Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dere som bruker fasongen "blyantskjørt" ...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-15, 15:29   #21
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Dere som bruker fasongen "blyantskjørt" ...

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Heldigvis har jeg ikke gjort det. Au, au.

Korte bein her også, så det KAN tenkes at den siste der blir i lengste laget. Den første var OK, tror jeg, skjønt akkurat den smale modellen hadde kanskje gjort seg med kortere lengde på meg, ja.

Det er visstnok ikke så vanskelig å legge opp den typen skjørt, dersom lengden er det eneste som er galt? A-skjørt er definitivt det som ser penest ut på meg, jeg har en rekke kjoler med omtrent samme snitt. Omtrent halvparten er av den litt roligere sorten fra Desigual.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 15:30   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvor, hvor?

Her! Linker like gjerne til alle kjolene i dette merket, jeg.

Du sier noe, Java - "lår som synes" er jo meg også (om enn ikke deg, så vidt jeg kan huske).

Gammel 14-09-15, 15:35   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg ser denne modellen i en kjole med tilsvarende snitt, skjønner jeg vel for så vidt at min figur neppe er akkurat slik de har sett det for seg:

(Jeg ville si denne er altfor stor, jeg, altså.)

Gammel 14-09-15, 15:43   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns også den så altfor stor ut, og ikke akkurat blyant. Selv om jeg ikke syns sånne kjoler trenger å være veldig ettersittende nødvendigvis. Ermene ser f.eks. så vide ut at de står ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 15:49   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker blyantskjørt, og de sitter etter hele veien og er finere jo mer hofter man har, spør du meg.

Gammel 14-09-15, 16:03   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Når jeg ser denne modellen i en kjole med tilsvarende snitt, skjønner jeg vel for så vidt at min figur neppe er akkurat slik de har sett det for seg:

Den så jo mer ut som en sekk enn 'blyant'

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 17:03   #27
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her! Linker like gjerne til alle kjolene i dette merket, jeg.

Du sier noe, Java - "lår som synes" er jo meg også (om enn ikke deg, så vidt jeg kan huske).

Jeg har fremover lår. I blyantskjørt ser jeg ut som en S i profil. Rumpe bakover og lår fremover. Det er noe annet enn timeglass.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 17:37   #28
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et blyantskjørt, og det sitter ganske etter, føles behagelig. Men det er jo stress å gå opp trapper med det. Må jo gå museskritt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 17:45   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne skjørt som en ikke kan gå normalt med er uaktuelt. Jeg har smale skjørt, men de er ikke SÅ smale nede, og har enten splitt eller er elastiske nok til å ta vanlige skritt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 21:44   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjørt som skal sitte litt etter rundt rumpe og lår setter nesten samme krav til å "treffe" på fasongen som det bukser gjør. Det må treffe med hvor mye det går inn og ut og hvor. Så da må man bare prøve seg frem.

Gammel 14-09-15, 23:00   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ja, det har du rett i, Polyanna. Mer utskrådde skjørt er nok safere til meg, men jeg har også noen smale kjoler som jeg føler meg fin i, særlig med høye hæler. Ny prøving viser at kjolen ikke var fullt så trang som jeg husket (kanskje fordi jeg tok den utenpå full treningsmundur idet jeg var på vei ut på joggetur). Nå er det selvsagt festet en knapp i en brysom lapp på den ene siden her som gjør det litt ekstra buklete, men jeg tror den vil tøyes litt og at den er innafor. Bildet til høyre viser fargen bedre.

Gammel 14-09-15, 23:10   #32
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin og nydelig fasong på damen inni! Jeg vil si den fremhever den smale midjen din perfekt!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 00:10   #33
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Åh! Den var du jo smekker lekker i Bluen. Den kjolen må du beholde.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 00:11   #34
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Dette bilder var jo bare trist og tragisk. Ser ut som en forvokst sekk.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 01:03   #35
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ganske firkantet i kroppsfasongen og kjøper kun slike kjoler/skjørt. Skjørtene kombinerer jeg med innsvinget dressjakke eller skjorte for å fremheve en midje som er tilnærmet fraværende. Mine favorittkjoler finner jeg stortsett hos Leslie Fay.

Denne har jeg i... ehm... 8-10 ulike mønstre, fasongen er den samme.

same same, but different

Sist redigert av Fløyel : 15-09-15 kl 01:55.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 01:28   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Den prikkete var skikkelig kul!

Gammel 15-09-15, 01:38   #37
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hun har mye fine kjoler og hver sommer kommer de med freshe print. Jeg har også helt enkle selskapskjoler i samme stil, og veldig gjerne med mørke kanter og lyst midtparti for å fremheve denne "midjen"min...

Altså denne type kjoler:

Søk på sheath dresses, så får du opp kjolefasongen. Dillards og Macy's har mange av dem.

Sist redigert av Fløyel : 15-09-15 kl 01:50.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 06:04   #38
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg bruker blyantskjørt, og de sitter etter hele veien og er finere jo mer hofter man har, spør du meg.

Helt enig. Og for oss som ikke har hofter, kan de gi i alle fall et lite hint om hofter likevel. Blyantskjørt kler både små og store hofter!

De skal gå innover sammen med lårene, men ikke sitte så trangt at du må gå å dra i skjørtekanten eller det blir buler! Da har man mer å gjøre med et tubeskjørt. Og gjerne splitt bak, sånn at man kan gå med normal skrittlengde til t-banen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 06:06   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Wow, den kledde du godt, Bluen!! Det er akkurat slike hofter jeg drømmer om (og later som at jeg får av blyantskjørt)!!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 06:51   #40
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekker kjole!

(Men det er da ikke blyantskjørtfasong?)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.