|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Et julerødt slips gjør jo veldig susen - evt. en rød vest utenpå. Og vannkjemmet hår.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Våre gutter pleier å ha dressbukse og matchende vest (gjerne noe tweedaktig), samt skjorte og slips/sløyfe.
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Knerten har vokst ut av finklærne sine og jeg kjøpte nytt til ham i går. Svarte, nøytrale bukser - siden han er så innmari tynn så måtte jeg kjøpe noe med smal modell, og da var utvalget mindre. Så lenge de er nye så går det greit om de ikke er penbukser sånn egentlig. I tillegg kjøpte jeg en skjorte med tversoversløyfe på Cubus. Det er godt mulig at han vil ha slips, men juleslipset fra i fjor kan sikkert fremdeles brukes.
|
|
|
|
#25 |
|
geskjeftig
|
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Eldstemann har etter eget ønske en ordentlig svart penbukse, vinrød skjorte, svart slips og en ullcardigan.
|
|
|
#26 |
|
geskjeftig
|
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Vi har egentlig pleid å kjøre ny chinos-type-bukse som kan brukes til hverdags etter jul, men eldstemann er blitt såpass forfengelig at han ville ha noe mer standsmessig.
|
|
|
#27 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?
Hadde jeg ikke hatt antrekk til minsten, så hadde jeg kjøpt denne vesten fra H&M:
|
|
|
|
#28 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Denne er vel julete, men kanskje ikke så pyntet som du ønsker:
|
|
|
#29 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Dressbukse i fløyel fra Zara:
tvillingbror og tvillingsøster - 2007 Sist redigert av Kiwi : 11-11-15 kl 13:54. Årsak: Satt inn mindre bilde |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er veldig flott og julefint med en klassisk rød V-genser over finskjorte (med evt slips eller tversover) til gutt. I det hele tatt synes jeg det er veldig fint med rødt til gutter.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-11-15 kl 14:34. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Junior på seks skal ha lik rød vest som farfar. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
Kommer nok an på guttene...
|
|
|
|
#33 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Vannkjemmet er bra, hver dag, det. Junior bruker av og til laaang tid på badet, og kommer ut med en nøye dandert og dryppende våt lugg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Jeg bruker ikke noe særlig penger på pentøy som sjelden blir brukt. Guttene har på seg en pen tøybukse og skjorte. Bukser som de senere kan bruke til hverdags. Er ikke så stivpyntet noen av oss. Mannen bruker dressbukse og skjorte og jeg kjole eller skjørt alt etter hva jeg har. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
intro
|
Her også - og så er det på med sykkelhjelmen, til skrikende protester.
|
|
|
|
#36 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Kjøper heller ikke plagg som ikke brukes igjen, så her går det i en form for pen bukse, f.eks. chinos, men viktig at den er behagelig å ha på. Synes mange av penbuksene er stive. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Semiaktiv
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Jeg er heller ikke veldig fan av dress på smågutter. Heller ikke veldig "damete" kjoler på småjenter, eller i det hele tatt, klær som jeg oppfatter som "voksne". Så det har jeg unngått så langt, og ungene har heller ikke etterspurt det.
|
|
|
#38 |
|
lettere utlada
|
Det var en veldig fin vest!
|
|
|
#39 |
|
Semiaktiv
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Ja, jeg er også sær der, og synes det er finere uten sløyfe eller slips på barn. Jeg er, som izzi, svak for skjorter med kinakrage.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-11-15 kl 16:15. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Dere med gutter: Hva skal deres smågutter ha på seg på julaften?Jeg skulle ønske min syvåring ville gå med sløyfe, men det utgår visst.
|
![]() |
|
|