Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-16, 00:28   #21
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Hvis vi hadde invitert på denne måten, som høres helt supert ut, hadde vi på en meget bestemt men pen måte fått frem at vi på ingen måte ønsket gave, for oss hadde det at noen valgt at reise for å feire med oss, dvs brukt både ekstra tid og penger, vært gave bedre enn alle andre gaver man kan få kjøpt.

Hvis vi hadde fått en invitasjon som dette, som fortsatt høres helt supert ut, så hadde vi fått se ann hva totalen for reise/opphold ble, (tok det halvparten av feriepotten for familieferien det året så hadde det vært uaktuelt), hvorvidt vi fikk barnepass og mulighet til at ta fri fra jobb. Og så hadde jeg her håpet at brudeparet så på dette m gave på samme måte som vi...

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 00:45   #22
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Flybillett innenlands kan fort komme på et par tusen pr person hvis man må fly to strekninger (f.eks. mellom Nord-Norge og Vest-/Sørlandet). Bare sånn til sammenligning gir de som "alltid" syns utlandet er dyrt. Spørs hvor folk skal reise fra.

Det er jo også tilfelle hvis dere har gjester som ikke bor i Oslo-området, men må mellomlande i Oslo (ellernoe) på veien, da blir jo fort flybillettene dyrere også.

Du sier 2000,- per pers; betyr det at dere holder all maten eller må gjestene betale den selv også? Transport til/fra flyplass, koster det noe? Osv... (Hva gjør dere hvis noen kommer fredag - må de fortsatt betale 2000?)
Det baller fort på seg utgiftsmessig, så man skal jo være bra motivert i så fall da. Men det høres jo helt fantastisk ut!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 00:47   #23
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg syns dette er absolutt innafor og hadde kjørt på. Nokon vil jo seie nei, men det kunne dei like godt gjort om det var Lofoten liksom. Vi flaug ein gong til Oslo, leide bil og bodde på eit dårlig hotell på landsbygda for å dra i bryllup. Var ikkje akkurat billig det heller.

Gammel 16-08-16, 06:50   #24
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er innenfor, spesielt når man inviterer langt i forvei. Nære venner hadde jeg mer enn gjerne dratt på et slikt bryllup til. Litt mer perifere venner skulle vi nok vurdere litt mer i sin helhet, ikke nødvendigvis bare for pengene. Jeg syns også at man bestemt bør legge inn at man ikke ønsker noen gaver.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 07:11   #25
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Hvis invitasjonen kom i god nok tid i forveien, så hadde ikke prisen i seg selv stoppet oss. Jeg kunne ha lagt av penger til dette litt etter litt, sånn at familieferien ikke ble "forsaket". Men - om jeg var villig til å bruke 10 000 kroner på en bryllupsfeiring, det ville nok avhenge mest av relasjonen til brudeparet. (Og jeg skriver 10 000 med vilje. Det blir litt mer penger enn bare akkurat fly og overnatting. Det gjør det alltid.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 07:57   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi dro i bryllupet da en (italiensk) kollega av meg inviterte. Det kostet oss ganske mye, men ble virkelig en flott opplevelse. Vi fikk beskjed i god tid, så det ble regnet inn i det årets feriebudsjett. Vi valgte å reise uten barn, men det var lagt opp til at barn kunne være med under hele helgen. Det var faktisk en egen "barneklubb" på bryllupsstedet.

Det var slett ikke alle kollegene som valgte å prioritere bryllupet, og det hadde han som giftet seg stor forståelse for. Og sånn blir det vel for dere også. Noen tar seg råd til å være med, mens andre må kunne velge å bli hjemme uten at det bør vekke noen irritasjon hos dere.

Gammel 16-08-16, 08:04   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det måtte vært nær familie eller gode venner for at vi skulle prioritert noe sånt. Og jeg tror vielsen også måtte vært i Italia. Men jeg sier "tror" til alt, fordi jeg ikke vet sikkert før vi evt. hadde fått invitasjonen. Det kommer an på flere ting.

Gammel 16-08-16, 08:05   #28
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hvis invitasjonen kom i god nok tid i forveien, så hadde ikke prisen i seg selv stoppet oss. Jeg kunne ha lagt av penger til dette litt etter litt, sånn at familieferien ikke ble "forsaket". Men - om jeg var villig til å bruke 10 000 kroner på en bryllupsfeiring, det ville nok avhenge mest av relasjonen til brudeparet. (Og jeg skriver 10 000 med vilje. Det blir litt mer penger enn bare akkurat fly og overnatting. Det gjør det alltid.)

