Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Står det på førerkortet at jeg må bruke briller?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-16, 18:00   #21
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Står det på førerkortet at jeg må bruke briller?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Må du ha legeattest på dette da, når det faktisk står som merknad på førerkortet?

Ut fra det jeg finner, så er denne koden, når det står på førerkortet, gjeldende i EU/EØS, og Ungarn er jo medlem i EU. Da skal det vel holde å stikke innom biltilsynet og få utstedt et internasjonalt førerkort?

Vi måtte ha internasjonalt førerkort da vi skulle til USA, og det var ikke noe som tilsa legeattest da i hvertfall.

Det står på NAF sine sider at dersom det er noe i førerkortet ditt som krever legeattest, så må du ha den med når du skal få utstedt internasjonalt førerkort.

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg orker å betale for det, og hvis jeg gjør det, stiller jeg uten legeattest og håper det beste

Gammel 05-07-16, 18:45   #22
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Å, dette var nytt for meg, da var det ikke forgjeves å ha stått opp idag heller, jeg har nemlig 01 nederst på førerkortet, så jeg nå.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 19:31   #23
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Da er du faktisk pliktig til å ha med deg papirer på at du har laseroperert øynene eller bytte til nytt førerkort. Jeg ble har gjort det samme og ble stoppet. Fikk beskjed om å kjøre med kvitteringen/papirer på/etter operasjonen til enhver tid for å dokumentere at du ikke lenger trenger briller/linser. Fikk slippe lett unna med bare tilsnakk uten bot eller noe mot at jeg fikset det snarest.

Jeg har jo ikke kvittering på det sånn superlett tilgjengelig, det er ni år siden og så lenge sparer jeg faktisk ikke på papirer. Men jeg kan få papirer på at jeg nå har +1 i syn, det burde vel hjelpe. :gammelmannsyn:

Gammel 05-07-16, 20:07   #24
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har jo ikke kvittering på det sånn superlett tilgjengelig, det er ni år siden og så lenge sparer jeg faktisk ikke på papirer. Men jeg kan få papirer på at jeg nå har +1 i syn, det burde vel hjelpe. :gammelmannsyn:

Da burde du sikkert fått tak i en legeerklæring på at du er operert, og tatt turen og fått deg et nytt førerkort.

Vet ikke hvor mye de sjekker dette ved evt kontroller, men det kan jo forekomme.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 20:15   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva er motorredskap, forresten?

Motorsag og gressklipper?

Gammel 05-07-16, 20:29   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Google ga meg svar: Skurtresker, dumper(!), hogstmaskiner og gravemaskin på hjul. Lov å kjøre. Noen av dem krever madkinførerbevis for å brukes.
Hm, tviler på at jeg får bruk for den delen av førerkortet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.