|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Jeg hadde sånne som hadde små bilder inni. Noen ganger var det små plastikkfigurer i stedet.
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Kanskje vi for moro kan skrive fødselsår i innlegga våre? Ane meg nemlig at dei som er født utover åttitallet kanskje var over på pakkekalender?
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?
Det kan godt hende, jeg er født i '80. De fleste jeg kjente hadde pakkekalender og som regel sånn barnetv-kalender i tillegg.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Jeg fikk kjøpekalender med plastdyr som man kunne lage kjede av. Eller noe sånt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Sjokoladekalender med mange fine figurer - antakelig helt standard 80-tallet. Husker også noen år med små plastfigurer i forskjellige farger - mulig det var hull i dem til å henge på ei snor. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eklektisk
|
Samme her. Og av og til sjokoladekalender. Et år fikk jeg en kalender med bare bilder i. Jeg synset de var utrolig fine. Skulle ønske jeg hadde den kalenderen ennå. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Vi hadde hver vår sjokoladekalender. I rillegg hadde mamma laga et grantre i papp og filt med 24figurer som skulle henges på, bl.a. 4 lilla lys. De lysene skulle på hver sin søndag i advent, ellers fikk vi velge en figur å pynte treet med hver dag - det var julekuler, engler, stjerner, hjerter. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Jeg fikk sjokoladekalender, men husker at venninna mi fikk pakkekalender. Husker at jeg var veldig misunnelig. Etter at vi ble litt eldre, lagde venninna mi og jeg pakkekalender til hverandre. Jeg er født i 74. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan signere denne fullt og helt, bare at jeg er født i 77.
|
|
|
#12 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Me (77- og 73-modell)fekk pakkekalendar heima.
|
|
|
#13 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Jeg og brodern fikk pakkekalender. Samme kalender er nå i bruk hos oss og det vekker bare gode minner. Blir nesten salig hvert år når jeg finner den fram. (79 modell)
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Jeg hadde et juletre i filt som var limt på en papplate, med 24 filtpynt til. Jeg hang opp en hver dag. Det var en kalender farmor hadde laget til meg, og i år har jeg fått den fra mamma slik at Hiawata kan få bruke den også.
|
|
|
#16 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sånn hadde jeg også, men pakker på. Men det var unntaket, det gikk mest i billig sjokoladekalender, plastfigurkalender og Donaldkalender. Hadde som regel alle de tre.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Plastfigurer og vond sjokolade her og, men pakkekalender fra jeg var 11-12. Født i 75. Ingen sterke følelser rundt valg av kalender for mine egne, har ikke bestemt hva de får i år ennå.
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvilken kalender fikk du som barn?Jeg hadde brodert pakkekalender, sjokoladekalender, kalender med plastikkdyr OG Donald kalender. Hvert år. Enebarn ja. |
|
|
|
![]() |
|
|