Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Virkelig gode duftlys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-15, 23:16   #21
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Virkelig gode duftlys?

Her henger jeg litt. Jeg elsker duftlys, men kan bare ha ett som jeg brenner en kort stund og så slukker. Lukten sitter likevel i rommet lenge.

Jeg liker godt epleduft/limeduft på vår/sommer og mer kanelpreget duft på høst/vinter.
(Tally: Lime/koriander lukter jo HIMMELSK! Skulle definitivt finnes et lys med den duften!)

Gammel 09-09-15, 23:24   #22
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vanligvis ikke glad i duftlys, men synes faktisk "Clean Cottage" fra Yankee Candle ikke er så verst. Får hele huset til å lukte nyvasket.

Jeg fikser stort sett ikke blomster- eller krydderdufter.

Sist redigert av My : 09-09-15 kl 23:51.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 00:17   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Voluspa har mange nydelige synes jeg, men de bør luktes på før kjøp (les: ikke netthandel). De er relativt dyre, så bomkjøp er kjipt.

Yankee Candle handler jeg mye fra. Synes det er så fin størrelse på de små man putter oppi holdere, så flyter de ut. Jeg vil gjerne bytte litt dufter, så da er de fine.

Ikea har også noen gode, men de lukter gjerne litt lite synes jeg, men det kan i mange tilfeller være bra også.

Jeg har også noe fra den butikken som ligger i Bogstadveien, rett i nærheten av Ark og Monsoon Children. Husker ikke hva den heter i farten.

Hvis ikke så har man jo alltids Jo Malone sine, men jeg vet ikke hvor de selges her til lands. Men er du i London, så kan jeg fortelle deg hvor

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 00:40   #24
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes voluspa sin "Linden & Dark Moss" er skikkelig god.

Ellers kjøpte jeg et på flyplassen i Palma som luktet helt fantastisk. Det var en svak duft av strand og hav.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 00:43   #25
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg liker i praksis ingen duftlys, får vondt i hodet fordi de oser og så blir lukten så intens synes jeg.

Et unntak er lysene fra True Grace, får dem kjøpt på johnlewis.com, de oser svært lite, ren plantevoks eller noe sånt.

Forskjellige lukter, jeg liker rosemary og eukalyptus som jeg linket til. Men de har andre også som ikke er sånne tradisjonelle røkelseslukter.

Ahhh takk, True Grace var det jeg kjøpte på Mallorca ja

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 08:47   #26
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rituals har deilige utradisjonelle dufter. Anbefaler duftoljer heller enn duftlys.

Gammel 10-09-15, 09:01   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rituals som i hudpleiemerket? Jeg likte kremene deres godt første gang jeg kom over dem, men syns de lukter for sterkt. Jeg vil ikke ha oljer. Jeg vil bestemme når det skal lukte, så duftlys med lokk er aller best.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 11:10   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker duftpinner fra Rituals på badet. Da får jeg regulert styrken ettersom hvor mange pinner jeg har oppe i flasken. Denne liker jeg godt:

Men jeg liker godt Yankee candle m/ Clean Cotton også, det hoder med et lite lys i et stort rom. De har en eller annen lukt til jul også, som var god, men jeg husker ikke hva den het. Men den var litt julete.

Dette med duft er så individuelt, moren min orker ingenting av slikt, men jeg liker det. Løper rundt i butikken og lukter på skyllemiddel også, og sniker meg til å bruke det innimellom i vasken. Særlig det med lavendel.

Men av respekt for de som ikke orker slikt har jeg altså kun litt på badet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 11:16   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg vet veldig godt at mange er sensitive, så det er ikke slik at leiligheten lukter masse. Som regel lukter den bare mennesker, mat og vaskemiddel (en gang i blant). Men hender jeg vil ha noe litt annet, og da brenner jeg bittelitt duftlys, eller kongerøkelse til jul.

Sånne pinner er jeg ikke så begeistret for, de trekker til seg støv og blir så ekle etterhvert.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 13:25   #30
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg liker Joik sine duftlys.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 13:46   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg vet veldig godt at mange er sensitive, så det er ikke slik at leiligheten lukter masse. Som regel lukter den bare mennesker, mat og vaskemiddel (en gang i blant). Men hender jeg vil ha noe litt annet, og da brenner jeg bittelitt duftlys, eller kongerøkelse til jul.

Sånne pinner er jeg ikke så begeistret for, de trekker til seg støv og blir så ekle etterhvert.

Å ja, kongerøkelse til jul er et must! Men du får samme duften hos Rituals i lys også, om du ikke vil ha pinner. Tror jammen jeg må ut å handle litt igjen!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:08   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Rituals var det, ja De har egen butikk i Bogstadveien, Tallulah. Jeg har noen duftpinner liggende som jeg visst hadde planer om å ha på badet, men som ikke har kommet seg dit ennå Men lyset er brukt opp for lengst.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:19   #33
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg liker i praksis ingen duftlys, får vondt i hodet fordi de oser og så blir lukten så intens synes jeg.

Et unntak er lysene fra True Grace, får dem kjøpt på johnlewis.com, de oser svært lite, ren plantevoks eller noe sånt.

Forskjellige lukter, jeg liker rosemary og eukalyptus som jeg linket til. Men de har andre også som ikke er sånne tradisjonelle røkelseslukter.

De finnes vel i Norge også, Cornelias hus har.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.