|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Jeg skiller mellom jul og advent. Lilla/hvitt/sølv i adventstida, rødt til jul.
|
|
|
#22 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Pynter du til advent?Skifter til julegardiner på kjøkkenet, henger opp adventsstjerne og pynter med adventslys. Resten kommer fram nærmere lillejulaften.
|
|
|
#23 |
|
blid
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?
Sånn gjør jeg det også. Gleder meg til å kjøpe svibler og hvite amaryllis neste helg!
|
|
|
#24 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pynter du til advent?Pynter ikke mye til advent. Kun en adventstake, adventstjerner og gjerne pepperkakehjerter i vinduene. Lys på treet ute også. Så pynter vi til jul som regel siste helgen før jul. Tidligere gjorde jeg det alltid lille julaften, men siden vi pleier å dra bort i romjula, er det greit å ha den fremme mer enn to dager. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Her er det full jul både inne ig ute fra første søndag i advent🎅🏻🎅🏻Eller lørdagen før🎄🎅🏻 Er så koselig. Kan nesten ikke vente til helgen med å få alt på plass😀
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Pynter du til advent?Henger opp stjerne i boden ute, har på utelys, adventsstake inne, litt pynt i lilla og sølv og en sånn adventsstake til vindu. Pynter så til jul rundt midten av desember eller gjerne litt etter sånn litt etter litt.
|
|
|
#27 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Pynter du til advent?Jeg pynter til jul, og det gjør jeg rundt 1. søndag i advent. Har ingenting lilla for jeg synes det kræsjer med resten av pynten.
|
|
|
|
#28 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#29 |
|
Halloen!
Sv: Pynter du til advent?Advent betyr en stake i kjøkkenvinduet, en stjerne i stuevinduet og en adventsstake med fire lys på stuebordet. :enkel: Lysene i den siste staken er lilla stearinlys, forresten, de andre led-lys. Og så hender det at jeg flesker til med en hvit julestjerne eller svibler også. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Pynter du til advent?Jeg liker ikke lilla, så her er det hvite lys. Kranser og lys, hvite svibler og amaryllis og pepperkaker i vinduet og den stiligste pynten kommer opp til advent, pynter så litt etter litt, juletreet kommer nok på plass i midten av desember og først nærmere jul kommer dorullnissene fram. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Halloen!
Sv: Pynter du til advent?Pssjt, om noen år er det plutselig lilla som er "in" igjen, og da "liker" nok dere med hvite lys lilla også. :ser i krystallkulen: |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Pynter du til advent?Jeg liker lilla, men vil ha hvite adventslys likevel. Det har egentlig med at de hvite kubbelysene er finest, og særlig de til Rema, som brenner ned uten å renne.
|
|
|
|
#33 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Pynter du til advent?Svibler er fint, men jeg så allergisk, så det kommer ikke inn i huset. Det er en plage at også matbutikker tar det inn nå før jul.
|
|
|
|
#34 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Har lilla lys blitt "ut" når det gjelder adventsstaker, da? Jeg synes jeg ser lilla lys overalt til advent fremdeles, jeg. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Halloen!
Sv: Pynter du til advent?Drømmedama: Kanskje det er rødt som er ut? |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Sv: Pynter du til advent?Nei, vi pynter bare gradvis mer gjennom advent til vi når kitsch-heaven på julaften. Første søndag i advent henger vi opp stjerne og setter opp adventsstaken. Det er en egenmekka sak med fire gamle emaljelysestaker på et fat med noen små østeuropeiske julefigurer og lys i ulike farger. Aldri lilla.
|
|
|
#39 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Pynter du til advent?Advent er advent, jul er jul.
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Ja, jeg pynter til advent |
|
|
|