|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Mavs, ja, min er jo som en empatisk dampveivals (men har arvet sin mors emosjonelle innlevelse akkurat i bøker og filmer), og hun hulkegråt så hjertet skulle briste hele morgenen etter at hun hadde tjuvlest under dyna uten at vi visste om det (også ikke helt ulikt sin mor
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Empatisk dampveivals! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Nei, vi har drøyet dem. Det er røffe bøker, synes jeg.
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Frøkna mer eller mindre begynte på A i hylla for fantasy i bibliotekets barne- og ungdomsavdeling og jobbet seg gjennom hele greia. Funket fint det. En og annen bok som ikke fenget, men det meste falt i smak.
|
|
|
#7 |
|
Unik
|
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Her har mellomste lest det meste de nevner, og i går var ho ferdig med heile Harry Potter på engelsk. Så då måtte mor ut på leiting etter ein ny serie. Prøver seg no på The Gender game serien.
|
|
|
#8 |
|
Administrator
|
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?
Jeg syns bøkene er langt mer eksplisitt enn filmene. I tillegg kommer man tettere på personene, og det gjør handlingen mye skumlere og mer tragisk enn bøkene, etter mitt syn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Geirg i underlandet er en serie skrevet av samme som hunger games. Junior synes den er spennende.
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Knerten gikk for Magnus Chase etter HP og Percy Jackson. Samme forfatter som PJ, men i et norrønt univers. (Det er i hvert fall det han sier. Jeg har mista fullstendig oversikten.)
|
|
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Ungdomsserien til Terry Pratchett (Skrellingene er første bok).
|
|
|
#14 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva skal 10-åringen lese etter Harry Potter?Kr likte ikke smaragdatlaset han heller. Percy jackson holdt også med en bok. Men har elsket serien med orbulatoragenten.
|
![]() |
|
|