Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du et norsk hjem?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvor mange av disse tingene har du i hjemmet ditt?
Sofa med sjeselong 151 49,35%
Nespresso kaffemaskin 109 35,62%
Flatskjerm 294 96,08%
Kähler Omaggio-vasen 97 31,70%
Plakater fra New York 5 1,63%
Stockholm-teppe fra Ikea 10 3,27%
Telysholder fra Tom Dixon, Etch 5 1,63%
By Lassen-lysestaken, Kubus 7 2,29%
Urbania lyshus fra Kähler 95 31,05%
Partytelt 21 6,86%
Ting med skrift på, f.eks glass det står «redwine» på, skål det står «godis» på 67 21,90%
Ingen av delene 7 2,29%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 306. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-16, 12:06   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har bare det første og tredje punktet og ønsker meg ingen av de andre tingene....

Hvorfor den smileyen? Er du flau over at du ikke ønsker deg tingene?

Gammel 13-01-16, 12:23   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me har eit par flatskjermar i hus. Og me har fått eitt lyshus i gåve.

Gammel 13-01-16, 12:02   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Nespresso-maskin og flatskjerm. Mye av det andre hadde jeg ikke hørt om en gang. Og jeg har bevisst unngått sofa med sjeselong.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 12:04   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flatskjerm og sånn vase. Vasen har jeg fått i gave, om det gjør noen forskjell.

Ellers vil jeg påstå at det som gjør hjemmet mitt mest norsk er hvor mye IKEA møbler jeg har.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 12:02   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nespressomaskin og flatskjerm.

I tillegg har vi plakater fra New York, men disse er nå pakket ned og står i boden. Da teller de vel ikke?

Vi har tilnærmet ikke noen pynteting, så vi har ikke noe av det andre som omtales. Teppet vi har på gulvet i stua er fra Ikea, men jeg tror ikke det er av merket Stockholm.

Gammel 13-01-16, 12:03   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nei, det kan jeg vel ikke si vi har. Vi har flatskjermTVer og Kähler lyshus (julegave i fjor), ellers ingenting på listen. Jeg synes det er en spesiell liste. Hvis jeg tenker på de andre hjemmene jeg kjenner godt så er det kun flatskjerm som går igjen, og de er da alle norske hjem likevel.

Gammel 13-01-16, 12:05   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flatskjerm. Vi har en sjeselong i tillegg til sofaen, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 12:06   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men dere har L-formet sofa.

Jeg krysset av på at vi har sofa med sjeselong, selv om det egentlig er en slags hybrid mellom hjørnesofa og sjeselongsofa. Den har ryggstø hele veien, men mangler et armlene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 12:08   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men dere har L-formet sofa.

Jeg krysset av på at vi har sofa med sjeselong, selv om det egentlig er en slags hybrid mellom hjørnesofa og sjeselongsofa. Den har ryggstø hele veien, men mangler et armlene.

Men vi har armlener på begge sider. Hele poenget med hjørnesofa er jo å makse ut antall deilige hjørner. Jeg ville aldri valgt sjeselongløsning. :familien dovendyr:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 12:08   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg ville ha hjørnesofa og ikke sofa med sjeselong, men det var utrolig lite å velge i da vi skulle kjøpe. Egentlig ganske irriterende konsept, særlig med den puta på sjeselongdelen som sklir ut hele tida.

Gammel 13-01-16, 16:30   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg ville ha hjørnesofa og ikke sofa med sjeselong, men det var utrolig lite å velge i da vi skulle kjøpe. Egentlig ganske irriterende konsept, særlig med den puta på sjeselongdelen som sklir ut hele tida.

Du har valgt feil sofa. Det gjør ikke min.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 17:00   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Du har valgt feil sofa. Det gjør ikke min.

Jeg tror det har mest med bruk og ikke med sofa å gjøre.

Vi tok over broren min sin sofa, og puta sklir ut støtt og stadig. Men hos broren min gjorde den aldri det. Så konklusjonen er at han sitter pent og pyntelig i sofaer, mens vi er en gjeng slabbedasker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 17:03   #13
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tror det har mest med bruk og ikke med sofa å gjøre.

Vi tok over broren min sin sofa, og puta sklir ut støtt og stadig. Men hos broren min gjorde den aldri det. Så konklusjonen er at han sitter pent og pyntelig i sofaer, mens vi er en gjeng slabbedasker.

Det er helt sikkert riktig. enogpyntelig:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 20:21   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flatskjerm, lyshus og vaser

Gammel 13-01-16, 21:06   #15
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Flatskjerm, lyshus og vaser

Vi også. Flatskjermen har vi kjøpt selv, de andre har jeg fått i gave.

Gammel 13-01-16, 21:48   #16
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi har flatskjerm og Kähler Omaggio-vasen.
Ja, åsså ting med skrift på, da vi har krus det står mamma og pappa på, fått av ungene.

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 00:00   #17
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har bare flatskjerm. Det er kanskje ikke så særnorsk?

Gammel 13-01-16, 12:10   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Flatskjerm. That's it.

Ungene ønsker seg sofa med sjeselong, men vi har vanlig sofagruppe 3+2, og det kommer vi til å fortsette å ha i uoverskuelig framtid i og med at jeg kjøpte ny i september. Jeg synes L-formet sofa med/uten sjeselong er upraktisk.

Gammel 13-01-16, 12:10   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg la til i hovedinnlegget:

Sitat:

EDIT: Også trenger vi ikke gjøre det til en "Herregud, det er bare såååå ut da" eller "Jeg syns de er STYGGE"-tråd.

De trådene har vi nok av og denne var ikke ment for å gjøre narr av andres valg, enten de går på tvers av, eller med gjennomsnittet. Jeg syns det er gøy å se hva det egentlig er folk har, kontra hva man tror. Har egentlig så mange de lyshusene, eller er det fler som har teppet jeg ikke vet hvordan ser ut?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 12:13   #20
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Bare flatskjerm her. Jeg savner egentlig sjeselongen litt, men vi venter med å bytte ut sofa til vi er over den verste klissealderen (ungene, that is. ).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.