Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Når skaffet du deg hund/valp?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-15, 21:59   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffet du deg hund/valp?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jack flyttet inn rett etter påske, han var med på jobb hver dag. Nå vil han helst være hjemme.

Var han med fra dag én? Ble det mange uhell inne på jobb?

Gammel 13-07-15, 22:07   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk hund i midten av august, hun var da 5 måneder. Var stueren, hadde bare et par uhell inne pga hun var usikker og vi ikke kjente signalene. Det var flott vær lenge og vi var omtrent ute i hagen hele tiden. Mannen min tok ca 1,5 uke fri og deretter korte dager en ukes tid. Vi hadde hjelp fra svigers som i flere måneder luftet henne på dagtid. Ungene kom hjem fra skolen ganske tidlig. Hun hadde en periode med skotygging, men det gikk over. Vi har rutine på kort lufting om morgenen av minstemor som nå er 10 år og sønnen på 13 lufter henne etter skolen. Vi betaler en hundelufter hver onsdag formiddag. Så tar jeg og mannen ettermiddag og kveldsturer. Hun er nå 2 år. Det gikk veldig greit, men vi slapp jo verste valpeperioden. Hun er ikke spesielt glad i å være hjemme alene, selv om nå er hun godt vant med det og slapper av mesteparten sv tiden virker det som. Hun vil alltid være med oss på alt og det prøver vi også på så langt det går. Hun er svært sjelden alene på kveldstid og har vi barnevakt er det også hundevakt. Vi har kontorjobber der det ikke er lov med hund, men jeg hadde henne med en gang nå i juli i ferieturen halv dag.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 22:18   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi hentet vår hund på dagen da han var 8 uker. Var hjemme hver dag i nesten en uke. Etter det dro jeg hjem i lunchen og så kom eldstemann hjem 13.45 så det gikk kjempefint. 2 uker etter var det sommerferie og eldstemann passet på. Voffsen sov alltid når jeg kom hjem, han stod aldri i vinduet og bjeffet.
Svigermor henter han og går tur de dagene det passer sånn.
Hun er også fast feriepasser.

Gammel 14-07-15, 07:12   #24
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Første valpen (som egentlig var min datters, men som jeg hadde i et år) fikk jeg da hun var åtte uker. Hadde da fire uker ferie, og det var bra for datter og jeg måtte virkelig jobbe for hvert eneste lille framskritt. Valpen hadde en energi av en annen verden, samtidig som hun var trassig som en tenåring. Det var som vi fikk alt stresset de første 4-5 månedene, kjønnsmodning og tenåringsfakter så vi imidlertid lite til.

Burtrening fra dag én, samme med bilkjøring. Gradvis tilvenning til å være alene i bur, både hjemme og i bilen. Etter fire uker var hun klar for å være alene hjemme i bur i 5 timer, det passet greit på den måten at jeg og mannen overlapper med et par timer mtp arbeidstid. Etterhvert fikk hun også være med på den delen av jobben min som ikke er fysisk lokalisert på sykehuset. Alenetrening også der fra dag én, jeg ønsket en hund som kunne forholde seg til åpne dører uten å smette ut. Tok ikke så veldig lang tid før hun ble på kontoret med åpen dør mens jeg spiste lusj noen rom lenger borte. Hun var hyper som en lemen, men heldigvis lettlært, og hun elsket å jobbe/trene. Etter et år dro hun til det egentlige hjemmet sitt, hos datteren min i Bergen.

Og det ble tomt ...

