Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-16, 19:41   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?

Nei - siste året nevøer og ieser får gaver her i familien er det året de er 10 år.

Gammel 09-12-16, 19:45   #22
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kuttet ut på mannens side, fordi sånn gjør de. På min side gir vi nå til de to store bonus-søskenbarna til ungene og jeg tror vi kommer til å fortsette til de får egne barn. Da får vi heller gå en runde når den tid kommer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 20:14   #23
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi gir til og med det året de fyller 18 år. En gang må en stoppe tenker jeg

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 20:18   #24
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Lutter både jul og bursdag året etter de fyller 18. Hvis søsken får, har de fått et flakslodd. Jeg hadde det sånn selv, synes det er helt fin løsning.

Gammel 09-12-16, 20:28   #25
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Vi gir til og med det året de fyller 18 år. En gang må en stoppe tenker jeg

Det må jo ikke det - jeg får fremdeles gave av onkelen min. (men han er onkel til to bare). I mannens familie er det 11 barnebarn - så vi har 9 nevøer og nieser.

Gammel 09-12-16, 21:11   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Det må jo ikke det - jeg får fremdeles gave av onkelen min. (men han er onkel til to bare). I mannens familie er det 11 barnebarn - så vi har 9 nevøer og nieser.

Jeg får også av en onkel, han er singel og vi feirer stort sett i lag. Mine andre onkler og tanter har jeg ikke fått julegave fra de 30 siste årene. Sluttet å få når vi fylte 18. Nei det må jo ikke stoppe, men med tiden vil det jo bli mange gaver og sannsynligvis en stor utgift, lite kos og masse stress.....
Hva gjør dere når nevøer/nieser får egne barn?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 21:13   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, til mannens nieser som begge er nesten 30. De har et nært forhold.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 21:19   #28
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både på mammas og pappas side sluttet vi med gaver fra onkler og tanter da vi fylte 18/20. I begge familier var vi syv kusiner og fettere, så det ble jo litt. I praksis har det gjerne blitt slik at man får en liten ting hvis man er sammen på julaften.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 21:22   #29
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg får også av en onkel, han er singel og vi feirer stort sett i lag. Mine andre onkler og tanter har jeg ikke fått julegave fra de 30 siste årene. Sluttet å få når vi fylte 18. Nei det må jo ikke stoppe, men med tiden vil det jo bli mange gaver og sannsynligvis en stor utgift, lite kos og masse stress.....
Hva gjør dere når nevøer/nieser får egne barn?

Vi slutter jo når de blir 18, da.

Men jeg kunne tenke meg litt mer fleks. Det er jo hyggeligst å kunne gi gave når man har lyst til det.

Gammel 09-12-16, 21:36   #30
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Gammel 09-12-16, 21:40   #31
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Jeg og mannen har 17 nieser og nevøer til sammen. De under 18 får.

Gammel 09-12-16, 21:41   #32
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper ikke lengre til nieser og nevøer, men kjøper til barna deres.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 21:53   #33
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det gjør vi, men nå har vi bare to nevøer på min siden og ei niese på mannen sin side. Ingen av dem har egne barn ennå eller er etablert annet enn å bo for seg selv to av dem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 22:26   #34
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men har kun fire nieser hvorav to er over 18.

Gammel 09-12-16, 22:43   #35
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

På eine sida, der vi har 18 nieser/nevøer (og det stadig kjem fleire) slutter vi ved konfirmasjonsalder. På den andre sida, der det er tre held vi nok fram lenger.

Gammel 10-12-16, 00:23   #36
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden. For meg hadde det at man skal feire sammen trumfet en slik "regel". Jeg forstår at det kan være behov for å begrense antall gaver eller verdi på gaver hvis man er veldig mange.

Gammel 10-12-16, 00:55   #37
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Vil du gi gave, så gir du gave. Uansett hva andre måtte mene.

Vi gir ikke til voksne nieser/nevøer.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 01:34   #38
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Vil du gi gave, så gir du gave. Uansett hva andre måtte mene.

Enig.
Vi har bare 6 nieser og nevøer, noen av dem med samboer. Jeg kjøper gaver til dem så lenge det passer meg, og er nok grunnen til at vi ikke har noen aldersgrense i familien.
På mannens side er de enda små, men også der tenker jeg at de vil få gaver som voksne.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 02:31   #39
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Vil du gi gave, så gir du gave. Uansett hva andre måtte mene. .

Dette.

Ja, vi gir til nevøer og niese. Vi har 3 av dem. + pargave og gave til deres barn. Ikke nødvendigvis dyrt, men en liten ting er hyggelig.

Gammel 10-12-16, 03:10   #40
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Det gjør i allefall jeg. Jeg har bare seks tantebarn på min side, og jeg har et nært forhold til alle.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.