Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Kjøpt bolig siste to år? Hvor fant du annonsen først?
Finn.no 50 98,04%
Facebook-feeden min 0 0%
I en kjøp/salg-side på Facebook 0 0%
I andre sosiale medier 0 0%
Annonse i papiravis 0 0%
Nettannonse på nettavis/nettside 1 1,96%
Hjemmeside til eiendomsmegler 0 0%
Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-16, 10:12   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?

Ganske entydig svar.

Det hender selvsagt at jeg trykker på annonser venner har delt på FB, men det er ikke ofte de er i riktig strøk eller størrelse. Jeg trykker ikke på FB-annonser.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 12:41   #22
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Finn.no for salg og kjøp av bolig til barnefamilien.

Da vi solgte leilighet med pensjonister som målgruppe, hadde meglerne liste over interessenter, og vi averterte på finn.no i tillegg i papiravisen lokalt.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 12:47   #23
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, veldig entydig svar. Det er nok litt lokale forskjeller, men jeg tror ikke det lønner seg med avisannonser i tillegg til Finn.no. Det blir jo fort 10 000 for en annonse. Da er det bedre å heller bruke litt penger på Facebook-annonsering, noen eiendomsmeglere tilbyr jo det.
Er det rart papiravisene sliter sier jeg bare...

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 13:05   #24
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke kjøpt og skal ikke kjøpe, men hvis jeg var på markedet hadde jeg sett på finn.no. Jeg sjekker regelmessig finn.no for mitt område og andre områder jeg har et forhold til, for å se hva som ligger ute. Dvs. at jeg kunne endt på visning på hus jeg egentlig ikke hadde tenkt å gå på, dersom jeg så dem på finn.no og syntes de var interessante.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 13:13   #25
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp, og da kan man faktisk snappe opp folk som ikke aktivt er på utkikk etter hus, selv om man ikke bruker penger på avisannonse. Det er jo uforholdsmessig dyrt rett og slett.

Gammel 07-01-16, 13:14   #26
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg har ikke kjøpt og skal ikke kjøpe, men hvis jeg var på markedet hadde jeg sett på finn.no. Jeg sjekker regelmessig finn.no for mitt område og andre områder jeg har et forhold til, for å se hva som ligger ute. Dvs. at jeg kunne endt på visning på hus jeg egentlig ikke hadde tenkt å gå på, dersom jeg så dem på finn.no og syntes de var interessante.

Enig, bortsett fra at jeg ikke kan gå på visning. :impulskjøper:

Jeg har vært på en visning i hele mitt liv (huset vårt kjøpte jeg av mamma og pappa), og da kjøpte jeg nesten et stygt hus i en kommune jeg ikke vil bo i, med en maks upraktisk romløsning og dårlig standard, bare fordi det var sol når jeg var på visning og de hadde svømmebasseng.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 13:36   #27
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

De gangene jeg har kjøpt bolig har det vært lokalavis (papir) og Finn.no som har vært tingen. Plakat på huset er også en god ting - men den kommer som regel opp etter publisering på nett.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:24   #28
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Finn for 2 år siden.

Gammel 07-01-16, 15:05   #29
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Finn.no.

Men jeg leser boligannonsene i papirutgave i lokalavisen også.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:15   #30
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ene jeg solgte i høst var det papiravisannonse inkludert i prisen, kunne ikke velge det bort. Må tilstå at jeg ikke så min egen annonse på papir engang, men fikk en pdf fra megleren.

Den andre, via annet meglerkontor, lå kun Finn i to dager før de solgte den til noen som hadde tapt annen bolig på forkjøpsrett.

Jeg lurer litt på hva som får folk til å komme på visning, og til slutt kjøpe? Én ting er at man først ser boligen på Finn, men så er det noen ledd igjen til å gå på visning og så faktisk by. Der skulle jeg gjerne visst om min promotering i sosiale medier hjalp til.

Det som fikk meg til å gå på visning der jeg bor nå, var sms fra megler om "husk visning" - fordi jeg hadde bedt om prospekt på mail. Da lå jeg halvsyk på sofaen og hadde glemt det hele, men fikk karret meg opp og ut - og kjøpte dagen etter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:35   #31
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Ja, det er jo velkjent i markedsføringsteori at det mest effektive er at man ser objektet i flere medier og flere ganger. Jeg tror nok at avisannonse både kan få noen som i utgangspunktet ikke er på utkikk til å legge merke til en bolig, samtidig som den kan minne dem på boligen som de kanskje har sett på Finn.no først.
Spørsmålet er om en avisannonse er verdt 10 000 kr, i forhold til annonsering på Facebook, som kan være mye mer målrettet mot målgruppen.
Plakater i nabolaget og flyere i postkassene i nabolaget tror jeg også kan være effektivt. Særlig dersom det er snakk om en bolig som ikke er den minste i et område, for mange ønsker å bo i samme område, men trenger større plass. Eller de leier, og ønsker å eie.

Gammel 07-01-16, 15:36   #32
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen trenger også mindre/rimeligere plass i samme område, skilsmisser skjer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:40   #33
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Ja, sant nok!

Gammel 07-01-16, 16:01   #34
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Personlig tror jeg ikke en avisannonse hadde gjort noen forskjell. Når jeg ser på hus (vi har ingen planer om å kjøpe, men kan jo ikke risikere å gå glipp av drømmehuset), så ser jeg jo utfra annonsen på finn om det er noe jeg kan tenke meg eller ikke. Jeg vil tro at hvis jeg var aktivt på boligjakt ville jeg hatt epostvarsel på finn i det aktuelle området.

(Har forsåvidt det nå også, fordi jeg er nyskjerrig. Får epost når en bolig i nabolaget blir lagt ut. )

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 00:40   #35
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ikke annonseringen hadde gjort noen stor forskjell ift. om jeg hadde kjøpt eller ikke, hvis jeg først var på en visning og likte huset og hadde råd.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 01:20   #36
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte et nybygg som skulle bygges frem i tid, og det lå ikke på finn. Det var egentlig helt tilfeldig at vi fikk vite om det og kontaktet utbygger. Da etter å ha fulgt med på finn i to år for å finne det vi ville ha i området.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.