Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Elektrisk hår, jeg blir gal!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-15, 18:12   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!

Det er vel tørt hår som blir ekstra statisk, er det ikke? Jeg hadde gått for heftig hårkur for fuktighet, samt spraybalsam.

Om du bruker lue, så har jeg faktisk lest at om du sprayer hårspray INNI lua, så skal problemet bli mindre.

Gammel 25-01-15, 18:36   #22
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker litt vanlig fuktighetskrem. Gnir det ikke inn altså men berører lett over hodet.

Gammel 25-01-15, 18:40   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har egentlig ganske friskt hår, ikke spesielt tørt, men jeg må nok tynge det ned ja. Dette er bare et problem om vinteren, aldri ellers. I stad brukte jeg en hårkur fra L'occitaine i håp om at det skulle hjelpe, men i stedet ser jeg ut som et troll. håret har blitt megaklissete innerst ved hodebunnen, men er like elekterisk i tuppene. Resultat. Tova hår innerst, med elektriske tupper som virer rundt den tova knuten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 18:54   #24
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min reaksjon da jeg leste om glidekrem i håret også! -hvem kommer på sånt egentlig?
Men jeg prøvde det i ren desperasjon. Det er ikke klissete, det tynger ikke håret men det demper brusete og elektrisk hår! Ikke er det vel noen skadelige stoffer i det heller, med tanke på andre bruksområder...

Gammel 25-01-15, 19:13   #25
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Spraybalsam for barn. Funker fett. Den er gul og har bilde av Bamse på, selges på Apotek1.

Gammel 25-01-15, 19:36   #26
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker at jeg også hadde grusomt hår i fjor vinter.
Så kjøpte jeg en fruktshampoo og balsam fra BioSilk og kurer med en blå krukke fra Redken, en gang i uka. Innimellom sover jeg med litt balsam i håret og skyller ut morgenen etter. Har også i en liten dæsj Morrocanoil innimellom. Har ikke hatt sånn grusomt tjafsehår sålangt i vinter iallefall.

Gammel 25-01-15, 21:41   #27
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rent silikonglidemiddel (lukt- og fargeløst) selges for ymse bruk, blant annet smøring av gummilister, mot gnagsår når man sykler, og har fungert strålende for å få ut kjempefloker av barnehår.

Gammel 25-01-15, 22:11   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte det på listene til fryseren på kjøkkenet en gang, og sølte på vinylgulvet. Det fikk mange timene før vi alle hadde tryna der. Gulvet ble oljeglatt, og var umulig å få vekk. Tror ikke jeg vil ha det i håret.

Gammel 25-01-15, 23:40   #29
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ekstremt statisk hår av enkelte balsamtyper. Elseve er bare å glemme, da kjennes det ut som om noen har gnidd ballonger i håret.

Gammel 25-01-15, 23:53   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke lest gjennom tråden, så mulig noen har tipset før meg. Jeg slet veldig med statisk hår før, men nå har jeg ørlite hårkur i håret uten å skylle det etterpå. Bonuseffekt: mindre tørt hår, og hårkuren gir håret mitt et snev av fasong. Det hjelper nok også at jeg nå vasker håret sjeldnere enn før.

Gammel 26-01-15, 00:00   #31
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Flytt til England. Jeg har ikke hatt elektrisk hår siden jeg flyttet hit. :hjelpsom:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 00:03   #32
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir helt forelsket i håret mitt når vi er på steder med høy luftfuktighet. Jeg hadde hatt det håret i annet klima. Hvilket antagelig er sånn klima håret mitt ble designet for, come to think of it...

Gammel 26-01-15, 00:06   #33
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Har du forresten prøvd saltvannsspray? Det blir litt stivere og ikke så lett.

Gammel 26-01-15, 09:34   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Håret mitt er egentlig ganske tykt og grovt, og jeg trenger i grunn ikke noe som gjør det enda stivere eller gir enda mer volum. Det er litt det denne hårkuren jeg prøvde nå har gjort så nå kjører jeg texas style: The higher the hair, the closer to God.

Floridavær er drepen for håret mitt. Da blir det helt flatt, med krus rundt.

Gammel 26-01-15, 12:14   #35
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åja, når du nevner det. Da vi var på Mallorca i sommer ble håret mitt helt krisesåtete av saltvann og høy luftfuktighet. Var glad jeg hadde med hårremediene mine.Det var en dæsj med hårkur og fukt hver kveld.

Gammel 26-01-15, 13:14   #36
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Spraybalsam for barn. Funker fett. Den er gul og har bilde av Bamse på, selges på Apotek1.

Fett. Olivenolje funker også.

Gammel 26-01-15, 13:47   #37
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Denne virker også på mitt elektriske vintertørre hår. Og så lukter den en blanding av Zalo og Hubba Bubba.

(Men det er da vitterlig bilde av Nalle-Maja på min flaske? )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 15:39   #38
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

(Men det er da vitterlig bilde av Nalle-Maja på min flaske? )

Ja, det er mulig jeg blander med badeskummet.

Gammel 28-01-15, 08:16   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Føkk, i fullt krisemodus etter at frisøren min hadde stengt i går kjøpte jeg en flaske define med arganolje, samt natusan spraybalsam med minions på i håp om at håret mitt skulle bli bedre. Jeg fikk vasket ut klisset fra forrige hårkur, men nå har håret mitt blitt hardt og tørt! Det virker som en av de balsamene har herpa håret mitt fullstendig. Får håpe det bare er noe som ligger utenpå, slik at jeg kan redde det i neste vask.

Gammel 28-01-15, 08:39   #40
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har elektrisk hår nå i kulden, jeg bruker aldri balsam eller hårkur, men hårpasta demper håret mitt samtidig som jeg får fasong og beholder det mykt
Jeg har utrolig tynt hår, men jeg har mye av det. Floridavær er et he... for alt hår tror jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.