Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp! Julekalender!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-14, 17:46   #21
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Hjelp! Julekalender!

Kjøp en haribokalender, en kinderkalender og fordel disse mellom barna!
Pakk disse inn og heng på kalenderene!

Da har de 16 gaver hver!

Da mangler hver 8 gaver.
Du kan feks gi kinobilletter og teaterbilletter om dere likevel skal på det i desember.
Popcorn og filmkveld hjemme.
Overnatting hos besteforeldre.
Hvert barn får tur med deg på kjøpesenteret for en kosekveld.
Bake pepperkaker
Gå kveldstur med lommelykter
En julepynt hver til juletreet
Småleker, hårstrikker osv

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 17:53   #22
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Gutt (4)): Lego city (nyfrelst legobygger)
Gutt (3): Playmobil brannvesenkalender. Denne kommer gutt (4) til å knabbe. Mellombror får fordi han har bilen og skal få brannstasjonen til jul.

Gammel 28-10-14, 17:58   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde forresten Playmobilkalendere i fjor og, drageriddere til eldste og ponnier til andremann. Stor suksess, vi supplerte med borg/stall til bursdagene, og det er det de helst velger å leke med om dagen. Legger man tilside smådelene holder det jo lenge også.

Gammel 28-10-14, 18:08   #24
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Dere som har hatt forskerfabrikken, hvor lang tid tar disse forsøkene ca om dagen? Jeg ser jo for meg at minsten blir grønn av misunnelse på eldstemann, så enten må de dele en og gjør forsøk annen hver dag, eller må vi gjøre det samme forsøket to ganger daglig. /

Gammel 28-10-14, 18:30   #25
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste er endelig ferdig med legokalender, så i år har han plukket ut en pandurokalender som visstnok går litt til inntekt til sos barnebyer. Kalenderen kommer ferdig fordelt i poser.

Gammel 28-10-14, 18:33   #26
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Eldste oppdaget Flax-kalender på butikken i går, men hva gjør man om en av tre barn vinner da? Jeg har ikke sjekket max-premie på disse, men ser for meg at det kan være et betydelig beløp som tilfaller kun 1 stk? Men det hadde vært kjempeenkelt!

Gammel 28-10-14, 18:51   #27
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Eldste er endelig ferdig med legokalender, så i år har han plukket ut en pandurokalender som visstnok går litt til inntekt til sos barnebyer. Kalenderen kommer ferdig fordelt i poser.

Har du limpistol?

Gammel 28-10-14, 19:48   #28
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Til min 12-åring fant jeg for noen dager siden Vitas adventskalender. Sminke, neglelakk etc. Hun er i den mellomfasen hvor den hjemmelagde pakkekalenderen ikke er like gøy. Minstemann på 4 får pakkekalender, men han er enklere å finne gaver til.

Finnes det bilde av denne på nett? Hva kostet den?

Gammel 28-10-14, 20:24   #29
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Finnes det bilde av denne på nett? Hva kostet den?

Finner ikke bilde på nett - 200 her i Tromsø. Øyenskygge, lipgloss, neglelakk etc...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 20:27   #30
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Her blir det nok Lego Star Wars eller noe lignende til mellomste, og Panduro til eldste (og meg! ) Minsten får ikke i år.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 20:52   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg fått ungene til å velge gavekalender med gave bare annenhver dag (begge får den 1. og 24.). De ville heller det enn ferdigkalender. Og de synes ulltøy og truser er helt fine kalendergaver. Da puster jeg litt lettere.

De var villige til å strekke seg langt for å unngå ferdigkalender. Jeg må ha snakket det noe voldsomt ned tidligere år.

Gammel 28-10-14, 21:28   #32
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mine gutter er greie mot mamman sin og er egentlig fornøyd med sånn billig sjokoladekalender. Det var det de fikk i fjor, + at vi alle hadde flaxkalender.

I år skal jeg kjøpe sjokolade i løsvekt, en litt tjukkere sjokoladebit som finnes i løsvekt fra Nidar. Og spe på med smågaver og opplevelser innimellom, inspirert av en tråd herinne. Pluss at vi alle har en Flaxkalender.

Gammel 28-10-14, 21:33   #33
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Lurer på hvordan disse er? LUDO har kalendere til alle aldersgrupper også voksne. http://www.ludostore.no/jul.html

Jeg har hentet denne på posten i dag, men ikke åpnet. Siste året 10-åringen får pakkekalender, og han er håpløst vanskelig å kjøpe noe vettugt til, så da gjorde jeg det på den enkleste måten.

Gammel 28-10-14, 22:26   #34
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Eldste oppdaget Flax-kalender på butikken i går, men hva gjør man om en av tre barn vinner da? Jeg har ikke sjekket max-premie på disse, men ser for meg at det kan være et betydelig beløp som tilfaller kun 1 stk? Men det hadde vært kjempeenkelt!

Vi har avtale om at beløp over 100 deles på alle 3 barna. Hvis en vinner 500 så blir det 100 + 133 til vinneren og 133 til hver av de andre to.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 22:42   #35
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Dere som har hatt forskerfabrikken, hvor lang tid tar disse forsøkene ca om dagen? Jeg ser jo for meg at minsten blir grønn av misunnelse på eldstemann, så enten må de dele en og gjør forsøk annen hver dag, eller må vi gjøre det samme forsøket to ganger daglig. /

Det er ikke forsøk hver dag. Noen ting leker man med og så er det utstyr og forsøk. Forsøkene tok ikke lang tid, ikke veldig mange minutter på de fleste. Men så skal man jo helst snakke litt om det som skjer også, men jeg synes ikke det var en tidkrevende kalender. Vi var veldig fornøyd!

Gammel 02-11-14, 22:52   #36
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som vil hjelpe meg med 7x24 kalendergaver??

Gammel 02-11-14, 23:05   #37
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

som man reder, ligger man, blåklokke.

Gammel 02-11-14, 23:06   #38
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var enkelte detaljer jeg ikke tenkte på...

Gammel 02-11-14, 23:20   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Noen som vil hjelpe meg med 7x24 kalendergaver??

Haha, du. Det hadde nok blitt ferdigkalendre her til alle.

Gammel 02-11-14, 23:34   #40
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Panduro har en smykkekalender. En pose med smykke som man må sette sammen selv hver dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.