|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Mira, nå 8 år:
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Downfall: Hunden til høyre (den lyse) var nydelig, hvilken rase er det? Eller er begge to samme rase, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Re: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Om dere har så mye overskudd at dere vurderer hund syns jeg heller dere skal vurdere en ny baby. :løper og dukker:
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Re: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?
Jeg henger aldri i babytråder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Atte, what?!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?
Haha. Fantastisk!
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
Reaksjonen i heimen: "jippi, nå kan vi få hund!"
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 26-06-16 kl 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Vi hadde alltid hun da jeg var barn. Jeg syntes det var veldig mye jobb selv om jeg ikke hadde hovedansvaret for noen av dem. Da vi kjøpte den siste da jeg var i midten av tenårene, så gjorde jeg det klart at det var mot min vilje og at jeg kun unntaksvis ville ta jobben med den.
![]() |
![]() |
#9 |
|
Den diskusjonen har vi her hjemme også. Lillesøster synes det er helt uhørt at vi hadde hund til Storebror var 2 1/2 år, og hun 3 mnd. For Storebror har fått hatt hund mye lengere enn henne, og det er URETTFERDIG faktisk.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?En baby hadde jeg jo måttet føde selv. Det utgår med høye kneløft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
Det er katt mine familiemedlemmer er allergisk mot, ikke hund. Har jeg glemt å fortelle det?
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
Åpenbart.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Synes man ikke at det er stas med hund, er det masse jobb. Hvis man synes det er gøy, er det ikke "ekstra jobb", det er en del av hverdagen og familielivet. Vi planlegger hund nr 2, men har gått vekk fra valpeplan og vurderer omplassering i stedet for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Jeg er forhenværende hundeeier, og kunne egentlig veldig godt hatt hund igjen. Men det blir ikke, for det er mye arbeid. I tillegg til at man blir veldig bundet, og vi farter en del. Vi måtte hatt mye større bil om vi i tillegg skulle hatt en hund i ok størrelser.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Det Mav sier er jeg veldig enig i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Ja, det har helt klart med innstilling å gjøre. Det er veldig vanlig med hund blant barnefamilier vi kjenner, og mange av dem (ikke alle) hevder det ikke er så mye arbeid med hund. Men vi ser jo likevel at de prioriterer annerledes enn vi ville gjort, tilpasser livet til hunden og bruker mye tid på hunden. Men for dem er jo ikke det arbeid.
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Jeg har to hunder og synes ikke det er mye arbeid med dem. De skal luftes 4 ganger daglig og ha en skikkelig tur om dagen, og så skal de mates to ganger om dagen. Jeg ser ikke på dette som arbeid, men som kos. Men nå har jeg små hunder av en selskapshund-rase, de tar liten plass, er rolige og gjør lite ut av seg sånn ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?vare car obs på at om man ikke tåler katt så er det ifte ikke så langt fra å reagere på hund når man utsettes for allergier daglig. Det er i hvert fall min erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Jeg synes ikke det er så mye jobb med hunden, men jeg synes det er kjipt å være så bundet. Vår hund er snart 9 år, og når hun vandrer ut på de evige hundejaktmarker blir det ikke mer hund på oss. Ungene våre er store (ungste er 12), så nå som vi kan farte og reise mer er det ikke noe særlig å være bundet av hunden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Realitetsorienter meg - hvor mye arbeid er det egentlig med hund?Det mest hemmende med hund er at man blir så bundet. Både i hverdagen og i ferieplanleggingen. Vi må hjem etter jobb, ingen spontane utflukter - minimum en av oss må hjem. Foreløpig ikke et problem, all den tid vil har unger i grunnskolen enda, og de kommer jo hjem etter skolen, men de vokser jo til, og hunden lever trolig lenger enn deres grunnskolegang, og da kan ikke jeg og mannen begge bli lenge på jobb, gå direkte ut for å spise, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|