|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Jeg tror nok fint vi kunne holdt det gående i 14 dager, ja. Sikkert lenger. Vi har et stort kjøleskal, et kombiskap og fryseboks.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Hvor mye mat har du i hus?Her hadde det nok blitt relativt dårlig med bakst, derimot har vi rikelig med alskens typer ris, pasta, linser og bønner, en stor fryser med en god del kjøtt, noe fisk og diverse kraft, samt en del halvferdige middager som bolognese og hjemmelagde fiskekaker (og frosne erter
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Oi, jeg måtte tenke litt. Det varierer litt, av og til er fryserern i overkant full og vi tar et raid og spiser oss ned.
|
|
|
#25 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Jeg liker matlager og burde egentlig hatt et svært stabbur. Vi hadde holdt oss gående lenge på det som står i matboden.
|
|
|
#26 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Her er fryseren stort sett fylt opp med etpar brød som er oppskåret, kyllingfilet, svinefilet, Finusfisk og laks. Ofte også en eller to pakker med kjøttdeig. Har masse boksemat og en god del meltyper. Nå har vi 6 store melkekartonger i kjøleskapet. Det blir fort borte.
|
|
|
|
#27 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Hadde nok klart oss i en uke tipper jeg. Kanskje to med hard rasjonering. Bor i et lite hus med veldig lite oppbevaringsplass så har rett og slett ikke plass til hamstre noe særlig.
|
|
|
#29 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Vi er såpass mange at det går fort tomt. Vi hadde nok max klart oss en uke, og da med streng rasjonering.
|
|
|
#30 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Jeg tror vi skulle greid oss som normalt i 2-3 uker, deretter ville det blitt kreative løsninger på det som var igjen.
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Fram til førstkommende fredag kunne vi levd som normalt. Ukeshandler altså på fredager. Etter det hadde det vært tomt for brød, pålegg, melk, middager, grønnsaker og frukt. Vi har aldri gjær eller mel i hus, men vi kunne jo levd noen dager på havregrøt kokt på vann. Uten hard rasjonering vil jeg si det hadde vært ganske krise i løpet av helga uka etter forrige ukeshandling.
|
|
|
|
#32 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Matlageret er veldig skjevt for tiden, det er mye mais og tortillalefser. Så Knøtteliten hadde stortrivdes lenge.
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Vi kunne nok greid oss ganske lenge, men vi hadde selvfølgelg spist litt rart, og sikkert prompet mye. Jeg har nemlig utrolig mye tørkede bønner ser jeg, veldig mange lasagneplater, nok te til å vare i flere år, en god del frosne bær, frossen fisk nok til middag i en uke, et par frosne restemiddager, massevis av nylaget syltetøy og nok sterke sauser, sennep og krydder til å få det meste til å smake godt. Dårlig med melkeprodukter da. Så vi skulle nok overlevd minst et par måneders tid, med litt heftig rasjonalisering. Litt mangelsykdommer hadde vi nok fått, riktignok.
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Jeg er mentalt bygd for stabbur, kjeller og spiskammers. Jeg kunne fødd familien på utmerket vis i 2 mnd, kanskje mer.
|
|
|
#35 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Jeg har heller ikke et planlagt lager altså, det hadde blitt fryktelig mye bringebær, jordbær, blåbær og tyttebær fra fryseren, samt saft til drikke. Men jeg tror faktisk ikke vi hadde manglet noe vesentlig av næringsstoffer bortsett fra muligens kalsium på en god stund heller, man kommer langt med tomatbokser, havregryn og linser/bønner. Noe av det første jeg falt for ved huset vårt var at det hadde skikkelig matbod - og så bygget vi om til leilighet slik at jeg mistet den. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Hvis vi snakker overlevelse hadde vi kanskje overlevd en måned? To kanskje tilogmed? Men da hadde nok slutten av måneden bestått av måltider av typen bønner og ris osv. Vi har en del elgkjøtt som vi kunne ha fordelt utover. Vi har ei skuffe med mel, gryn og slikt, men det hadde jo heller ikke vart ubegrenset. Ellers har vi jo et lager med diverse sauser og krydder, så bønnene og risen hadde jo fått litt smak. Vi har egg til noen uker, og poteter. Vi har matbod, så har som regel en del stående, men høsten har vært travel, så vi har egentlig tatt mer av den enn vi har fylt på.
|
|
|
#37 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye mat har du i hus?
Her er vi også. 2-3 uker, hvis vi ikke er kresne. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Trallallaa
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Vi skulle nok ha klart oss en god stund på det vi har i fryser, skuffer og skap.
|
|
|
#39 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Maks en uke tror jeg.
|
|
|
|
#40 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2015
![]() |
Sv: Hvor mye mat har du i hus?Vi har som "hobby" å handle mat |
|
|