|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?Min bror giftet seg på slutten av 90-tallet, og de fikk gave til ca 1500 kroner, det var det jeg hadde råd til da. Han hadde nok fått omtrent det samme nå.
![]() |
#22 |
Borte
|
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?Aldri hørt om kuvertpris-regelen (og heller ikke lest et eneste bryllupsblad i hele mitt liv). Søsteren min fikk kunst av oss i bryllupsgave fordi jeg ønsket å gi bort nettopp det.
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?
Gud, så letta jeg ble nå.
![]() |
#28 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?
Dette er absolutt ikke noe som har komt de siste årene. Mine foreldre giftet seg i 1966, og da var dette med kuvertpris helt vanlig. Foreldrene mine feiret bryllupet på hotell og ikke på det lokale ungdomshuset, og gjestene gav da dyrere gaver fordi festen var "penere". |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?Oki - det har jeg aldri hørt om før.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?Jeg synes også man skal gi så mye man vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?Kan forøvrig melde om at etter lang diskusjon skal søskenbarn og partnere gi 500 hver i gave til fetteren min. Altså et annet bryllup enn det nevnte. Bryllupsrush i familien Nek ass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
can-jur
|
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?Jeg innser jo at vi skylder gjestene våre pengen
![]() |
![]() |
#33 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?Jeg har ikke pleid å tenke på kuvertpris, heller på forholdet jeg har til de som gifter seg når det gis bryllupsgave, men innrømmer at jeg har la på litt ekstra i et selskap hvor vi var invitert en hel helg med betalt overnatting og alt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bryllupsgave - beløp til bror?Det var jammen meg en regel jeg aldri har hørt om før. Har i grunnen kun vært i et par bryllup og gitt det jeg følte jeg hadde råd til da.
![]() |
|
|