|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kalendergave til 25 kroner til sjuendeklassing. HJELP!
Det var akkurat det jeg fant. Med en lett psykedelisk julenisse og en ellevill snømann på. 10-klassingen lo godt og tok den med til julekalenderen. Koppen var med godter i og kostet 49 kroner. Godteriet tok vi ut og erklærte at det var akkurat riktig pris for koppen når gaven skulle koste 25-30 kroner.
![]() |
#22 |
Textrovert
|
Du har et poeng. Jeg tror jeg har et litt naivt forhold til det med Flax-lodd. Det virker veldig uskyldig på meg. Men jeg skjønner jo mekanismene bak spilleavhengighet. Det er ikke det. Mener du at det er galt å gi Flax-lodd i gave til voksne også?
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kalendergave til 25 kroner til sjuendeklassing. HJELP!Rema 1000 (tror det var de) har halv pris på de store Freia sjokoladene.
![]() |
#26 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
Det står "spill for deg over 18" bak på min flax-kalender så det gjelder vel for vanlige lodd og. I vår familie har alle slik, små og store, men det er et internt valg - tror det er greit å styre unna til barn man ikke kjenner. Syns det er greit å gi bort ett eller to lodd til voksne og jeg.
![]() |
#27 |
snur
|
![]() Sv: Kalendergave til 25 kroner til sjuendeklassing. HJELP!Hos oss har de hatt gratis julekalender på barneskolen, der de har tegnet hvert sitt kort med en hilsen på som de henger opp. Så trekker de hver dag en som skal få kort fra en klassekammerat.
![]() |
#29 |
maler
|
![]() Sv: Kalendergave til 25 kroner til sjuendeklassing. HJELP!Hos oss har det vært sånn at det har vært lov med godteri og alt annet har vært litt nedtur. Men krus og viskelær og penn med farger er muligheter.
![]() |
#30 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kalendergave til 25 kroner til sjuendeklassing. HJELP!8-klassingen på min skole skal også ha. Jeg tilbydde meg noe strikkagreier, men hjemmestrikk var visst uaktuelt.
![]() |
#32 |
Textrovert
|
Blir nok ikke det denne gang. Har ikke Søstrene Grene i umiddelbar nærhet verken på jobb eller hjemme, så det blir nok krus fra nille, som Nenne foreslo.
![]() |
#33 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kalendergave til 25 kroner til sjuendeklassing. HJELP!Refleks, bokmerke eller nøkkelring
![]() |
#34 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kalendergave til 25 kroner til sjuendeklassing. HJELP!Hør med barnet hva som er vanlig, for sånn her er det hos oss også:
Alt annet enn godteri er visst uaktuelt. Men det er ungdomsskolen -på barneskolen lager klassen pepperkakehjerter som pyntes, og trekker vinner hver dag. Allergier tas hensyn til, så noen hjerter er merket med navn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kalendergave til 25 kroner til sjuendeklassing. HJELP!Her er det lov med godteri, men det må spises hjemme. Det er mange som kjøper en stor sjokoladeplate eller tyggis. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|