|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaDet er ganske fritt frem på ettermiddagen her også, men på kvelden om vi skal se serie er det håpløst med lyd fra alle kanter. Da klarer jeg ikke høre mine egne tanker en gang. Jobber i tillegg i åpent landskap og i perioder er det ikke akkurat stille der heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
can-jur
|
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaJeg tåler ca tre sekunder med slik lyd. Det har de lært så alt foregår på lydløst eller med øreplugger.
![]() |
![]() |
#26 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaKun en lydkilde her og.
![]() |
#27 |
frakoblet
|
![]() Sv: PC og mobilbruk i stua
Dette.
![]() |
#29 |
~~~~~~~
|
Samme her.
![]() |
#30 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaSoloskjerm i stuen - headset eller lyd av. Unntaket er 4-åringen, men han er veldig flink til å ha lav lyd. Noen ganger så har han headset på også, men det er veldig sjelden et krav.
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaDet er stort sett jeg og mannen som hører/ser på noe med lyd i stua. Gutta gjør det på rommene sine. Jeg ser på Macen, mannen på TV. TVn har alltid lyd, jeg ser noen ganger på serier uten headset i min krok. Men har det ikke høyt på. Jeg ser ikke noe grunn til at TVn har forrett, bare fordi den er størst og alltid står på. Men jeg tar på headset når jeg føler for det. Jeg har aldri fått beskjed om å ta det på. Sist redigert av Anne C : 08-12-16 kl 07:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
flisespikker
|
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaHode-/øretelefoner på håndholdte dingser, for oss alle.
![]() |
#34 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaNår flere er i rommet bruker man hodetelefoner på soloskjerm. Det har aldri vært et diskusjonstema hos oss, jeg tror alle bare gjør det som en selvfølgelighet. Kan ikke huske at vi har laget en "regel" om dette i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Samme her. Eg er så lydsensitiv at eg ikkje ein gong orkar høyre på trykking på mekanisk tastatur
![]() |
![]() |
#36 |
Introvert optimist
|
Lyløst eller øretelefoner. Lyd fra andre blir jeg sprø av. Det er forurensing av andres omgivelser.
![]() |
#37 |
villende
|
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaAv med lyden evt. på med headset hvis det er flere i rommet. Og i alle fall hvis det er flere lydkilder i bruk. Ikke TV og padde/PC på samtidig. Jeg skrur alltid av skjermer som ikke er i aktiv bruk. Å ha TV på i bakgrunnen er bare støy for meg (selv om jeg vet at det er mange som liker det). Det samme med musikk. Bare musikk/radio hvis det lyttes aktivt. Med unntak av klassisk, men det er jeg den eneste som hører på, så da må jeg være hjemme alene, hvis det skal stå på i rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Hos oss er det hvertfall fordi hodetlf og TV blir pes - har ikke lang nok ledning. Og tror ikke det er bluetooth på TVen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Her har det også alltid vært en selvfølge. "regelen" blir bare aktuell når det er barn på besøk. Særlig mannens 12 år gamle nevø, som alltid ser på youtube, alltid med lyd, han gjør det hjemme hos seg selv. Han må minnes på at det er "regelen" hos oss, og at de i tillegg ikke får ha med iPad og se film eller youtube i senga når de skal legge seg (når han ligger på rommet til mine barn vel å merke, ligger han på gjesterommet får han selvsagt følge sine egne regler). Til mine unger har det ikke vært nødvendig å presentere dette som en regel, det er bare normen.
![]() |
#40 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: PC og mobilbruk i stuaOm de skal se video eller spille spill med lyd er valget at de enten har på seg øretelefoner, eller går oppe i 2.etasje.
![]() |
|
|