makrell i tomat og leverpostei i boks.

Jepp. Og alle slags skumle oster, særlig chevre og andre ting av geitemelk. Pinnekjøtt! Appelsinsjokolade, sjokoladecookies. En litt rar ting jeg ikke liker, er det grå kyllingkjøttet - det er bare kyllingfilet som er godt, det andre fettete og ekkelt (men jeg KAN spise det, altså).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:11   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jepp. Og alle slags skumle oster, særlig chevre og andre ting av geitemelk. Pinnekjøtt! Appelsinsjokolade, sjokoladecookies. En litt rar ting jeg ikke liker, er det grå kyllingkjøttet - det er bare kyllingfilet som er godt, det andre fettete og ekkelt (men jeg KAN spise det, altså).

Sånn er mannen min også, han synes det er litt frastøtende. Lykkeligvis elsker jeg kyllinglår og synes de er deilig og saftig i motsetning til en småtørr og litt smakløs filèt (synes jeg altså! ) så da er det så bra når at vi kjøper hel kylling og parterer selv, da får alle to det de liker best.

Gammel 19-06-18, 21:45   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Sånn er mannen min også, han synes det er litt frastøtende. Lykkeligvis elsker jeg kyllinglår og synes de er deilig og saftig i motsetning til en småtørr og litt smakløs filèt (synes jeg altså! ) så da er det så bra når at vi kjøper hel kylling og parterer selv, da får alle to det de liker best.

Akkurat sånn her også.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 23:16   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker alt av mat. Liker ikke øl og vin, så greit jeg har blitt avholds på mine voksne dager.

Gammel 20-06-18, 00:23   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er omtrent ingen ting jeg ikke liker. Det nærmeste er vel sterke faste oster som Gamle Ole og gammelost.

Gammel 19-06-18, 23:38   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Alt av fisk. Sopp. Så er det grønnsaker jeg ikke er så glad i, menfisk og sopp er ting jeg ikke får ned i svelget. Til nød en tørr laksefôr.

Gammel 20-06-18, 16:28   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Alt av fisk. Sopp. Så er det grønnsaker jeg ikke er så glad i, menfisk og sopp er ting jeg ikke får ned i svelget. Til nød en tørr laksefôr.

Jeg skulle til å si at jeg ikke kommer på noe jeg ikke greier å spise, men akkurat laksefôr tror jeg jeg ville prøvd å unngå.

Gammel 20-06-18, 16:30   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skulle til å si at jeg ikke kommer på noe jeg ikke greier å spise, men akkurat laksefôr tror jeg jeg ville prøvd å unngå.

Dog litt usikker på om det regnes som "vanlig" mat.

Gammel 20-06-18, 16:41   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå sitter jeg og spiser en kvarg med jordbær og vanilje, og jeg tenkte på denne tråden. Jeg liker virkelig ikke aspartam! Og hvorfor, HVORFOR, tilsettes denne dritten i nesten alt av kesam og skyr? Jeg elsker kesam, skyr, kvarg og sånt, og jeg kunne spist sånne produkter hele dagen. De må gjerne være sunne, for all del, men aspartam har virkelig ingenting å gjøre oppi maten min. Da er det bedre med littegrann sukker. Heldigvis finnes det fremdeles noen produkter tilsatt litt sukker. De er fremdeles sunne i mine øyne. Men det blir færre og færre. Nå finner jeg ikke kaffe og vanilje-skyren engang. Hva blir det neste? :skingrestemme:

Hjertens enig!

Jeg liker ikke grøt, men kan presse ned en pedagogisk porsjon julaften og 17. mai. Jeg spiser det aller meste, men skal aldri mer spise ål eller nøkkelost. Fysj.

Gammel 01-07-18, 22:37   #13
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drikker ikke melk. Og sukat synes jeg er disgusting. Og rakefisk. Men det er kanskje ikke så uvanlig? Og så liker jeg ikke brus. Det vekker litt oppsikt.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 19:56   #14
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Majones, yoghurt, dressinger stort sett (rømmebaserte går an)sylteagurk, kaviar, rosiner.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 20:35   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hvis vi skal inkludere drikke kan jeg legge til øl, vin, kaffe og te. Det er alltid like festlig når folk som ikke kjenner meg skal by på drikke.

Gammel 19-06-18, 21:02   #16
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hvis vi skal inkludere drikke kan jeg legge til øl, vin, kaffe og te. Det er alltid like festlig når folk som ikke kjenner meg skal by på drikke.

Jepp. Jeg drikker hvitvin da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 20:00   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erter og bønner. Og torsk. Jeg spiser det hvis jeg får det servert, men velger det aldri frivillig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 20:06   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingenting jeg virkelig avskyr, men krem syns jeg er kvalmt. Spiser helst ikke kokt skinke, eller røkt kjøtt og fisk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 20:14   #19
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke glad i krem, spiser det men velger det ikke.

Er ikke glad i ertestuing heller. Ellers tror jeg at jeg spiser det meste.

Gammel 19-06-18, 20:28   #20
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Majones, yoghurt, dressinger stort sett (rømmebaserte går an)sylteagurk, kaviar, rosiner (takk for lista vixen ).
Tomater, sild, erter, skalldyr. Egentlig en god del, men har lært meg å spise mye mer etter at jeg begynte å jobbe der jeg er nå, vi har egen kokk, så da må jeg bare spise da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.