Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemmealenefest

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-07, 12:24   #21
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmealenefest

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ville ikke gjort det, nei. Hvis hjemme alene-fest skulle vært aktuelt villejeg ihvertfall holdt meg i nærheten og ikke vært bortreist.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 12:30   #22
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Min stedatter er 17, og det er helt uaktuelt med hjemmealenefest.
Heldigvis er det ikke noe diskusjonstema, for hun vil ikke ha fest heller. Hun tør ikke, for det er så lett at det kommer ut av kontroll. Med dagens teknologi tar det to sekunder før hundrevis av mennesker vet at "den og den er hjemme alene".
Det var litt annerledes i gamle dager, jungeltelegrafen jobbet litt saktere, kan man si.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 12:34   #23
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Min stedatter er 17, og det er helt uaktuelt med hjemmealenefest.
Heldigvis er det ikke noe diskusjonstema, for hun vil ikke ha fest heller. Hun tør ikke, for det er så lett at det kommer ut av kontroll. Med dagens teknologi tar det to sekunder før hundrevis av mennesker vet at "den og den er hjemme alene".
Det var litt annerledes i gamle dager, jungeltelegrafen jobbet litt saktere, kan man si.

Enig med deg. Min 15 åringe bryr seg ikke om den slags enda, men spørsmålet vil nok dukke opp med tiden.

Husker fra egen ungdomstid der hjemmealenefester førte til store ødeleggelser av uinviterte gjester. Som LaLuna sier så er det nok at noen få vet det og smsbølgen sender det videre. Da hjelper det lite at vår ungdom og deres venner er til å stole på.

Skal våre ungdommer få lov til å ha en liten fest hjemme så skal det være slik at vi vet hvem som kommer. De skal vite at vi er like i nærheten. Aldri i verden om de får ha fest når vi er bortreist.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 12:59   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

En ting er helt sikkert, mine barn vil aldri komme til å ha så mange alene hjemme alene-fester som jeg hadde fra jeg var 15 år. De var ville, men det gikk bra.

Skulle hjemme alene-fest bli aktuelt for ville jeg ihvertfall holdt meg i nærheten og slett ikke vært bortreist.

Mine barn skal aldri gjøre det jeg gjorde :mantra:

Gammel 03-06-07, 13:27   #25
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Nei. Har vært på litt for mange som ikke gikk så bra. Ble skader på inventar osv.

Jentene mine skal ikke få ha fest når de er 16 år nei!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 13:33   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Nei, absolutt overhodet ikke!!

Min eldste på 20 får lov å ha "forspiel" når vi ikke er hjemme, men ikke mer.
Aldri fest, og ihvertfall ikke dersom de er under 18 år

Alltid utarter slike fester seg, noen drikker for mye, noen drikker (de under 18 år....det må man regne med skjer) og noe ødelegges.

Mine jenter som begge har lov å drikke (18 og 20) spør ikke engang om å ha hjemmealene fest.Det vet de at de ikke får lov til av min kjære eller meg.

Gammel 03-06-07, 13:35   #27
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Absolutt ikke. Selv om jeg stoler på mine barn, vil rykte om hjemme-alene fest fort spre seg, ubudne gjester kan komme, og festen kan bli helt annerledes enn det som først var tenkt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 13:58   #28
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri i verden. Jeg har hatt og vært på hjemmealenefester fra jeg var 15 år. Mine barn må (desverre for dem?) lære av mine erfaringer.

Bursdag"fest" uten alkohol og der jeg er hos naboen skal jeg derimot godta. :edel:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:32   #29
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg leser svarene her så lurer jeg egentlig på hva dere legger i ordet fest?

Når det er snakk om bare 16-åringer så tenker jeg en, i utgangspunktet, alkoholfri fest, samtidig som jeg er klar over at noen kan snike med seg litt på innapålomma og kanskje legge noe ute i buskene. Det er i forhold til det at vi foreldre må være i nærheten.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:42   #30
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Spørs litt hva man legger i ordet fest.
Da eldste vår var 16 var hun ofte hjemme alene og hadde venner på besøk. De leide film, lagte pizza og koste seg og sang karaoke og kallte det fest. Noen kom og noen gikk, men det var aldri alkohol inn i bildet.
Vi hadde avtale med naboen og jeg vet hun hadde bedt om hjelp der om det oppsto situasjoner hun ikke kontrollerte.

Tror det kommer litt an på magefølelsen.

En slik type "fest" hadde jeg akseptert, men jeg ville ikke vært milevis unna selv. Alternativt hatt andre foreldre, naboer e.l. til å passe på.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 17:10   #31
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Når jeg leser svarene her så lurer jeg egentlig på hva dere legger i ordet fest?

Når det er snakk om bare 16-åringer så tenker jeg en, i utgangspunktet, alkoholfri fest, samtidig som jeg er klar over at noen kan snike med seg litt på innapålomma og kanskje legge noe ute i buskene. Det er i forhold til det at vi foreldre må være i nærheten.

De festene jeg var på, og hadde hjemme, som 16-åring var langt fra alkoholfrie. Drikkevarerene lå ikke gjemt i buskene, de sto fremme på bordet og de ble tømt.

Måtte aldri, aldri mine døtre havne på slike (morsomme) fester :mantra:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 18:09   #32
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Datteren til sambo, snart 18, har også spurt om å få ha hjemme-alene fest men vi begge er veldig enig i at det er uaktuellt.. Vi har ingen kjellerstue og drar ikke bort for at hun skal ha venner her når hun er her så lite som hun er...
Men etterhvert har hun skjønt hv vi har ment og har opplevd det selv på andres fester;
Selv om de 4-5 venninnene som kommer ikke skal drikke så har de muligens nevt at de skal på hjemmealenefest til en venn eller en storebror og plutselig står det en gjeng med litt fulle 18-20 åringer på døren og preser seg inn.....

Mamman og pappan gikk sammen og leide et lokale et år sånn at hun fikk ha en skikkelig disco-feiring og da stod pappan dørvakt og det trengtes virkelig. HUn skjønte da at det ikke er lett å takle fulle undgdommer...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.