Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du gjort, hvis du vant litt penger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-16, 17:47   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du gjort, hvis du vant litt penger?

Ville jobbet litt mindre og investert i eiendom.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 17:49   #22
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Kuspa? Så kult, da kan du sikkert få astronomiske summer for kjøttet. Kjøtt fra bortskjemte kyr💕

Blir ikke noe mer penger av det, men en triveligere arbeidsdag for meg og selvfølgelig bedre trivsel for kua.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 17:55   #23
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok fortsatt i jobben min - jeg trives godt i den. Ser for meg at jeg heller hadde brukt pengene på å trappe ned stillingsprosent før jeg blir 67.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 18:50   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg ville nok fortsatt i jobben min - jeg trives godt i den. Ser for meg at jeg heller hadde brukt pengene på å trappe ned stillingsprosent før jeg blir 67.

Jeg også. Jo og kanskje kjøpt en leilighet for utleie, som ungene kunne bruke etter hvert.

Gammel 07-03-16, 19:34   #25
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Har du vunnet noe, Mex?

Jeg hadde kjøpt en ekstra bolig for utleie om summen var i den størrelsesorden. En lavere sum hadde jeg brukt på reiser, bare reiser, masse reiser og opplevelser.

Sist redigert av Palmen : 07-03-16 kl 19:35. Årsak: E
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 19:54   #26
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortsatt i jobben min. Det er ikke noe alternativ å ikke jobbe og vi har nettopp startet noe for oss selv. Det er spennende og ikke noe jeg hadde gitt slipp på uavhengig av om jeg vant litt eller mye penger.

Jeg liker å jobbe, jeg liker ikke å gå hjemme.

Gammel 07-03-16, 20:10   #27
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville fortsatt å jobbe, men ville ha pusset opp en god del i huset her vi bor nå. Når ungene blir store og har flyttet ut ville jeg kjøpt en flott leilighet i Oslo.

Gammel 07-03-16, 20:15   #28
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville pusset opp i huset, evnt kjøpt noe litt større og nyere i samme skolekrets. Samt betalt på lån. I min stilling er det lite hensiktsmessig å redusere.

Gammel 07-03-16, 20:18   #29
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde investert i oppgraderinger av huset iallefall. Vi holder på å innrede kjelleren selv, men det tar tid. Og jeg kunne tenkt meg et ekstra bad og oppgradere badet vi har. Kunne også tenkt meg en stor garasje med leilighet på toppen, fordi jeg har et barn som kan ha behov for en myk overgang når det gjelder å flytte hjemmefra og da kunne vi leid ut før den tid kommer.

Og så ville jeg brukt penger på ferie.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 20:29   #30
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nja, det kan hende jeg hadde funnet på noe annet å gjøre,men hva aner jeg ikke, men det hadde vært uaktuelt å ikke jobbe. Samtidig så er det jo greit i den jobben jeg har for der har jeg lange ferier. Kanskje jeg hadde vurdert å kjøpe meg leilighet eller hus.

Gammel 07-03-16, 21:02   #31
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Definitivt kjøpt større bolig, penger på bok og mindre gjeld. Jobbe vil jeg, men kanskje redusert til 80 % om det var mulig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 21:56   #32
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har du vunnet noe, Mex?

Jeg hadde kjøpt en ekstra bolig for utleie om summen var i den størrelsesorden. En lavere sum hadde jeg brukt på reiser, bare reiser, masse reiser og opplevelser.

Haha.. I wish
Nei, jeg er bare litt der; "lurer på hva jeg skal bli når jeg blir stor."
Det er mye lettere å tenke på hva man vil hvis man har større økonomisk frihet.
Og så lurer jeg på om det handler om at jeg ikke vet hva jeg vil, eller at jeg ikke lar meg tenke det fordi jeg uansett ikke tørr å satse.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 22:22   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde absolutt fortsatt i jobben, jeg gjorde valget som gav en jobb med mer mening allerede for noen år siden heldigvis.

Jeg ville brukt litt til ferie og mye på huset så vi hadde fått realisert oppussingsprosjektene og ferdigstilt litt. Pusset opp kjellerstua, bygd bad i kjelleren, drenert, pusset opp stue og kjøkken, leid inn maler til å fikse litt ellers i huset. Nok å ta av.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 22:26   #34
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvis du vant litt penger, en god slump, nok til å gjøre nesten som du vil, men ikke nok til at du kan slutte å jobbe resten av livet. Hva ville du gjort da?
Ville du fortsatt i jobben du har?
Ville du tatt ny utdannelse?
Ville du satset på noe eget?

Jeg har ikke noen jobb akkurat nå, men jeg hadde definitivt jobbet med noe. Ledigang er roten til alt vondt i mitt liv.

Ny utdannelse eller realisert det jeg har drømt om i mange år kan det hende jeg hadde gjort. Men jeg tviler på det første. Den utdannelsen jeg evt. kunne tenkt meg får man dessverre ikke kjøpt for penger og jeg blir ikke noen realfagswiz av å vinne i Lotto . Noe eget er nok svært sannsynlig. Jeg har hatt en plan i mange år, men livet med tre unger og behovet for en fast jobb og normale arbeidstider står i veien nå om dagen.

Gammel 07-03-16, 22:40   #35
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Spørs jo hvor mye det ble i potten da.
Hvis mulig, ville satt av litt til sparing, brukt en god slump på USAferie og ellers levd som vanlig.

Gammel 08-03-16, 00:02   #36
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde satt bort ferdigstilling av huset mitt og fått dem til å sette opp et råflott drivhus. Dernest ville jeg nok betalt ned huslånet. :kjedelig:

Joa, en råflott familieferie og noen finere julegaver sikkert. Så er det en god sjans for at minst en av oss hadde skaffet oss en fridag i uka, for å Gjøre Noe Gøy, for eksempel i tidligere nevnte drivhus.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 00:14   #37
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drømmen er er hus på den franske riviera - et rolig sted, men da trengs en stor premie.
Jeg hadde nok investert i utleie-eiendom. Hadde ikke slutte å jobbe, kanskje litt mindre stillingsprosent, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal rekke alt jeg skal gjøre på 60 eller 80% der jeg er nå.

Hadde det vært en astronomisk sum hadde jeg startet for meg selv med noe helt helt annet enn hva jeg gjør i dag - noe kreativt, bunadstilvirker f.eks.

Sist redigert av Fløyel : 08-03-16 kl 01:00.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 00:26   #38
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kanskje jobbet mindre stillingsprosent og evt tatt et friår for å studere noe gøy. Og så hadde jeg leid inn folk til å mure mur og plante hekk rundt eiendommen vår. Ellers hadde jeg nok svidd av store summer på det jeg i dag bruker mest penger på: reising.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 07:15   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde sikkert tatt en ny master.

Gammel 08-03-16, 09:14   #40
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har tenkt tanken mange ganger. Men man skal jo ha noe å leve av også og da nytter det ikke å drive med f.eks frivillig arbeid i Røde Kors el.

Det er akkurat det. Man trenger penger for å ha noe å leve av.
Men samtidig så tenker jeg litt at jobben min, den betyr ingenting i den store sammenhengen. Ikke det, jeg trives jo greit nok med det jeg gjør. Men jeg skulle ønske at jeg hadde en jobb med litt mer mening.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.