Og så er det en balanse på hvor mye man tror selv at man får ut av det, føler jeg. Er det nære venner der man har masse gode felles venner så er det jo bankers. Er det et litt fjernere par der man bare kjenner dem så er ståa kanskje litt annerledes, spesielt om man tror at man har lite til felles med de andre inviterte.

Det er en balanse mellom bruk av tid (feriedager), penger, hvor nært brudeparet er og hva man får ut av det selv, der nærheten til brudeparet trumfer høyest.

Gammel 16-08-16, 08:12   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne kollegaen som vi reiste i bryllupet til var ikke en spesielt nær venn, men italienere inviterer visst kolleger når de gifter seg. Vi la på noen dager i hver ende og gjorde det om til en ukes "voksenferie", og det var helt vidunderlig. Og derfor ble det en grei ting å prioritere også.

Jobben ga alle som reiste en ekstra feriedag slik at selve bryllupsdagen var en "gratis" fridag.

Gammel 16-08-16, 08:52   #30
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er en balanse mellom bruk av tid (feriedager), penger, hvor nært brudeparet er og hva man får ut av det selv, der nærheten til brudeparet trumfer høyest.

Enig i dette. Hadde det vært noen som stod meg nær hadde jeg reist, men da trolig bare den ene av oss, den som har nærmest relasjon til brudeparet (jeg reiste f.eks til Sveits i bryllup, og da reiste jeg alene, selv om vi begge er venner av brudeparet). 2000+ flybillett er tross alt en del penger. Selv om man får mye for pengene så er det likevel en god slump å ta ut av kontoen. Derfor bør det virkelig være verdt det, og bety mye. Ellers ville jeg brukt tida og pengene på en ferie med familien i stedet. Men hvor vielsen hadde vært hadde ikke spilt noen rolle for meg altså.

Men uansett hva dere setter som pris ville jeg presisert at eneste gaven fra vennene er at de kommer. Altså at dere ikke vil ha gave utenom at de betaler for å bli med. Da hjelper det litt.

Hvis det hadde vært i sommerferien, og vi hadde fått vite det i god tid, som nærmere ett år i forveien, så hadde ikke vært så usannsynlig, for da kunne vi lagt det inn som en del av familieferien, og brukt litt lenger tid i Italia. Men da hadde vi vært avhengig av å ha med oss ungene, siden vi ikke kjenner noen i Italia som kan være barnevakt ...

Sist redigert av My : 16-08-16 kl 09:37.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 09:08   #31
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært i 2 brylluper i utlandet, begge deler familie. Siste bryllupet vi var i nå, var i København til mannens fetter. Egentlig ingen vi omgås så veldig mye med, og vi ville helt sikkert ha prioritert et vennepar på lik linje om det var noen som stod oss nære.
Meg og mannen ser på det som en "kjærestetur" hvor vi får lagt inn tid bare for oss selv, så prisen her handler om hvor mye vi hadde vært villig til å bruke på en helg bare oss to. Jeg syns ikke 2000 kr + fly for en langhelg i Italia høres ille ut.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 09:14   #32
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Prisen er fin den. Men jeg ville hatt beskjed i god tid for å sette av penger, og for å kjøpe billigere flybilletter.

