Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du bøker i huset?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du bøker i hus?
Lite/ingen 1 0,41%
Noen 28 11,48%
Mange 213 87,30%
Bare barnebøker 2 0,82%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 01:08   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Vi har en haug med bøker ja, og jeg samler på gode barnebøker til vesla. Vi er i bruktbua minst 3 ganger i måneden og bytter/kjøper en haug.

MEN jeg er fan av den litt mer minimalistiske stilen, så i stua har vi ingen bøker, de står gjemt bort i bokhyller på gjesterommet. Jeg vil ha det lekkert i stua, orker ikke masse bøker der som samler støv. Men jeg elsker bøker og leser veldig mye. Heldigvis er min datter på 3,5 år også veldig interessert, og gleder seg til hver bruktbu-tur. Da får hun velge seg ut 3-4 gode barnebøker og det er like stas hver gang. Hun har en svæær bokhylle på rommet sitt, stappfull av bøker.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 01:09   #22
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanskje bokhyllene var usedvanlig stygge og stod sære steder.

Vi har bøker, men det meste av faglitteratur er pakket ned... vi bor ganske trangt nå.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 01:10   #23
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra pocketserier, har jeg alt. Som i altfor mange.
Og enda har jeg nettopp gitt bort halvparten til Fretex.

Gammel 31-05-07, 01:17   #24
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes ikke det er så veldig rart at det ikke er bøker i leiligheter som er på visning. Her i byen er ofte leilighetene "stylet" + at jeg bestandig pakker vekk bøkene først når jeg flytter (de er så utrolig lette å pakke, det gir virkelig en "flying start" på pakkingen. )

Jeg har lite bøker i forhold til det jeg leser. Litt ymse. Har kvittet meg med alt av paperback, fordi de støver og jeg tåler ikke å ta i dem på grunn av dårlig papirkvalitet kombinert med sart hud på hendene. Har også lite faglitteratur (det jeg har står på jobb).

Har ikke bøker i stua. Vi har en vegg på vårt soverom + at ungene har sine bøker på sitt rom + lånte bøker i spisestua (mest for å finne dem når de skal leveres tilbake til biblioteket.)

Jeg reagerer ikke på at folk ikke har bøker. Jeg kjenner folk som ikke leser overhode. Helt OK for meg - det er deres tap.

Gammel 31-05-07, 01:29   #25
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg beholder kun bøker jeg regner med å lese igjen. Ellers går de på loppis, med lett hjerte til og med. I hovedsak baserer dette seg på plassproblemer, eller egentlig mest plassprioritering. Jeg synes bokyller er stygge... Bokskap måtte være det eneste mulige alternativet.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 01:40   #26
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drømmer om bokhyller innfelt i veggen...

Gammel 31-05-07, 07:32   #27
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har uhorvelig masse bøker av mange slag, og masse bokhyller. Jeg er glad i bokhyller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 07:37   #28
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har mange flere bøker enn jeg egentlig har bruk for. Har et mål om å begyne å bruke biblioteket igjen slik jeg gjorde mye da jeg var yngre.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:10   #29
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Vi har mange, mange bøker. Både til oss selv og til barna. Elsker bøker. Hus uten bøker er triste hus.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:21   #30
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

5 Billy bokhyller i stuen, dvs i den delen av stuen jeg vil kalle hall
Ligger fint for seg selv og passer i grunnen bare med bokhyller

Barna har også en illy hver full av bøker, så herer det mye bøker

Ja og en Billy på kontoret full av bøker, men her det bare faglitteratur

Gammel 31-05-07, 09:26   #31
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi har mye bøker. Men de aller fleste står i bokhyller under kjellertrappa. Fordi det var hyller der da vi flyttet inn. Og andre står på rommet til storesøster, i kasser i 1. etasje og kjeller, i hyller i stua... har for mye i forhold til plass. Jeg ønsker meg et eget rom til bøkene våre. Et bibliotek, det hadde vært noe, det!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:35   #32
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg drømmer om bokhyller innfelt i veggen...

Den drømmen fikk jeg oppfylt for 5 år siden og jeg nyter synet ennå! Personlig elsker jeg bøker i stua - de gjør rommet levende.

Gammel 31-05-07, 09:53   #33
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi har masse bøker. Vi har 2 bokhyller i stua, 1 bokhylle på barnerommet og loftet er overfylt av bøker.

Gammel 31-05-07, 09:55   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har mengder med bøker. Har satt av et rom i huset til bibliotek, men der er det fullt. Soverommet vårt har også en vegg full av bøker. Vi har stort sett skjønnlitteratur, samt rundt 3 hyllemeter med barnebøker.

Hus uten bøker virker tomme, synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:56   #35
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me har masse bøker, men har kun to store Billy-hyller i stova. Resten av bøkene ligger i kjellar og på loft. Neste gong det er loppemarked skal me ta ein opprydding. Me tar vare på bøker som har gjort inntrykk og som det er mulig me leser igjen. Ein del bøker har me først kjøpt i pocket-utgåve, men seinare kjøpt den i hard-back.

Skulle ønske me hadde plass til mange bokhyller, men så lenge me ikkje har det, må ein del bøker vike plass.

Synes også det er litt rart med hus utan bøker.

Lillemor har si eiga hylle full av barnebøker.

Gammel 31-05-07, 09:56   #36
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det er underlig at folk kan leve et godt liv uten bøker. Bokløse hus virker tomme.

Vi har bøker i alle rom. T.o.m avlastningsbokhylle i vaskekjelleren.

Gammel 31-05-07, 10:00   #37
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Massevis. De aller fleste står nå i bokhyller i kjellerstua. I stua har vi kun noen få. Og barnebøkene er fordelt på de tre barnerommene + at minsten har en noen i hylla vår i stua.

Gammel 31-05-07, 10:35   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ti BBB-bokhyller i full høyde fordelt på to stuer, men om vi skulle ha visning, ville vi nok pakket vekk de fleste (hvis ikke alle). Det er lettere å se hvor stor leiligheten er og tenke seg hvordan man selv kan møblere den hvis den ikke er stappfull av hyller og andre møbler.

Gammel 31-05-07, 10:37   #39
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har utrolig mange bøker. Såpass mange at vi ikke kan se at vi har plass til dem, og jeg klarer ikke kvitte meg med dem heller. Vi har mye forskjellig, alt fra barnebøker til faglitteratur/skolebøker. De fleste bøkene har vi på "kontoret", resten står i esker. Jeg drømmer om et eget bibliotekrom.

Gammel 31-05-07, 13:37   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo ha mange bøker, og være en stor leser selv om man ikke har bøkene fremme i huset og

Ja, jeg har mange bøker. Men har ikke fått opp bokhylla enda.. :treg:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.