Valp nr 2 fikk jeg i månedskifte april/mai. Seks måneder gammel, fint og rolig gemytt, men en skikkelig liten mammadalt. Som eneste valp hadde hun bodd sammen med mora helt til jeg kjøpte henne. Hun hadde aldri vært alene, hun hadde aldri vært i bur, verken hjemme eller i bil. En langhelg hadde vi på oss med intens hjemme-alene-trening. Siden hun var såpass gammel og også av den mer bedagelige typen, så skippet vi buret hjemme og lot henne være i soveromsgangen som er uten vinduer. Delte også opp jobben min den første uka slik at jeg kunne hente henne etter en stund og ta henne med til jobb 2. Det gikk bedre enn forventet, hun får fremdeles en fylt kong når jeg går ut, da blir hun litt distrahert akkurat når jeg går ut døra.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 08:11   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bur er ekstremt lurt å lære dem å være i, som deres egen lille grotte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 08:25   #26
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår valp var vant med bur når vi fikk han, så det har vi bare fortsatt med. Han sover i lukket bur på soverommet vårt. Gutta har et bur på rommet der de sover, og vi har et i stua. Han bruker ikke stueburet så mye, men det er der han er når han er alene hjemme. Det blir en stund til jeg tør å la han være løs i huset når vi er borte. Jeg har tenkt til å ha noen gjerder rundt der han kan være etter hvert. Så får vi se når vi tør å slippe han helt løs.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 08:26   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Var han med fra dag én? Ble det mange uhell inne på jobb?

Fra dag 1, ja. Og joa, noe ble det, men vi er et valpevennlig kontor. Nå har vi en dachsvalp på kontoret som tisser i pur lykke hver gang noen av oss kommer inn døren.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 08:29   #28
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jack flyttet inn rett etter påske, han var med på jobb hver dag. Nå vil han helst være hjemme.

Hvilken rase er Jack? Ble det en Parson? Eller en Jack?

Gammel 14-07-15, 08:40   #29
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har for øvrig ikke hund på soverommene, vi har lært den å ikke gå inn der og er veldig fornøyde med det. Jeg og Pelenmannen er allergiske mot alt mulig (og jeg mot andre hunder) og vi vil ikke utsette oss for mer allergener enn nødvendig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 08:48   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den skal være med meg på jobb.

Er ikke du mellom jobber for øyeblikket (eller tar jeg skammelig feil nå?)? Er det ikke da litt gambling å tro at du kan få ta med deg hunden på jobb der du ev. blir ansatt? Eller er det slik at du ikke vil søke på jobb et sted du ikke får ha med deg hund?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 08:52   #31
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alldrid hundene på soverommet om nattea.

Gammel 14-07-15, 08:53   #32
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

*alltid*

Gammel 14-07-15, 08:58   #33
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Januar, to mnd gammel, og han var med meg eller mannen min på jobb til han var rundt ett år. Fineste hunden, som jeg savner ham. Han fikk dessverre kreft som 12-åring.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 09:57   #34
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg tror planen vår er at buret hans skal på utsiden av soverommet vårt etter hvert. Eventuelt hos gutta som deler rom om natta.

Gammel 14-07-15, 10:31   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er ikke du mellom jobber for øyeblikket (eller tar jeg skammelig feil nå?)? Er det ikke da litt gambling å tro at du kan få ta med deg hunden på jobb der du ev. blir ansatt? Eller er det slik at du ikke vil søke på jobb et sted du ikke får ha med deg hund?

Akkurat nå har jeg verken helse, jobb eller hund, så alle problemstillinger og alle planer er hypotetiske.
Men planen nå er både å bli frisk, komme i jobb og ha en hund som kan være med på jobben.
Om én av delene ikke går, ja, så må jeg endre på planen.

Gammel 14-07-15, 10:41   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men planen nå er både å bli frisk, komme i jobb og ha en hund som kan være med på jobben.

Bra plan.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 10:44   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bra plan.

Og hvis man ser litt på de siste jobbene og sjefene jeg har hatt, og tar utgangspunkt i at jeg fortsetter i samme spor, så er sjansen stor for at jeg både kan ha med hunden, oldemor og en øl.

Gammel 14-07-15, 10:49   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvilken rase er Jack? Ble det en Parson? Eller en Jack?

Jack er den gamle hunden min som jeg har hatt i mange år, han er en boxer. Jeg har ikke fått sneket inn en valp ennå.

Her er'n på kontoret:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 10:50   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Mav, han er aldeles nydelig!

Gammel 14-07-15, 10:52   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken rase vurderer dere - og har du vurdert Charlottes?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.