Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken kalender fikk du som barn?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-14, 19:20   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?

Jeg hadde sånne som hadde små bilder inni. Noen ganger var det små plastikkfigurer i stedet.

Jeg kjente bare ei som hadde pakkekalender da jeg vokste opp. Hun var enebarn, så det var kanskje derfor det var råd til sånt?. Det var virkelig ikke vanlig der jeg kommer fra (eller kanskje da jeg kommer fra) å ha pakkekalender.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 19:34   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri vanlig pakkekalender. Plastdingser eller østtysk sjokkis her også. Innimellom en fancy USA-kalender hvis foreldrene mine var i USA på rette tidspunkt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 19:36   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi for moro kan skrive fødselsår i innlegga våre? Ane meg nemlig at dei som er født utover åttitallet kanskje var over på pakkekalender?

Gammel 08-11-14, 19:49   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Kanskje vi for moro kan skrive fødselsår i innlegga våre? Ane meg nemlig at dei som er født utover åttitallet kanskje var over på pakkekalender?

Det kan godt hende, jeg er født i '80. De fleste jeg kjente hadde pakkekalender og som regel sånn barnetv-kalender i tillegg.

Gammel 08-11-14, 19:38   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk kjøpekalender med plastdyr som man kunne lage kjede av. Eller noe sånt.
Jeg er født i 71.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 19:47   #6
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sjokoladekalender med mange fine figurer - antakelig helt standard 80-tallet. Husker også noen år med små plastfigurer i forskjellige farger - mulig det var hull i dem til å henge på ei snor.

Født i 77.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 16:57   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg fikk kjøpekalender med plastdyr som man kunne lage kjede av. Eller noe sånt.
Jeg er født i 71.

Samme her.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-14, 16:17   #8
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er født i 71.

Samme her. Og av og til sjokoladekalender. Et år fikk jeg en kalender med bare bilder i. Jeg synset de var utrolig fine. Skulle ønske jeg hadde den kalenderen ennå.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-14, 16:28   #9
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde hver vår sjokoladekalender. I rillegg hadde mamma laga et grantre i papp og filt med 24figurer som skulle henges på, bl.a. 4 lilla lys. De lysene skulle på hver sin søndag i advent, ellers fikk vi velge en figur å pynte treet med hver dag - det var julekuler, engler, stjerner, hjerter.
Nå stakk jeg innom barndommens adventstid en tur.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 19:39   #10
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk sjokoladekalender, men husker at venninna mi fikk pakkekalender. Husker at jeg var veldig misunnelig. Etter at vi ble litt eldre, lagde venninna mi og jeg pakkekalender til hverandre. Jeg er født i 74.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 22:06   #11
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg fikk sjokoladekalender, men husker at venninna mi fikk pakkekalender. Husker at jeg var veldig misunnelig. Etter at vi ble litt eldre, lagde venninna mi og jeg pakkekalender til hverandre. Jeg er født i 74.

Kan signere denne fullt og helt, bare at jeg er født i 77.

Gammel 08-11-14, 22:36   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me (77- og 73-modell)fekk pakkekalendar heima.

Gammel 08-11-14, 19:40   #13
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg og brodern fikk pakkekalender. Samme kalender er nå i bruk hos oss og det vekker bare gode minner. Blir nesten salig hvert år når jeg finner den fram. (79 modell)

Gammel 08-11-14, 19:41   #14
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalender med sånne plastleker eller sjokladekalender. Pakkekalender var ikke vanlig.

Nesten førtis.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 19:46   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde et juletre i filt som var limt på en papplate, med 24 filtpynt til. Jeg hang opp en hver dag. Det var en kalender farmor hadde laget til meg, og i år har jeg fått den fra mamma slik at Hiawata kan få bruke den også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 19:08   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde et juletre i filt som var limt på en papplate, med 24 filtpynt til. Jeg hang opp en hver dag. Det var en kalender farmor hadde laget til meg, og i år har jeg fått den fra mamma slik at Hiawata kan få bruke den også.

Sånn hadde jeg også, men pakker på. Men det var unntaket, det gikk mest i billig sjokoladekalender, plastfigurkalender og Donaldkalender. Hadde som regel alle de tre.

Jeg er født i 76 og min bror i 80. Han sier:"Ingenting gir julestemning sim en bitteliten bit dårlig sjokolade om morgenen".

Gammel 08-11-14, 19:50   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Plastfigurer og vond sjokolade her og, men pakkekalender fra jeg var 11-12. Født i 75. Ingen sterke følelser rundt valg av kalender for mine egne, har ikke bestemt hva de får i år ennå.

Gammel 08-11-14, 19:51   #18
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, årstall har sikkert noe med saken å gjøre ja. Jeg er født i 78. Fikk pakkekalender hvert år til 2001. Da hadde jeg bodd hjemme fra i 3 år.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 20:16   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde brodert pakkekalender, sjokoladekalender, kalender med plastikkdyr OG Donald kalender. Hvert år. Enebarn ja.

(Født på slutten av 70-tallet, og har ikke videreført de ekstravagante tradisjonene)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 20:24   #20
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine søsken er født fram til 1985 og ingen av dem hadde heller pakkekalendere. Pakkekalender var noe "de som fikk alt" fikk og vi var ikke blant dem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.