|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?
Er normalt slik på pc-er også - kommer litt an på hvordan det er konfigurert. I basis skiller man mellom "ventemodus" og "dvalemodus". I det som er dvalemodus (hibernation) skrives innholdet i RAM til disk og alt slås helt av. I ventemodus, som vanligvis er måten også Windows-maskiner er konfigurert, er det noen få sekunder fra man tar opp skjermen til man skal kunne bruke maskinen. Hvor lang tid det tar å våkne fra dvalemodus vil bl.a. være avhengig av hvor mye minne det er i maskinen og hvor rask disk/ssd.
![]() |
#22 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Jeg har som vanlig store problemer med å bestemme meg når det gjelder valg av tekniske saker.
![]() |
#23 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Eg elskar MacBook Airen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Jeg drømmer om Macbook Air. Ser folk tar den med seg i ei hånd og bare lukker og åpner den uten at det tar noe tid overhode. Hjelpes, så supre de må være til studier. Bare å legge ned i veska. Jeg har en Dell latitude, den er liten men krever jo ryggsekk fordi den er så tung.
![]() |
#27 |
Personlig pessimist
|
Jeg tror min er den minste. Sånn i både størrelse og minne. Den passer meg perfekt, men de fleste andre jeg vet om har den største.
![]() |
![]() |
#28 |
Rastløs dagdrømmer
|
Nei, kanskje ikke ... Jeg har som nevnt over aldri eid et apple-produkt, bortsett fra en ipod i gamledager. Jeg har vært inne på apple store og kikket, men er usikker på hva jeg evetuelt trenger i forhold til oppgraderinger. Den blir lett en del dyrere enn det ser ut til i utgangspunktet?
![]() |
#29 |
Rastløs dagdrømmer
|
Hva bruker du den til, da? Er det din eneste PC?
![]() |
#30 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Surfaced pro 3
![]() |
#31 |
Rastløs dagdrømmer
|
Interessant! Er det mye ekstra tilbehør man trenger for at den skal funke til ditt studiebruk?
![]() |
#32 |
Personlig pessimist
|
Njaei. Hadde jeg vært student, så hadde den holdt til alt studentrelatert, og jeg bruker den jo daglig. Air'en er definitivt best å skrive på. Men jeg bruker familie-iMac'en til fotoredigering og bildelagring osv. Uten den måtte jeg vel muligens hatt en MacBook Pro.
![]() |
![]() |
#33 |
Rastløs dagdrømmer
|
Ok. Takk for svar!
![]() |
#34 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Nei, i grunnen ikke, den er en fullt fungerende pc, den har usb-inngang, så trenger du mer lagringsplass er det bare å ha en ekstern harddisk eller legge det på skyen. Utrolig lett å bruke, starter opp raskt, og veier veldig lite. Tastaturet må du kjøpe ved siden av, men pakkeprisen på microsoft shop virket veldig bra.
![]() |
#35 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Jeg elsker min MacBook Pro. Den har ikke verdens største minne, men jeg har iMac til de store tingene. Jeg har en 13.3 tommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
Dette er det jeg elsker med min MacBook Air. Dvalefunksjonen fungerer så utrolig bra, så jeg restarter den omtrent aldri. Sist jeg startet den på nytt, hadde den vært påslått i over 100 dager.
![]() |
![]() |
#37 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Gjekk frå 13 tommers pro til 13 tommers air. Har aldri angra. Har imac og pc også, men brukar ikkje anna enn airen. Men eg har slutta med tung bilderedigering, så eg har ikkje brukt airen til anna enn enkel iphoto-redigering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Surface kan absolutt være verdt å se på. Har Surface Pro 2 og er meget godt fornøyd. 3-ern har bl.a. større skjerm. Klarer man seg med 10,6" skjermen på Surface Pro 2 får man den nå til under 5000 med 256 GB SSD og 8 gigabyte minne. Da trenger man tastaturet i tillegg, som vel er noe under tusenlappen.
![]() |
#39 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Takk for innspill!
![]() |
#40 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?Hadde jeg hatt råd hadde jeg tatt Macbook Air. Jeg kjøpte en 4 år gammel til 2500 kr og den er raskere og mer pålitelig enn HPen. Litt stress i begynnelsen med nye måter å gjøre ting, bl.a. i Word men jeg har kommet fort inn i det.
![]() |
|
|