Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-16, 15:41   #21
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Bake julekaker, lage julegaver selv, lage julekort, sende julekort...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 15:44   #22
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg er litt der, jeg også.

Men jeg hadde håpet at vi skulle fått støpt lys. Det har jeg villet i flere år, og jeg har så mye stearinrester. Jaja, kanskje legge lista ned til å lage tennbriketter neste jul. Det må vel gå.

Vi fikk heller ikke støpt lys (som om jeg noensinne har hatt planer om det ), men ungene fikk dekorere kubbelys med juleservietter. Har ikke prøvd det før, men det var like lett som det hørtes ut som, og resultatet ble veldig bra. De er nå pakket inn i cellofan, og blir gave til besteforeldre, onkel, og mor til ene jentas bestevenninne.

Gammel 22-12-16, 15:44   #23
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lakket neglene da, så nå er de julerøde og fine.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 15:44   #24
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Dere har for lange lister.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 15:50   #25
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Alt min mann skulle gjøre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 15:50   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Rundstykker blir bakt hver morgen, setter deig før jeg legger meg og storesøster triller ut om morgenen.

Oppskrift?

Gammel 22-12-16, 15:54   #27
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jag har planer om å pynte treet i dag.
Pynte litt øvrig i dag, og forhåpentligvis lage krumkaker i dag.

Klarer jeg det, er jeg rimelig i mål i forhold til planer.
Bortsett fra at planen opprinnelig var å være ferdig for lengst da.
Nå har vi bare igjen litt, og begravelsen til bestefar i morgen. Så kan jula komme!

Gammel 22-12-16, 16:18   #28
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må vente til utpå julaften med å svar på dette. Det er enda GOOOOOD tid igjen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 16:24   #29
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ingenting.

Noen fordeler skal man ha av å legge listen skikkelig lavt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 16:29   #30
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Rydde klesskapet, vaske vinduer, rydde kjøkkenskap, rydde i garn- og strikkekurvene mine, bake fire sorter julekaker til, handle inn alle julegavene før desember, se alle julefilmene med ungene, slappe av i desember, strikke en kofte, strikke fire par votter...

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 16:56   #31
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi spiste opp havrekjeksene og skulle bake en porsjon til, men vi ombestemte oss.
Mamma hadde bakt, så det går bra!

Gammel 22-12-16, 16:59   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sitter jeg med bena høyt og binger Snøfall mens poden pakker inn julegaver.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 17:01   #33
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier som de andre, det er da umulig å vite hva jeg ikke rekker, når det fortsatt er et hav av tid til jul! Men jeg mistenker at et par kakesorter ligger tynt an. Og så tror jeg ikke akkurat vi kommer til å vaske så voldsomt nøye. Bra blir det okke som.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 17:03   #34
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nesten ikke bakt. Vanligvis har jeg mange slag. I år har jeg bare pepperkaker, men der har jeg klart å organisere pynting så det er jo noe. Jentene lager havretopper nå og om jeg får tid skal jeg bake kokosmakroner. For første gang i mitt liv har jeg kjøpt julekaker. Kransekakestenger fra godt brød.

Julekort ble sendt i dag. Så det blir romjulskort.

Alt i alt har jeg hatt en travlere desember jobbmessig enn jeg pleier å ha og har vært så mye på reise at det har gått utover forberedelser. Men jeg har et rent nok hus, juletre i kjelleren og alle gaver er kjøpt og pakket inn. Og det er tross alt det mest sentrale.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 17:03   #35
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaker lager jeg aldri.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 17:11   #36
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Pepperkakehuset utgikk med høye kneløft i år pga. senebetennelse i albuen, som ble definitivt verre av å kjevle. Ellers baker vi minimalt med småkaker, for de blir uansett ikke spist, men vi har hjertekjeks med bringebær, pepperkaker, risboller og rocky road, i det minste. Alt av gaver er ferdig (minus et par som må pakkes inn), huset er tålelig hverdagsrent, men ingenting av pynt er funnet fram.

Jul blir det uansett.

Gammel 22-12-16, 17:30   #37
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke, har mistet all kontroll. Bør vel tine ribba snart.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 17:34   #38
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ingenting. erkfet:

Lista lå ikke spesielt lavt, heller. Men fordi vi har hatt dykdom i hele desember de siste 5 årene var jeg i år tidlig ute med alt. Huset er ferdigpyntet, så det jeg lager i kveld og i morgen kveld er fordi jeg har lyst men det står ikke på noe liste.

Gammel 22-12-16, 17:55   #39
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser bort i morgen tidlig og pakker nå, det er derfor jeg innser allerede nå hva jeg ikke rekker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 18:09   #40
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke rakk? Hva snakker du om. Det er da bare 22. desember. Fortsatt god tid igjen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.