|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Mine blir 6 og 11 i år. Særlig eldstemann er stort sett tidlig våken, sjelden etter 7. Minsten sover som regel noe lenger, og mannen min er veldig fornøyd om han får sove til 8. Han står gjerne opp tidligere likevel, han er A-menneske. Likevel, på ferie og fridager, så er guttene heldigvis blitt store nok til å godta at hvis de våkner tidlig, så må de underholde seg selv til vi voksne synes det er greit å stå opp. Det blir stort sett senest 9.
|
|
|
|
#22 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6 og 9 åring?
|
|
|
#23 |
|
© All rights reserved
|
Helt enig! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Hvor mye av dagen finner dere på noe, dere som er tidlig oppe? Vi drar sjelden ut på sightseeing/museer/parker/byrusling før rundt 12, og det samme gjalt da ungene var mindre og vi måtte opp tidligere. Da vi var i NY kollapset vi på rommet rundt 18-19 de fleste kvelder uansett, og koste oss med takeaway, bøker og TV. Noe særlig mer enn 3-4-5 timer på farten ønsker vi sjelden. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?
Det samme tenkte jeg. Vi rekker masse, etter vår standard, selv om vi ikke er klare til å dra noe sted før 12.
|
|
|
|
#27 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?På ferie, felles frokost før 9.30, hjemme uten planer og prosjekter står vi opp når det passer. Jeg pleier å ha på alarm slik at jeg ikke sover bort dagen.
|
|
|
#28 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Mannen lærte barna tidlig å slå på NRK Super, det sto klart, men de fikk ikke lov før det starter kl 06:30. Vi måtte gi de vekkerklokke også for at de skulle vite om klokken var 06:30 eller mer. Det var også en regel at ingen andre skulle forstyrres før halv syv.
|
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Det tenker jeg også. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?De er alene oppe til vi våkner i titida. Har hatt nok tidlige morgener for resten av livet.
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Jeg er oppe med den første som våkner. En gang mellom 05 og 07.
|
|
|
|
#32 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Å, men barna er så intense at vi har plenty av tid sammen, mildt sagt. I dag har vi siden jeg skrev innlegget hatt trampolinerace, gått hinderløype, vært på lekeland, hatt påskeeggskattejakt, spilt 18 hull minigolf, lekt på lekeplass, drevet med utendørs lekeapparater og jeg har laget lunsj til alle med egg og bacon. Og de har spilt nettbrett. Altså mellom 10.45 og nå kl 15.30. Og jeg lager ca alle andre måltider enn frokost. Og siden mannen trener daglig på ferie, så har jeg hovedansvar når han gjør slikt et par timer daglig. Som i går, da vi dro på bondegård i regn og jeg løp rundevis i skogen med barn på hest i bånd og så på griser og geiter og var på cafe.
|
|
|
#33 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Jeg er oppe før ungene i hverdager og ferier. Vekker de når jeg blir rastløs eller sulten (de liker at vi spiser sammen). Min x var en som sov utover dagen på den tiden ungene sto opp tidlig og det irriterte meg grenseløst. Syns man skal dele "byrdene".
|
|
|
#34 |
|
Unik
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Og straks er det middagslaging, og så er det Uno, har'n på annen lekeplass og vading på stranden, inkl gåtur. *puh*
|
|
|
#35 |
|
Unik
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Det er ikke å sove halve dagen om man sover til 10-10.30, vel?
|
|
|
#36 |
|
Personlig pessimist
|
Tja. Man er vel bare forskjellige også? Jeg er gift med et A-menneske, og har knapt stått opp først en eneste gang siden vi fikk barn. Han er oppe før meg uansett. Til gjengjeld sovner jeg sent og har lite problem med å stå opp om natten, så jeg har tatt omtrent alt nattevåk. Dette har aldri vært kilde til konflikt mellom oss, det har passet for vår familie å gjøre det slik.
|
|
|
|
#37 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Å sove til ti er ikke halve dagen altså. Ungene er i seng til ni på kvelden, så da betyr det 11 timer sammen.
|
|
|
|
#38 |
|
Unik
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Det skal sies at da vi var små stod vi opp annenhver dag. Men da jeg begynte å ta all nattevåk ( minste holdt på til hun var ca 4 år flere ganger i uken), så endret det seg litt mer i retning i at mannen oftest stod opp først. I tillegg er barna blidest om morgenen, så det er en koselig tid på døgnet.
|
|
|
#39 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvordan gjør dere det på ferie med 6- og 9-åring?Jeg er A menneske, mannen B og jeg har stort sett alltid stått opp med barn som våknet tidlig. Fordi det er mye enklere for meg enn for ham. Vi har stort sett hatt en regel om frokost kl 10 slik at vi har masse tid igjen. Nå har vi en 12 åring som fremdeles står opp tidlig, en far som står opp kl 10 og en tenåring som helst vil sove til kl 13. Vi tvinger henne opp og spiser frokost mellom 10 og 11. Av og til spiser lillesøster og jeg frokost sammen og lar de to andre sove. |
|
|
|
![]() |
|
|