Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Karaoke-spinnoff!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-15, 14:47   #21
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Karaoke-spinnoff!

Jeg synger daglig. For meg selv, for ungene, på jobb (i barnehage), i bilen, i dusjen... Og jeg syns jeg synger ganske fint også. Jeg har ikke det bredeste registeret, og det er grenser for hvor lavt og høyt jeg kan gå. Men jeg vil våge og påstå at jeg kan synge.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 14:47   #22
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Liker å synge? Ja.
Og synger du pent? Ja, gjør nok det.
Høyt? Rett som det er.
Bare når du er alene? Aller helst sammen med andre? Organisert i kor eller vokalgrupper eller som solist eller bare i bilen og i dusjen? I kor, noen ganger som solist, og veldig ofte i bilen. Sjelden i dusjen, faktisk.
Liker du at folk synger? Eller synes du folk skulle holde syngingen sin for seg selv? Det er stort sett hyggelig når folk synger. Men jeg blir litt sliten når Ville synger den samme strofen på repeat.
Får du skryt for din fagre røst, eller klager folk når du synger? Mest skryt.

"Hele" familien min assosiasjonssynger, forresten. Det har hendt flere ganger at jeg, søster og kusiner begynner på den samme sangen ut fra en eller annen tilfeldig kommentar. Arv? Miljø? Sikkert litt av begge.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 15:09   #23
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å synge. Jeg synger rent, men synes kanskje ikke selv det er så fryktelig pent skjønt ingen har noen gang klaget. Jeg synger høyt daglig (oftest når jeg lager mat, rydder eller kjører bil).

Gammel 19-01-15, 15:11   #24
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleide å synge for ungene når de skulle sove, men det er de for store for. Ellers synger jeg aleine i bilen, og allsang på politiske møter. Jeg synger ikke så pent, men greit nok. Har en del venner som er veldig flinke til å synge, så kvier meg litt for å synge hvis de hører meg.

Gammel 19-01-15, 15:18   #25
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker å synge, har sunget masse på karaoke, i kor og synger nå i band. Jeg får jo høre at jeg er flink, så da stoler jeg på det. Jeg synger både høyt og lavt, sammen med andre og når jeg er alene. Jeg synger i band og elsker å opptre. Jeg har sunget i bryllup og begravelse, og på oppdrag.

Gammel 19-01-15, 15:19   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... spør jeg rett og slett om du liker å synge. Nei, ikke veldig. Jeg kan nynne litt, tralle litt og av og til dra noen toner fra the Supremes, men jeg er ikke en sanger.
Og synger du pent? Næh. Helt midt på treet, tror jeg. Sliter litt med å finne riktig toneleie, og hører at det blir surt, men vet ikke hvordan jeg retter det opp.
Høyt? Nei.
Bare når du er alene? Ja, og sammen med Hiawata.
Aller helst sammen med andre? Nei, jeg hater allsang, kirkesang og nasjonalsang. Jeg syns fellessang ofte er kleint.
Organisert i kor eller vokalgrupper eller som solist eller bare i bilen og i dusjen? Bare i heisen og dusjen. Og nattasang for Hiawata.
Liker du at folk synger? Det plager meg ikke nevneverdig.
Eller synes du folk skulle holde syngingen sin for seg selv? På konsert så burde de det i allefall. Jeg betaler ikke forå høre nabomannens øldunstende sure skråling inn i øret.
Får du skryt for din fagre røst, eller klager folk når du synger? Verken eller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 19:16   #27
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg synger, masse, hele tiden. Både hjemme og offentlig, sist nå i helgen på revyscenen. Jeg får høre at jeg er flink, så jeg satser på å fortsette med det. Jeg elsker å synge.

Gammel 19-01-15, 19:21   #28
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sangeksamen fra høyskolen. Vet ikke om der var verst for meg eller sensor. Men, det må jeg si, jeg synger bedre nå enn da. Etter ørten år som barneskolelærer blir man vant til å gi jernet og la det stå til.
Jeg har middels fin sangstemme og langt over middels gehør, men mestrer ikke stemmen som instrument så godt.

Gammel 19-01-15, 19:24   #29
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synger mye, både alene og i kor. Liker det! Har en helt ok stemme, og passer sjelden som solist, men passer godt i en gruppe fordi jeg synger reint. Liker å uttrykke den følsomme siden av meg på denne måten.

