|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?Vi har noe stiesaker på stua, ikke fiskebein, men det bryr meg veldig lite. Fiskebein hadde jeg ikke giddet å styre med på et barnerom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?Jeg ville ikke brydd meg om sånt på et barnerom. Vi malte alle rom utenom barnerom da vi flyttet inn. Nå var det riktignok ikke fiskebeinstapet hos oss, men selv bare å male er jo dyrt og plundrete (måtte gjøres etter innflytting for oss). Det er jo også uansett ofte sånn at man må male oftere på et barnerom fordi veggene slites, barna vokser og rommet endres etc.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?Vi driver og pusser opp et stort hus, og vi har brukt Walls2Paint på veggene. Superenkelt - og du kan jo sjekke det ut? Platene pleier å være på tilbud og Obs! har de på Fast Lavpris her i området.
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?
I et hus du skal selge? Save
![]() |
#26 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?Jeg er veldig sær på sånn, altså. Men hvis jeg hadde visst at jeg skulle bodd der 'noen år', så ville jeg gjort det. Skjønner absolutt at andre ikke vil bruke tid og penger på det, men vi gjorde jobben selv, så det blir jo klart billigere.
![]() |
#27 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Akkurat dette. De som griner på nesa av dette griner garantert på nesa av en hel masse ting. De ser ikke på dette som noe stort hinder, tenker jeg. De vil fikse det selv, helsparkle eller sette opp plater.
![]() |
#28 |
Leser
|
Enig. Fiskebeinsstrie er umoderne, men ikke ille. Jeg hadde glatt malt - kanskje valgt matt maling for å dempe teksturen, men det er det eneste.
![]() |
#29 |
villende
|
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?Tja, det kommer litt an på om dere vet at dere kommer til å flytte, eller bare tror det. Vi har nettopp endt opp med å totalrenovere. Tanken når vi startet var at vi skulle gjøre det attraktivt for salg, men nå som vi nesten er ferdig så er jeg utrolig glad for at vi valgte å gjøre det skikkelig og grunding, og ta alt vi ikke var fornøyd med. Ikke minst fordi vi sannsynligvis ikke kommer til å gidde å flytte, nå som vi har tatt alt (og det i seg selv er en lettelse). Men også fordi det er fint å ha fått bort de tingene som irriterer (som en fiskebenstapet på ett av rommene). |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?Takk for alle svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?Slike gulv omtrent i stuen. Hva er billigversjonen av disse mon tro? Kan gjerne være smalerei enn 20 cm i de to andre etasjene hvor rommene er mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
villende
|
![]() Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?Vi kommer ikke til å få igjen det vi har pusset opp for, hvis vi skulle flyttet i dag. Muligens hadde vi fått igjen halvparten av det oppussingen har kostet oss, siden kjøkkenet var slitent og badet "måtte" tas. Det er ingen tvil om at folk undervurderer hva en oppussing faktisk koster, både av tid og penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
Husker du hvor dere kjøpte gulvet og omtrent hva kvadratmeterprisen var, Gaia? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
villende
|
Vi kjøpte via snekker. Prisen var 950,- per kvm. Men det er lite kapp, så man trenger mindre enn man trenger av vanlig parkett, og snekkeren vår la den utrolig raskt. Han brukte vel ca en dag per etasje for selve leggingen. Forarbeidene tar jo også litt tid. Forrige gang vil la parkett tror jeg de brukte to-tre dager på hver etasje. Det var samme hus, for ti år siden, med andre håndverkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|