Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-15, 19:18   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Vi kjører alltid Oslofjordtunnelen når vi skal fra Hallingdal til Drøbak, det er kortere i tid enn rundt halve Oslo. Har ikke tenkt på hvor lang tid det er fra Norefjell, men langt er det jo ikke?

Gammel 25-08-15, 19:50   #22
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sjekket Blefjell? Nær Kongsberg som har skibakke. Er noen småheiser der også, utrolig fint område, synes jeg.

Gammel 25-08-15, 19:51   #23
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Nore og Uvdal?

Gammel 25-08-15, 21:12   #24
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for mange gode tips. Skal sjekke masse på Finn i kveld.

Har funnet en veldig perfekt hytte på Bjønnbekkmora (nyoppusset) på Trysil, men ser litt andre steder også. I og med at vi helst skal ha litt kortere vei.

Skibakken på Trysil er jo desidert den beste, men denne hytta på Bjønnbekkmora ligger nærmere Saelen i Sverige. Halvtime unna Trysilfjellet.

Ser også at for 1,5 er det ikke all verdens pene hytter til salgs. Mye furuhelvete og jeg orker virkelig ikke starte med å pusse opp. Må være litt lyst og pent, helst med nytt kjøkken. Ikke akkurat lett å finne noe i den prisklassen.

Gammel 25-08-15, 21:29   #25
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Salen er et fantastisk område!

Gammel 25-08-15, 22:03   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får man hytte i Trysil for 1,5 mill?

Gammel 25-08-15, 22:03   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er nok ikke lett å finne freshe hytter nær alpinanlegg til særlig mye under 2 mill. Da må du innover i Grøndalen eller mot Trysil-Knuts fjellverden eller noe sånt.

Har du sjekket Budor, forresten? Det er jo minst en time kortere enn Trysil?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 22:13   #28
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, det er nok ikke lett å finne freshe hytter nær alpinanlegg til særlig mye under 2 mill. Da må du innover i Grøndalen eller mot Trysil-Knuts fjellverden eller noe sånt.

Har du sjekket Budor, forresten? Det er jo minst en time kortere enn Trysil?

Skitrekket på Budor blir fort kjedelig for dem over 8-10 år. Men langrennsløypene er helt strålende.

Gammel 25-08-15, 22:13   #29
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

http://www.finn.no/finn/realestate/l...ckthrough=true

Liten hytte, men med 3 soverom og grei standard + stor uteplass får man mye for pengene. Fantastisk utsikt.

Gode naboer, mange faste som er her fra høstferie til og med påskeferie, så barna finner seg venner. Ligger som noen av de øverste hyttene før man kommer skikkelig opp på fjellet. Nydelig turterreng sommer som vinter. Og veldig gode utleieinntekter når man ikke bruker hytta selv om man ønsker det.

Gammel 25-08-15, 22:27   #30
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Rauland i Øvre Telemark er også et alternativ hvis man er åpen for lengre kjørevei. 3 timer og 20 min.

Veldig flott der. Halve slekten min har hytter der.

Gammel 25-08-15, 22:31   #31
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Haglebu/Eggedaø er veldig ålreit, og bare et par timer fra oss i sørøst Oslo.

Vi hadde en overnatting i Rauland nå i sommer, og syntes at området virket veldig fint - kunne ha tenkt oss å sjekke den ut om vinteren.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 22:46   #32
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En halvtime unna Trysilbakken ligger det en del hytter til 1,5. Vi har funnet en helt perfekt en som er lys og fin innvendig. Bare må sjekke ut andre områder først.
Skal samufare de stedene som har blitt tipset om her.

Noen som forresten vet hvordan det er med festet tomt? Jeg er i grunn veldig skeptisk til slike kontrakter.

Gammel 25-08-15, 23:13   #33
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker bare vel en time og et kvarter til noresund, og så 10 min til til hytta, altså. Riktig nok fra vestsiden av byen.

Men snøsikkert er det ikke,mdessverre.

Skeikampen er veldig fint!

Gammel 26-08-15, 00:28   #34
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

En halvtime unna Trysilbakken ligger det en del hytter til 1,5. Vi har funnet en helt perfekt en som er lys og fin innvendig. Bare må sjekke ut andre områder først.
Skal samufare de stedene som har blitt tipset om her.

Noen som forresten vet hvordan det er med festet tomt? Jeg er i grunn veldig skeptisk til slike kontrakter.

Foreldrene mine har det på den ene hytta, null problem så langt. Huset vårt var tidligere på festet tomt, og der var det masse styr når eierne ville løse inn tomten, rettsak og greier. Jeg var liten, så vet ikke detaljene, men det endte med at alle i gata måtte kjøpe, men til en ganske billig penge. Så det kan gå begge veier vil jeg tro.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 00:34   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Festet tomt kan bli veldig dyrt. Jeg tror det er rettskraftig nå, at de som eier tomtene kan øke prisene til noe som er nærmere "markedspris".

Ellers syns jeg vi fikk en utrolig ansiktsløftning på den gamle furu-helvete-hytta vi kjøpte, med hvitmalte lister og tak og kjøkken. Vi fikk noen til å gjøre det og det ble ikke veldig dyrt.

Gammel 26-08-15, 10:10   #36
Levic

Levic sin avatar

Standard

Ser at alle hyttene i det området vi har sett på har festet tomt, og festeavtalen på denne hytta går ut i 2019...
Vi må undersøke den saken nærmere.

Furuhelvete kan jo males, og da må vi absolutt leie inn noen. Man orker ikke begynne på noe sånt selv, kan jo bli 100 % gal av det.

Gammel 26-08-15, 10:19   #37
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Be om å få oversendt festekontrakten hvis dere vurderer å dra på visning. Det står litt om festetomter her, bl.a.:

Sitat:

Før du tar en telefon til grunneier, er det et par ting du må sjekke i festekontrakten. Blant disse er dagens festeavgift, avtalt regulering av festeavgiften i festetiden samt tomtens størrelse. Men det aller viktigste er om kontrakten er evigvarende eller tidsavgrenset, og hva kontrakten sier om når du eventuelt har rett til å løse inn tomten og til hvilke vilkår.

Sjekk også andre faste avgifter (renovasjon, eiendomsskatt, veiavgifter osv.), slik at du vet hva som blir utgifter pr. år. Dette varierer veldig fra sted til sted.

Denne artikkelen, "Bør jeg unngå festetomt?", ser også grundig ut.

Gammel 26-08-15, 10:25   #38
Levic

Levic sin avatar

Standard

Takk for linker, skal lese igjennom

Gammel 26-08-15, 11:18   #39
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt tomt og bygger hytte på Hafjell, Moseteråsen. Usikker på om du kommer ned på 1,5. Leve hytter er det som bygger for oss.

Vi har bestemt oss for å leie ut når vi ikke er der og dermed kan vi ha en dyrere hytte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 11:31   #40
Levic

Levic sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har kjøpt tomt og bygger hytte på Hafjell, Moseteråsen. Usikker på om du kommer ned på 1,5. Leve hytter er det som bygger for oss.

Vi har bestemt oss for å leie ut når vi ikke er der og dermed kan vi ha en dyrere hytte.

Ja utleie er jo en lur ting. Jeg er ikke helt enig med meg selv enda, mannen er veldig for utleie.
Vi har såpass høyt huslån nå, så 1,5 er vel det vi maks kan få i banken med sikkerhet i huset.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.