Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd narkotika?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du prøvd narkotika?
Ja, det har jeg, men kommer aldri til å prøve igjen 63 24,61%
Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det 150 58,59%
Nei, har ikke prøvd, men har hatt god lyst noen ganger 2 0,78%
Ja, bruker stoff pr dags dato 1 0,39%
Ja, jeg har prøvd, vet ikke om jeg vil prøve igjen 30 11,72%
Nei, jeg har aldri prøvd, vet ikke om jeg vil prøve en gang i framtida 10 3,91%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-07, 13:16   #21
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Paralgin er jo ikke narkotika.

Nei, da vil det vere fryktelig mange som kvalifiserer til tittelen narkoman

Gammel 13-07-07, 13:16   #22
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke testet og kommer ikke til å gjøre det heller.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:16   #23
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har aldri prøvd og er vel ganske sikker på at jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Gammel 13-07-07, 13:22   #24
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Paralgin er jo ikke narkotika.

Nei, men det finnes jo piller som er i grenseland hvis de missbrukes. Og "jeg tar ikke paralgin en gang" er vel et uttrykk man bruker om at man også er restriktiv på pillebruk.

Jeg er av typen som er nesten mer redd for piller enn lettere narkotiske stoffer. Jeg fikk med meg en boks med 20 paralgin forte fra sykehuset, og jeg var livredd for dem. I ettertid ser jeg at jeg har tatt 8 ... (nesten pillemissbruker ja )

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:25   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mer enn 17 år siden sist. Tror ikke jeg begynner igjen nå. Jeg holder godt tak i chablis-flasken og sjangler videre.

Gammel 13-07-07, 13:29   #26
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har aldri prøvd det, og det har heller aldri fristet å prøve det. Så jeg regner det som nokså sikkert at jeg ikke kommer til å prøve det heller.

Gammel 13-07-07, 13:32   #27
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier meg enig med Mim. Det begynner å bli veldig mange år siden sist og jeg har ingen planer med å gjennoppta gamle synder.

Meget grei efaring å ha med seg, faktisk. Nyttig i jobben min.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:38   #28
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva i alle dager har Paralgin med narkotika å gjøre? Eller er paragin et mildt narkotisk stoff jeg ikke kjenner til?

Jeg har for øvrig aldri prøvd noen former for narkotika og kommer ikke til å gjøre det heller. : prektig:

Tja, jeg synes ikke poenget til Marianne var så dumt jeg. Alle fortene inneholder iallefall kodein, og dette er et opiat og er avhengighetsdannende.

Så til spørsmålet, nei jeg har aldri prøvd narkotika - og kommer aldri til å gjøre det. Man kan godt mene at det er for bastant og si noe slik (på lik linje med utrogreia), men jeg synes det er en grei rettesnor - og et ideal. Jeg ser baksiden av rusmedaljen hver eneste dag i jobben min, og det gjør meg veldig bestemt på at jeg ikke ønsker å prøve.

Gammel 13-07-07, 13:55   #29
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg har visst det. Men kun som legemiddel. Morfin og petidin er narkotiske midler. Hvor krysser jeg av da?

Det har vel også hendt jeg har blitt lovlig fort rusa på alkohol, men tror neppe noen har lurt noe i drinkene mine.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:01   #30
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er jeg helt på linje med Irma og tør være helt bombastisk på at dette kommer jeg aldri til å prøve. Kan ikke fatte hvorfor jeg skulle vurdere det engang.
Jeg anser jo ikke meg selv som dum, og narkotikabruk er noe av det dummeste jeg vet.
(Jeg jobber forøvrig også med baksiden av medaljen og forsøker å være litt mindre fordomsfull der enn det jeg avslører meg selv som her)

Gammel 13-07-07, 14:04   #31
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Ja, jeg har visst det. Men kun som legemiddel. Morfin og petidin er narkotiske midler. Hvor krysser jeg av da?

Narkotika regnes som illegalt, så du kan trygt huke av for at du ikke har prøvd. Poenget mitt over her var at stoffer i tabletter som ikke i seg selv er illegalle er opiater. Det defineres allikvel ikke som narkotika.

Gammel 13-07-07, 14:10   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg anser jo ikke meg selv som dum, og narkotikabruk er noe av det dummeste jeg vet.
(Jeg jobber forøvrig også med baksiden av medaljen og forsøker å være litt mindre fordomsfull der enn det jeg avslører meg selv som her)

Jeg håper virkelig du klarer å gjenmme unna disse holdningene i jobben din ja.

Enig i at narkotikabruk er noe av det dummeste jeg vet, men å da trekke linjen til at de som prøver/driver med det er dumme gjør vondt langt inni hjertet mitt. Jeg håper de fleste som jobber med narkomane har en litt annen innstilling.

Gammel 13-07-07, 14:12   #33
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er dumt å røyke.
A ta heroin eller sniffe lim (er kanskje litt åttitalls?) synes jeg er veldig trist at folk driver med. Men jeg tror ikke de er noe dummere enn oss.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:12   #34
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri forsøkt det. Kommer garantert aldri til å forsøke det heller. Har jo vært dopet under operasjon da

(det for holde at jeg røyker, selv om noen kaller det også for "narkotika")

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:13   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg synes det er dumt å røyke.

Så flott at du deler.

Gammel 13-07-07, 14:16   #36
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Tja, jeg synes ikke poenget til Marianne var så dumt jeg. Alle fortene inneholder iallefall kodein, og dette er et opiat og er avhengighetsdannende.

Ja, fortene inneholder kodein, men ikke Paralgin-ikkeforte.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:18   #37
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Har ikke prøvd, har ikke lyst heller.

Samme her.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:19   #38
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Selv kunne jeg forresten aldri ha funnet på å prøve så sterke stoffer som heroin, aldri.
Den tanken og holdningen var soleklar under eksprimenteringstiden.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:23   #39
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Selv kunne jeg forresten aldri ha funnet på å prøve så sterke stoffer som heroin, aldri.

Nei, "narkotika" er ikke akkurat et nyansert begrep. Jeg har veldig annerledes holdning til bruk av hasj kontra amfetamin og andre harddrugs. Synes egentlig ikke de passer i samme diskusjon.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:23   #40
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Narkotika regnes som illegalt, så du kan trygt huke av for at du ikke har prøvd. Poenget mitt over her var at stoffer i tabletter som ikke i seg selv er illegalle er opiater. Det defineres allikvel ikke som narkotika.

Da har jeg huket av på at jeg aldri har prøvd og aldri kommer til å gjøre det.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.