|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: XXL forskjellesbehandlet elever
Mens her er det flyktingene som berger hele 17.maifeiringa, så det varierer nok.
![]() |
#23 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Hvis dette stemmer så er dette kanskje diskriminering pga kjønn og ikke rase? Eventuelt at det faktisk var de som jobbet best som ble premiert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Slumrende Ullteppe
|
Jeg håper da, for himmelens skyld, at XXL ikke opererer med en diskriminering ut fra rase. Jeg håper, sånn egentlig, at i det store og hele, så har man sluttet å tenke rase om mennesker, uansett hudfarge og etnisitet.
![]() |
#26 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: XXL forskjellesbehandlet eleverÅ behandle folk ulikt, kan faktisk være rettferdig i noen tilfeller. Ingen er like. Her sier både rektor og XXL at skillet ikke gikk ved etnisitet, men at det var andre ting som lå til grunn for at noen fikk 200 kroner, og resten fikk 100 kroner.
![]() |
#27 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: XXL forskjellesbehandlet eleverHvis jeg var XXL, ville jeg lovet bort noe en sum/en premie- hva som helt, til alle som utførte en viss mengde oppgaver som det var relativt enkelt å krysse av/finne ut av hvem som hadde gjort og ikke. Å gi noen 100 og noen 200 er nesten nødt til å bli krøll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: XXL forskjellesbehandlet eleverHusk her at vel både skole og XXL ikke har muligheter til å kommentere detaljer rundt dette....
![]() |
#29 |
Halloen!
![]() Sv: XXL forskjellesbehandlet eleverHelt sant, mrc. Faktisk er det også skremmende mange saker der voksne ikke forstår konsekvensen av å stå fram i media også. Jeg Tenker alltid Mitt når det er saker som omhandler arbeidsliv, skole, barnevern og hva_har_du, der man vet at den andre parten ikke har mulighet til å si så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
I mål
|
Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er rasisme bak her, men at å gi noen 100 og noen 200 kroner er klønete uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
I mål
|
Ja. Men her er det jo snakk om an arbeidsuke som i utgangspunktet ikke skal lønnes så vidt jeg forstår, så da ville jeg vært veldig forsiktig med å kompensere ulikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
By the Sea
|
![]() Sv: XXL forskjellsbehandlet elever
Jeg syne det ryddigste hadde vært å gi alle lik påskjønnelse. Så fikk heller de som utmerket seg ekstra være sterke kandidater til ekstrajobb i butikken senere.
![]() |
#35 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: XXL forskjellsbehandlet eleverJeg har slitt med nettet idag, så jeg har ikke fått deltatt i min egen tråd.
![]() |
#36 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: XXL forskjellsbehandlet eleverJeg tror ikke dette er rasisme, og merker meg at rektor forstår hvorfor det ble slik. Men det kan selvsagt lett fremstilles som rasisme, og derfor var det kanskje uklokt å gjøre det slik.
![]() |
#37 |
Halloen!
![]() Sv: XXL forskjellsbehandlet eleverMin erfaring er at dårlig oppførsel sjelden henger sammen med hudfarge, men at mørkhudede er som annen ungdom, de spiller de kortene de har når de føler at verden går dem litt imot. På samme måte som min lyshudede tenåring drar "urettfeig"-kortet i alle tenkelige og utenkelige settinger, hender det at ungdom med en annen hudfarge enn min drar rasisme-kortet, uten at de har noen som helst grunn til det. Jeg har også blitt beskyldt for å gi bedre karakterer til jenter enn til gutter, for å like Lise bedre enn Kari osv.Det handler om modenhet, rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: XXL forskjellsbehandlet eleverKan håpe XXL tydeliggjør bonusen ved arbeidets oppstart til neste år, og ikke hemmeligholder hvem de premierte er. Synes kriteriene virker litt vage, og at 50% belønnes er litt høyt tall. Det må være litt vanskelig å beskrive nøyaktig hva som var utslagsgivende for bonus. Vi liker alle at bonuser er rettferdige og at det er åpen konkurranse.
![]() |
#39 |
I mål
|
![]() Sv: XXL forskjellsbehandlet elever
Jeg synes ikke bonus hører hjemme i en arbeidsuke for den aldersgruppen i det hele tatt. Om noen bør roses litt ekstra, kan man gjøre det muntlig direkte til dem det gjelder uten noen premiering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Pauset
|
![]() Sv: XXL forskjellsbehandlet eleverJeg syntes ikke de skulle gitt noen mer gavekort enn andre. Da burde heller delt hele potten på alle, og ferdig med det. Om noen har gjort ekstra god innsats, så ville jeg heller tatt de tilside og sagt i fra at det settes pris på den ekstra innsatsen og at de gjerne må søke om jobb senere feks. Å gi mer gavekort er å be om bråk, når arbeidsuke tross alt er ulønnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|