|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Textrovert
|
Sv: JulekortJeg har ikke sendt julekort på snart 15 år, tror jeg. Det betyr også at jeg heller ikke mottar noen, og det er litt trist. Men man høster som man sår.
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Sv: JulekortJeg syns egentlig julekort er en hyggelig tradisjon, og jeg setter stor pris på å motta dem, men jeg kuttet ut å sende julekort for flere år siden, fordi det var et stressmoment og fordi jeg er avhengig av å kutte ut unødige stressfaktorer der det er mulig. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekortJeg tror mange stresser unødvendig fordi de tror at julekort bare betyr julekort med bilde av familien. Hvis mange gikk tilbake til å kjøpe en bunke julekort med koselige julemotiv på butikken, og senket lista for hvor utfyllende det måtte være, så tror jeg flere hadde kost seg med å skrive kortene. Jeg vil heller få et ferdigkjøpt julekort med en liten hilsen på, enn ikke å få noe i det hele tatt. Også pynter de så fint når de henges opp!
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JulekortGodt poeng, Lille My!
|
|
|
#25 |
|
Tidsklemma
|
Sv: JulekortJeg tar bilder og sender julekort til rundt 40-50 stk. Får ganske så mange i retur også.
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: JulekortIkke jeg heller, Blondie. Da måtte jeg sendt til veldig perifær omgangskrets i så fall.
|
|
|
|
#28 |
|
Tidsklemma
|
Sv: JulekortJeg har stor familie. Rett og slett.
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JulekortHar ikke så stor familie, men sender til kusiner og fetre også (de er voksne nå), til venner og så går det noen til barnas venner.
|
|
|
#30 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Julekort1/3 av julekortene våre er til familie. Det kunne vært mye mer, men det har blitt litt tilfeldig hvem av dem vi sender til. Og nå prøver jeg jo å begrense antallet, ikke øke det.
|
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: JulekortStor familie her også, vi sender til alle tanter og onkler og også en del søskenbarn, og har en besteforelder hver fortsatt, så bare familie utgjør nok bortimot 2/3 tenker jeg. Resten er gamle venner vi ser sjelden, venner vi ser oftere og nyere venner gjennom jobb og ikke minst FP. Vi har absolutt ikke stor omgangskrets til vanlig, men julekortene er en av måtene vi holder bittelitt kontakt i det minste.
|
|
![]() |
|
|