|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#24 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?
Hun er sikkert flagg ansvarlig. De er feil farge også. Mem siden det er palme i bakgrunnen regner jeg med disse bildene ikke er tatt i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?Måtte forøvrig Google originalbildene; hun er altså en diger stjerne i Thailand og er halvt norsk. Ganske kult egentlig!
![]() |
![]() |
#28 |
heimføing
|
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?Måtte også google, Miss Norway, og legger det like gjerne her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?Jeg så den live på 17-mai i fjor og måtte bort og spørre hvilken type det var. Det var flere som var imponert og gikk bort for å kommentere det. Utrolig lekker. Hun som hadde den på fikk mye oppmerksomhet for den..
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?Bare nysgjerrig: Er det full frihet på fargevalg på denne stakken? Altså på beltet?
![]() |
#31 |
intro
|
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?Har en venninne som sydde seg en sånn i rosa-lilla toner for over 20 år siden, i alle fall. Da fikk jeg litt inntrykk av at hun hadde stått for fargekombinasjonen selv.
![]() |
![]() |
#32 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?Det er mange fargevalg på den, også på skjortene, bånd,broderier foruten beltet. Man kan også ha mørke, mønstrede skjorter - ganske uvanlig, men de er veldig fine (kan også ha mer enn en skjorte og bytte på). |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Det er mange muligheter ja. Ulike rødtoner, rosa, lilla og til og med lyseblått har jeg sett som hovedfarge i beltet. I kombinasjon med grønn og/eller gul i ulike toner, eller hvitt. Man velger også bånd eller broderier på stakk, forkle og liv. Denne har broderier, og derfor ikke så mange bånd.
![]() |
#34 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Ja, jeg har alltid fått mye oppmerksomhet for min etter jeg flyttet fra Telemark som 19-åring (i Telemark er det jo flust av de så der merkes det ikke så mye
Frihet er det, men det er jo en viss føring. Velger man den og den fargen, så følger det liksom en pakke. Mener det i hvert fall var sånn da vi valgte ut min og mamma kjøpte det som skulle til for å brodere den.
![]() |
![]() |
#35 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?Jeg var i konfirmasjon på Ulefoss, og der var det 14 ulike beltestakker. Alle var forskjellige, med ulike farger på liv, belter, broderier skjorter etc - det var et helt fantastisk skue!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det noen som vet hvilken bunad dette er?Jeg bor jo midt i stakk-land (
![]() |
|
|