|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
--
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?
Jeg fant dress på Zara i str 14 år, som var litt knapp til min på 165. Lett å bestille på zara.com med gratis retur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
--
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?Takk for tips! Vi har konf i september og det kan vere at 6 månedar vil gi nokre cm. Kjem til å vente nærast mulig og sjekke ut live først.
![]() |
![]() |
#24 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?En på 160 kan gjerne få fra Cubus o.l. Ikke sikkert han vil det da. Jeg tenker å kjøpe til lillebroren (12) til konfirmanten på Cubus. Dressen varer neppe mer en en sesong uansett.
![]() |
#25 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#27 |
Personlig pessimist
|
De på Zara er veldig fine, ja.
![]() |
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
Jeg måtte også inn og titte, selv om det er to år igjen for vår del. Likte også den grå. Fint å se at det går an å finne en ok dress som ikke koster en formue. Den kommer vel til å bli brukt to ganger eller noe, litt avhengig av om konfirmasjonen er om våren eller høsten.
![]() |
#29 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?Mine tre tidligere konfirmanter har vokst fra dressen før juleballet. Det kommer nok til å skje denne gangen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
snur
|
Hvordan er denne i modellen? Guttungen har hatt en lignende fra Name It, smal modell som har passet han kjempebra. Smale bein i buksa og formsydd jakke.
![]() |
#31 |
--
|
Vi prøvde bare jakka, og den var litt snau til han på 165. Ganske smal modell tror jeg, ikke så bred over skuldrene som f.eks en herredress i XS er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?Vi tenkte forresten å kjøpe i USA før konfirmasjonen. Noen tips til butikker og merker der?
![]() |
#33 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?Jeg tror også dress til min konfirmant kan holde en stund. Han har mest å hente i bredden over skuldre, armer.
![]() |
#34 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?Det blir nok bredden han vokser ut av, ja. Juleballdressen var egentlig helt innafor (til nøds) på lengden, men han hadde breddet seg masse over skuldre og hofter uten at vi hadde sett det, for han er fortsatt tynn og hengslete. Bare ikke SÅ tynn og hengslete som året før.
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?[quote=Polyanna;4552434]Vi tenkte forresten å kjøpe i USA før konfirmasjonen. Noen tips til butikker og merker der?
![]() |
#36 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?Det ble Dressmann, den grå i slimfit. Vi trengte ikke å gjøre noen justeringer.
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
Min erfaring er at amerikanske dresser, hvertfall om dere ikke planlegger å kjøpe designerdress, er at de er litt snåle i fasongen. Ikke veldig stylish.
![]() |
#38 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?Jeg er så heldig at jeg stort sett har funnet dresser til guttene mine på nærmeste kjøpesenter. Der har de en butikk, Cressey, som har mye fint spesielt for tenåringsgutter. Konfirmanten er ganske høy, og veldig smal, og har reist på ball i nydress som var helt som han ønsket seg. Utvalget er bra, for han fant to andre dresser han like gjerne kunne hatt i samme butikk. God service var det også, og vi fikk både skjorte, sokker, slips, skinnbelte, silkelommetørkle, klesbørste og dresspose attpå, til godt under 2000 kroner. Sist redigert av Kaija : 24-03-17 kl 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Personlig pessimist
|
Det er min erfaring også. Vi arver en de amerikanske klær. De ser ut slik dressene ser ut på Donald Trump. Rare i fasongen, og litt slaskete.
![]() |
![]() |
#40 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvem selger dresser til høye, slanke konfirmanter?Jeg er temmelig sikker på at det FINS fine dresser i USA, altså. Utvalget er nok større enn i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|