Gammel 16-08-16, 09:35   #33
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært invitert to ganger på bryllup i utlandet. Den ene gangen hadde vi små barn og bryllupet var i San Fransisco. Invitasjonen var sendt ut i god tid og det var mer slik at de som ville kunne planlegge ferien sin dit og bli med. Det var det faktisk ganske mange som gjorde. Det var mest venner som ikke hadde barn enda. Det var helt visst helt strålende, men vi dro ikke. Vi var i bryllup i Italia til et vennepar. Da ble vi invitert med barn og det ble sommerens ferie. Da var vi der en uke og bryllupet var den ene helgen. Da var det pizza og øl på strandbar på fredag, vielse og fest på lørdag og lunsj på søndag. Vi dekte alt av utgifter selv bortsett fra på selve bryllupet selvfølgelig. Reisen var gaven og vi kjøpte bare en liten symbolsk vase sammen med noen andre som presang. Invitasjonen kom i veldig veldig god tid slik at man kunne planlegge det som ferie. Vi kunne gjort en slik langhelg, men hadde da sikkert prioritert litt alenetid og ferie og hadde satt pris på om det ikke var forventet at vi var med på mye opplegg. Men det er mye penger og begge parene var fullt klar over at mange ville si nei pga pris og tidsbruk. Synes i alle fall ikke det er feil å invitere til en slik feiring og det må selvfølgelig være greit om folk prioriterer det bort.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 10:09   #34
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke prisen er avskrekkende (såfremt det går an å få tak i billige flybilletter). Dersom det var nære venner/familie, ville vi nok prøvd å få det til og muligens kombinert det med noen ekstra feriedager alt etter hvordan det passet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 10:54   #35
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at jeg kan oppfattes som litt surmaget nå, men jeg må innrømme at å betale for mer enn reise og hotell når jeg skal i et bryllup, i tillegg til gave, føles feil rett og slett. Det er selvfølgelig et utslag av ulik smak og preferanser at noen har bryllup i utlandet som sitt drømmebryllup, men å planlegge et slikt bryllup uten å ha råd til å ta kostnaden for det selv synes jeg ærlig talt er kleint. At gjestene skal ha mye mer utgifter enn de ville ha hatt om bryllupet var i Norge blir for meg helt feil. Særlig, og kanskje mest det faktisk, når det legger beslag på feriedager også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 11:03   #36
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

2000 kr var vel inkludert overnatting?

Gammel 16-08-16, 11:04   #37
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skjønner at jeg kan oppfattes som litt surmaget nå, men jeg må innrømme at å betale for mer enn reise og hotell når jeg skal i et bryllup, i tillegg til gave, føles feil rett og slett. Det er selvfølgelig et utslag av ulik smak og preferanser at noen har bryllup i utlandet som sitt drømmebryllup, men å planlegge et slikt bryllup uten å ha råd til å ta kostnaden for det selv synes jeg ærlig talt er kleint. At gjestene skal ha mye mer utgifter enn de ville ha hatt om bryllupet var i Norge blir for meg helt feil. Særlig, og kanskje mest det faktisk, når det legger beslag på feriedager også.

Men det er vel bare snakk om at gjestene skal betale opphold som da tilsvarer hotell? Pluss reise selvsagt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 11:05   #38
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

2000 kr var vel inkludert overnatting?

Det var inkludert overnatting ja, slik jeg forstår det, og all mat. Men ikke fly.

Gammel 16-08-16, 12:08   #39
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er delvis enig med Nenne, men for meg hadde det vært greit om man ga beskjed om at gjester selv måtte dekke overnatting, som koster 2000 kr pr person. Å få beskjed om at deltagelse i bryllup koster 2000, hadde jeg også syntes var kleint, selv om jeg fikk beskjed om hva summen inkluderer. Så for mitt vedkommende hadde ordlyden hatt noe å si. Jeg skjønner helt av meg selv at det er småteit.

Ellers hadde det sittet langt inne å koste på oss 10 000 på et bryllup i utlandet, som ville vært nærmere den reelle kostnaden for oss. Det ville også bydd på utfordringer å få barnevakt til begge ungene i en langhelg. Vår deltagelse ville nok berodd mye på hvor nær brudeparet var, men også hvor godt vi kjente de andre gjestene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 12:12   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er delvis enig med Nenne, men for meg hadde det vært greit om man ga beskjed om at gjester selv måtte dekke overnatting, som koster 2000 kr pr person. Å få beskjed om at deltagelse i bryllup koster 2000, hadde jeg også syntes var kleint, selv om jeg fikk beskjed om hva summen inkluderer. Så for mitt vedkommende hadde ordlyden hatt noe å si. Jeg skjønner helt av meg selv at det er småteit.

Jeg syns ikke det er så småteit, det handler jo om kommunikasjon. Om man får beskjed om at koster 2000 å delta gir man ikke deltakerne noe valg. Om man sier at reise og opphold koster det så høres det ut som en god deal, men også en jeg ikke er tvunget til å ta selv om jeg ønsker å delta i bryllupet. Kanskje jeg ikke er hypp på å bo på vingård i fire dager med en hel annen gjeng, og vil se meg om etter et mer privat sted å bo?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.