Jeg liker godt å høre andre synge, og jeg syns det er fint at man har en annerledes eller særpreget stemme. Det er ikke så farlig om man synger akkurat som Elvis, Elton, Celine, bare det er fra hjertet.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 19:27   #30
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger sjelden, i så fall er det fordi jeg hører på en sang jeg liker, og joiner. For meg selv. Og så synes jeg folk som går rundt og synger er dødsirriterende. Folk som bryter ut i sang foran meg og tror jeg vil høre på, er noe av det teiteste jeg vet om.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 19:29   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beat for beat, for eksempel, er rene skrekkfilmen for meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 19:32   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Beat for beat, for eksempel, er rene skrekkfilmen for meg.

Ja, det er ganske jævlig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 19:37   #33
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg elsker å synge. Og folk sier jeg synger fint og rent, og så langt har jeg ikke sett noen holde seg for ørene, hvertfall. Sangpedagogvenninnen min sier jeg er en mezzosopran/sopran. Jeg synger i kirkesammenheng, både solo og sammen med andre.

Sangrelatert tv-underholdning er sjelden noe for meg.

Gammel 19-01-15, 19:40   #34
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å synge, og gjør det omtrent hver dag. Men det har ikke alltid vært sånn ...
Før jeg flyttet til England sang jeg aldri så noen hørte det, var altfor flau til det. Men så flyttet jeg da i 2006, og på den første arbeidsplassen min jobbet jeg med ei som ikke var redd for å synge så alle hørte det. Jeg ble fort påvirket, og nå er jeg ikke spesielt redd for å synge med andre tilstede.
Jeg har ikke verdens beste stemme eller teknikk, men jeg syns jeg synger forholdvis bra.
Skulle gjerne lært mer, og blitt bedre. Kanskje jeg begynner i kor en vakker dag.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 19:45   #35
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Samme her. I dag hørte jeg på Elton Johns "Rocket Man", og tenkte med lettelse at jeg tross alt ikke har den på hjernen HVER DAG lenger, slik jeg hadde i min forrige jobb. Hvorfor? Jo, fordi han synger "She packed my bags last night, preflight" og jeg brukte å jobbe med InDesign, der det var en innstilling som het nettopp preflight. Jeg slapp altså ALDRI unna den sangen. To og et halvt år med freakin' Elton John på hjernen.

og Høyner med: Etter at jeg hadde vært hjemme i permisjon med Ullungen, jobbet jeg i bokhandel, der firmaet Loomis kom innom og hentet kontanter og leverte veksel. Hver gang Loomis-mannen kom, begynte kjenningsmelodien til den ikke så veldig sjarmerende Mummi-TV-serien NRK Super viste på den tiden å kverne i hodet. - Her kommer Loomis. Her kommer Loomis! (Her kommer Loomis.) osv... Bare fordi Mummi på engelsk som kjent også skrives med to O-er, Moomin.

Til spørsmålet: Jeg elsker å synge, og har ikke så verst stemme. Synger veldig mye her hjemme. (Høyt!) Jeg sang i kor en stund, det eneste koret som har et repertoar jeg kunne tenke meg å gå i kor for, nemlig Sosialistisk kor. Men var ikke begeistret for miljøet.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 20:06   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk på engelsk grunnfag sammen med en artist som hadde en hit bak seg. Vel, kanskje flere hiter, hva vet jeg. Men JEG kunne bare denne ene. Så jeg gikk og nynnet på denne låta et helt studieår. Det verste var at jeg ikke kjente denne personen, vi bare var tilfeldigvis på samme forelesninger og grupper, så jeg var alltid livredd for å sitte der og nynne sangen hennes høyt. Hadde jeg kjent henne, hadde det på en måte ikke vært like flaut.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 21:07   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem var det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 21:12   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må virkelig bite meg i tungen for ikke å begynne å synge høyt om kamelen Klara når jeg møter Snorkfrøkens søte, men litt nærtagende venninne.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 23:03   #39
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synger hellre en bra.

Jeg har vel en helt ok stemme om jeg anstrenger meg, men jeg jobber i barnehage så jeg synger med den stemmen jeg har, helt uten skrupler.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 23:09   #40
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bestevenninna mi og jeg "fant hverandre" en av de første ukene av masterstudiet i England. Vi satt inne i en time med teknisk oversettelse, og læreren sa ett eller annet som fikk både venninna mi og jeg til å bryte ut i "Slaaaaave to the rhythm" helt på likt. Alle glante på oss, og vi ble først helt paffe og så begynte vi å le og le. Da skjønte vi at vi var meant to be som venner.

Det er ingenting. I et festlig lag glapp det ut av meg: "Olav satt heime i åtte år" og det som skulle bli en av mine nærmeste venninner svarte "Trø meg inkje for nære!".

Når du finner noen som kan fullføre middelalderballadene dine, da tar du vare på dem.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.