|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
|
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: SetningerOgså har vi slike som meg, som har et problem med nettleseren. Så jeg bruker ikke linjeskift i det hele tatt, for det vises ikke likevel. Hvis dere vil ha avsnitt, får dere late som om de er der.
![]() |
#2 |
superbruker
|
![]() Sv: Setninger
Det er jo bare å skrive ferdig det avsnittet du holder på med. Så trykk enter 2 ganger og begynn på neste avsnitt. Enter. Enter.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
Det Lille Ru sier, er at dette ikke virker hos henne.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
Ja jøss, hadde det bare vært så enkelt. Problemet er at det IKKE virker. Jeg kan trykke enter 49 ganger, og likevel kommer det ikke opp en eneste en i innlegget.
![]() |
#6 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SetningerSkriver som det passer meg med linjeskift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
Det kan ha noe med at dette er et forum,
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Noen ganger fordi de er uenige i at det er feil. Noen ganger fordi de vet at det er feil, men ønsker å gjøre det likevel, enten for å oppnå en bestemt effekt eller for å markere et standpunkt. Noen ganger fordi de synes det er så lite viktig at det ikke er verdt bryet å jobbe med vanene sine. (Jfr. mitt eget forhold til trim eller husarbeid.) Noen ganger fordi de ikke evner. (Kanskje kan man vise til mitt forhold til trim og husarbeid her også.
![]() |
#11 |
Leser
|
Ja, nå vet jeg ikke om den var til meg, da. Men når det gjelder språk så synes jeg det kan være morsomt og "passende" å bryte reglene innimellom. For min del handler språk mer om man greier å uttrykke meningen sin enn det handler om å følge reglene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Leser
|
Vel, jeg forsto Sitron som om det var en uting å bruke enter-tasten utenom når man skulle lage avsnitt. Så kommer du og erklærer deg enig og samtidig bruker du enter-tasten uten at du lager et avsnitt. Du gjør altså det stikk motsatte av det du skriver. Sist redigert av him : 06-10-06 kl 13:33. Årsak: skriveleif ... og lagt til litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bree
![]() ![]() |
Jeg synes det er feil å dele opp setninger. Men å gjøre som jeg gjorde i mitt første innlegg i denne tråden, synes jeg overhodet ikke blir feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: SetningerJeg har to spørsmål:
![]() |
#16 |
flisespikker
|
Jeg tror det betyr omtrent "slurvete", muligens med en undertone av slabbedask/slask/lurvete/ustelt. Men det er ikke et ord jeg bruker selv.
Jovisst.
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
Slaurete er et vestlandsk utrykk, og betyr omtrent det samme som slurvete. Så da lærte du noe nytt i dag også, er ikke det fint? (Nå hadde jeg voldsom lyst til å legge inn snillsmileyen her, men lot være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sær og kresen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er det eneste forumet hvor det ikke er lov å bevege seg utenom temaet - paradoksalt nok.
![]() |
#19 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SetningerJeg er enig med Sitron. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe