Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Setninger

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 15:04   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Også har vi slike som meg, som har et problem med nettleseren. Så jeg bruker ikke linjeskift i det hele tatt, for det vises ikke likevel. Hvis dere vil ha avsnitt, får dere late som om de er der.

Gammel 05-10-06, 15:23   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Også har vi slike som meg, som har et problem med nettleseren. Så jeg bruker ikke linjeskift i det hele tatt, for det vises ikke likevel. Hvis dere vil ha avsnitt, får dere late som om de er der.

Det er jo bare å skrive ferdig det avsnittet du holder på med. Så trykk enter 2 ganger og begynn på neste avsnitt. Enter. Enter.

Så begynner neste avsnitt her.

Gammel 05-10-06, 15:23   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Det er jo bare å skrive ferdig det avsnittet du holder på med. Så trykk enter 2 ganger og begynn på neste avsnitt. Enter. Enter.

Det Lille Ru sier, er at dette ikke virker hos henne.

Gammel 05-10-06, 15:24   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det Lille Ru sier, er at dette ikke virker hos henne.

Skal lese mere nøye neste gang.

Gammel 05-10-06, 15:25   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Ja jøss, hadde det bare vært så enkelt. Problemet er at det IKKE virker. Jeg kan trykke enter 49 ganger, og likevel kommer det ikke opp en eneste en i innlegget.
Jeg vet da vitterlig at jeg skal trykke enter for linjeskift.

Gammel 05-10-06, 15:02   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skriver som det passer meg med linjeskift.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 15:05   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Skriver som det passer meg med linjeskift.

Men det er litt offtopic akkurat her.

Gammel 05-10-06, 15:06   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg undres litt over hvordan folk kan være så slaurete at de nekter å godta at de gjør feil og dermed endre sine vaner.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 15:09   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg undres litt over hvordan folk kan være så slaurete at de nekter å godta at de gjør feil og dermed endre sine vaner.

Det kan ha noe med at dette er et forum,
hvor man på en måte føren en samtale -
og ikke et sted hvor man skriver offesielle brev, jobbsøknader etc.

Jeg har f.eks. en helt annen stil når jeg skriver i jobbsammenheng.

Gammel 05-10-06, 15:10   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Noen ganger fordi de er uenige i at det er feil. Noen ganger fordi de vet at det er feil, men ønsker å gjøre det likevel, enten for å oppnå en bestemt effekt eller for å markere et standpunkt. Noen ganger fordi de synes det er så lite viktig at det ikke er verdt bryet å jobbe med vanene sine. (Jfr. mitt eget forhold til trim eller husarbeid.) Noen ganger fordi de ikke evner. (Kanskje kan man vise til mitt forhold til trim og husarbeid her også. )

Gammel 05-10-06, 15:11   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nå vet jeg ikke om den var til meg, da. Men når det gjelder språk så synes jeg det kan være morsomt og "passende" å bryte reglene innimellom. For min del handler språk mer om man greier å uttrykke meningen sin enn det handler om å følge reglene.

Men akkurat Ekkir sitt innlegg greier jeg ikke å ferske om det var en vits, en ironisk kommentar eller en "stille" protest ...

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:26   #12
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men akkurat Ekkir sitt innlegg greier jeg ikke å ferske om det var en vits, en ironisk kommentar eller en "stille" protest ...

Åh? Utdyp gjerne.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:32   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Åh? Utdyp gjerne.

Vel, jeg forsto Sitron som om det var en uting å bruke enter-tasten utenom når man skulle lage avsnitt. Så kommer du og erklærer deg enig og samtidig bruker du enter-tasten uten at du lager et avsnitt. Du gjør altså det stikk motsatte av det du skriver.

Så da lurte jeg på om du gjorde det bevisst - som en spøk. Eller om du (og kanskje Sitron) mente at det var en uting å dele opp setningene med entertasten, men ikke linjene med entertasten.

Sist redigert av him : 06-10-06 kl 13:33. Årsak: skriveleif ... og lagt til litt
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:36   #14
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vel, jeg forsto Sitron som om det var en uting å bruke enter-tasten utenom når man skulle lage avsnitt. Så kommer du og erklærer deg enig og samtidig bruker du enter-tasten uten at du lager et avsnitt. Du gjør altså det stikk motsatte av det du skriver.

Så da lurte jeg på om du gjorde det bevisst - som en spøk. Eller om du (og kanskje Sitron) mente at det var en uting å dele opp setningene med entertasten, men ikke linjene med entertasten.

Jeg synes det er feil å dele opp setninger. Men å gjøre som jeg gjorde i mitt første innlegg i denne tråden, synes jeg overhodet ikke blir feil.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 15:16   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to spørsmål:
1. Hva betyr slaurete?
2. Får vi ikke lov å poste "off topic" på flisespikkerforumet?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 15:22   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har to spørsmål:
1. Hva betyr slaurete?

Jeg tror det betyr omtrent "slurvete", muligens med en undertone av slabbedask/slask/lurvete/ustelt. Men det er ikke et ord jeg bruker selv.

Jovisst. Men man må regne med at sjansen for å bli flisespikket da er enda litt større enn på resten av forumet.

Gammel 05-10-06, 17:55   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to spørsmål:
1. Hva betyr slaurete?

Slaurete er et vestlandsk utrykk, og betyr omtrent det samme som slurvete. Så da lærte du noe nytt i dag også, er ikke det fint? (Nå hadde jeg voldsom lyst til å legge inn snillsmileyen her, men lot være. )

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 18:00   #18
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to spørsmål:

Nei, det er det eneste forumet hvor det ikke er lov å bevege seg utenom temaet - paradoksalt nok.
Her spikkes det én og én flis.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 15:20   #19
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med Sitron.

Såfremt man ikke vil oppnå noe spesielt med et linjeskift midt i setningen, så synes jeg man skal skrive uten.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 15:26   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

He he - om dere sliter med å lese hva jeg skriver -
så la være da vel...

Bare ikke vær redd for at jeg blir personlig fornærmet, for det skal mye til!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.