Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til bror og svigerinne?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-14, 23:39   #21
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til bror og svigerinne?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Går det noe bra i Oslo fremover? De kan godt få en opplevelse nemlig.

Tja. Vi har kjøpt billetter til Chicago-musikalen på Oslo Nye til dem. De er 23-årige studenter og har vært i teateret én gang før, da.

Det er en hel del på det Norske Teatret som frister meg, men det enkleste er jo sikkert å kjøpe teatergavekort og la dem velge forestilling og tidspunkt selv.

Gammel 10-11-14, 23:41   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Tja. Vi har kjøpt billetter til Chicago-musikalen på Oslo Nye til dem. De er 23-årige studenter og har vært i teateret én gang før, da.

Det er en hel del på det Norske Teatret som frister meg, men det enkleste er jo sikkert å kjøpe teatergavekort og la dem velge forestilling og tidspunkt selv.

God idé!

Chicago har i alle fall veldig bra musikk!

Gammel 11-11-14, 00:27   #23
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Et eller annet fra ønskelista som regel. I år får de slow cooker. Mine andre brødre og svigerinner har jeg ikke fikset noe til enda.

Gammel 11-11-14, 02:01   #24
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Det har vært alt fra deler til juleservice de samler på, stearinlys, oljer/skum til badekar, gode dusjsåper, musikk, bøker, teboks fylt med te osv.

Pegasus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 02:03   #25
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

En bomullsgenser. Svigerinne får ikke noe. Har kun møtt henne få ganger og de feirer ikke jul sammen.
Andre svoger m kone får ingenting, da vi har avtale om å gi til hverandres barn isteden.

Gammel 11-11-14, 10:34   #26
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke brødre, men mannen har hele tre. De to yngste bor hjemme og er ganske unge ennå, så de får stort sett penger. Den som er mer etablert (men også ganske ung) får som oftest gavekort eller noe til huset, f.eks. har de fått kaffeservise og vinglass. Mannens og mine søstre får stort sett noe til seg selv (klær, smykker, kosmetikk, gavekort, bøker) og en fellesting med samboer for de som har det, og så gir vi stort sett alltid en rettferdig gave a la geit, skoleutstyr, vaksiner etc. til mine søstre.

Gammel 11-11-14, 10:37   #27
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Vi har sluttet å gi gaver oss søsken/svigerinner/svogere i mellom. :rema1000:

Gammel 11-11-14, 11:19   #28
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Broderen får et par flasker import øl, svigerinne får noe såpe/håndkrem stæsj (En sånn gavepakke fra L'oreal).

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 22:19   #29
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan ikke skrive det her i tilfelle de leser, men det finnes jo mye fint om de liker interiørstæsj. De nye utelyktene til Kähler er jo fine (for dem som liker dem vel å merke). De ligner på standardhusene fra Kähler, men er litt større og tåler å stå ute.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 22:54   #30
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg kan ikke skrive det her i tilfelle de leser, men det finnes jo mye fint om de liker interiørstæsj. De nye utelyktene til Kähler er jo fine (for dem som liker dem vel å merke). De ligner på standardhusene fra Kähler, men er litt større og tåler å stå ute.

Kanskje det var et godt tips! De liker hvitt og jordfarger. Hvor får jeg tak i slike hus?

Gammel 11-11-14, 23:08   #31
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vet ikke hvor du får kjøpt de der, men Tilbords fører i alle fall Kähler uten at jeg vet om de tar inn utelyktene (som for øvrig heter Urbania Lanterne Lille/Mellem/Stor på den danske nettsiden i alle fall). Det finnes en butikk rett nedi gata her som skal ha de inne, men de har ikke hatt dem når jeg har vært der så muligens de ikke har fått dem enda. Du kan jo bestille direkte fra http://www.kahlerdesign.com/series/shop-urbania, men da tilkommer jo frakt, mva og toll. Jeg ville nok hørt med Tilbords om de kan bestille for deg.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 23:18   #32
millact

Standard

Takk Odelia!

Gammel 12-11-14, 01:13   #33
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Vi har sluttet å gi gaver oss søsken/svigerinner/svogere i mellom. :rema1000:

Vi også. Når voksne folk kjøper gavekort til hverandre, da synes jeg ikke det er så mye vits.

Av og til har jeg laget et par votter eller noe til svigerinnene, det synes jeg er hyggelig, men å gå rundt å kjøpe "et eller annet" bare fordi det er jul, det er vi enige om at vi ikke gidder.

Gammel 12-11-14, 23:48   #34
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi også. Når voksne folk kjøper gavekort til hverandre, da synes jeg ikke det er så mye vits.

Av og til har jeg laget et par votter eller noe til svigerinnene, det synes jeg er hyggelig, men å gå rundt å kjøpe "et eller annet" bare fordi det er jul, det er vi enige om at vi ikke gidder.

Jeg er på mange måter enig med deg, men de ønsker fortsatt å gi gaver. Vi er ikke så stor familie.

Gammel 12-12-14, 23:53   #35
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vanligvis bok eller film, som de fleste andre vi kjenner.

Gode tips til hva?

Gammel 12-12-14, 23:58   #36
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Siden brodern aldri kunne komme med noe de ønsket seg eller trengte, så fikk de et gavekort på polet. Og så får de en liten ting hver.

Gammel 12-12-14, 23:58   #37
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det blei gavekort på Clas ohlson.

Gammel 13-12-14, 00:04   #38
millact

Standard

Tenker på gavekort til ham. Hun har jeg kjøpt til allerede.

Gammel 13-12-14, 00:59   #39
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Svoger får en duppeditt hvor jeg fjerner eske, demonterer og fjerner bruksanvisning. I fjor fikk han epleskreller. Vi gir hverandre alltid noe hodebry, men samtidig noe han skal kunne bruke. Det et den gaven jeg bruker lengst tid på å finne. Søster'n får noe personlig, et smykke, skjerf, en god krem, bok el.l.
Felles får de noe praktisk, fra Kitchen els.

En jul ringte han litt snurt "Fløyel! Jeg kan ikke huske å ha ønsket meg cupcake-stativ!!" Søster'n gjorde det da... Men svoger som fikk det siden søster'n s allerede var innkjøpt...

Jeg likte denne vrien. Jeg synes ikke det er noen vits at folk som har alt bytter gavekort til jul. Vi har kuttet det ut.

Har noen ganger gitt noen småting bare fordi jeg har hatt lyst. Hjemmestrikkede votter til svigerinner. Lokalbrygget øl til svoger eller bror.

Gammel 13-12-14, 02:31   #40
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Gavekort på restaurant, spleiser med et annet søsken.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.