|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg hadde blir kjempeskuffet. Og hadde ikke klart å skjule det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg hadde kjøpt støvsugerposer om jeg var deg.
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Hadde blitt kjempeskuffet og på ingen måte klart å skjule det. Kanskje til og med litt sint.
|
|
|
#5 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Usikker på hva min venninne ville gjort, men jeg hadde gitt kjøkkenhåndklær. :hvasøren: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg synes vel det var litt dårlig gjort å benytte noens bursdag som anledning til å kjøpe en bruksgjenstand som husholdningen trenger, men som bursdagsbarnet selv hverken har ønsket seg eller får nevneverdig glede av. Jeg hadde absolutt blitt skuffet. Jeg ville heller hatt en liten og billig ting ment akkurat for meg enn noe stort og relativt dyrt hvor giveren hadde helt andre ting enn min glede i tankene.
|
|
|
#8 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Skuffet. Nei, sur egentlig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg hadde blitt forferdelig lei meg. Ikke over at det var en praktisk gave, men det var jo ingen gave i det hele tatt!!! Og at han ikke hadde giddet å høre etter/huske hva jeg faktisk ønsket meg.
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?For meg er skalljakke minst like kjedelig å få i gave som Micro. Mikroen var i det minste en overraskelse. Jeg hadde ikke blitt skuffet. Jeg blir glad for alt av gaver. Vi gir dessuten ofte praktiske ting i gave. Heller det enn ett eller annet som er funnet på som havner i en skuff.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?I en periode hadde vi dårligere råd. Da var bursdagsgavene våre stort sett praktiske ting, og ofte dyrere ting vi trengte til huset. Det var greit. Men så endret ting seg, og da sa jeg fra til mannen min at jeg ønsket meg ting til meg. Han ser ikke problemet med praktiske gaver, og han ønsker seg veldig sjelden noe. Jeg synes gaver er kjempegøy, han bryr seg ikke, han var nødt til å bli gjort oppmerksom på hvor forskjellige vi er.
|
|
|
|
#12 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Eg blei skuffa over ein mikro eg fekk av søstrene mine til trettiårsdagen, så eg høyrer deg.
|
|
|
|
#13 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg er og en kjempemartyr, så mannen tør ikke lengre gjøre slike stunt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg hadde blitt skikkelig, skikkelig lei meg, og ville nok gitt ettertrykkelig uttrykk for det også. En ting er at det er noe du mener dere ikke trenger, en annen ting er at han jo åpenbart ikke har hørt etter når du har sagt hva du ønsker deg.
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg er ikke i for å gjøre igjen med å kjøpe en kjip gave til ham. Og det er fare for at han ikke hadde skjønt poenget uansett. Men jeg hadde nok tatt en prat om dette med gaver. Det tok noen år å finne ut av disse tingene for oss, etter at vi var gift. Og etterhvert tror jeg også det imponerer ham hvor mye jeg kan legge ned i en gave, og hvor gjennomtenkte de kan være. Jeg vet han setter pris på det.
|
|
|
|
#17 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Kanskje du får den egentlige gaven i morgen?
|
|
|
#18 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
Ja, jeg forstår hva du mener. Det hadde vært veldig mye mer sjarmerende om mannen min tenkte ut selv at det hadde gledet meg å få en personlig gave, og la litt ned i å finne en. Men han er ikke sånn, og han hadde antagelig aldri sett lyset på egen hånd. Og siden jeg visste det ville fortsette å skuffe meg, så var det bedre å si i fra og forklare ham hvorfor gaver er annerlede for meg enn for ham. Jeg kan på andre siden bli frustrert og litt lei av ta han aldri ønsker seg noe, og bare synes det er styrete at jeg skal gi ham noe gave, men så har jeg også innsett at han faktisk blir glad for det meste. Det gjør det jo veldig enkelt. :P
|
|
|
|
#20 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg fortalte det til kjæresten. Hun begynte å le. "Sånt gir man ikke." Sa hun. Jeg er enig, og veldig glad for at kjæresten har full forståelse for det. |
|
|
|
![]() |
|
|