Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå kan man vel trygt si at gavehysteriet har gått for langt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-15, 09:34   #1
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kan man vel trygt si at gavehysteriet har gått for langt?

Jeg har sett og hørt krevende barn snakke om sine ønskelister til jul og fødselsdager tidligere. Jeg har også lest tråder på nett og registrert hvor forskjellige foreldre er mtp takknemlighet, bytte av gaver til noe de har bruk for eller uaktuelt med bytte av gaver nettopp fordi det er gaver.
Selv bytter jeg gaver hvis det er klær som ikke er rett størrelse eller leker vi har fra før. Det er ikke alltid vi får samme klesplagg tilbake, det hender jo at det er tomt i butikken.
Jeg synes det er greit at gaven ikke bare blir liggende i et skap fordi vi ikke får nytte av den. Noen ganger har giveren blitt informert, men som oftest ikke. I tilfeller vi har informert er det når f.eks besteforeldre har gitt gaven og vi ikke fikk bytte i samme klesplagg.
Jeg fikk litt sjokk når jeg leste denne artikkelen, og tenker mitt om foreldrene til barnet. Jeg ville mistet all lyst til å gi gaver om jeg fikk den mailen.
Jeg håper de vil oppdra barnet til å vise takknemlighet, men jeg kjenner jeg fikk litt vondt i magen.

http://www.dagbladet.no/2015/04/17/n...sdag/38745940/

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.