Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva tar vi med til Tyrkia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-14, 14:02   #21
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?

Nesedråper. De som er der duger ikke.

Gammel 29-09-14, 14:18   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tar vi med til Tyrkia?

På hotellet vi var på i sommer, var det forbudt å gå barbeint inne(det var et litt jålete 5-stjernershotell, men årsaken tror jeg var glatte fliser.) Dermed er flipflopper eller tilsvarende ett must. Det er vel forholdsvis vanlig at hotellene har badehåndduksystem ved bassenget nu til dags, så det ville jeg sjekket ut. Greit å slippe å dra full kofferten med håndduker.

Nå er jeg kanskje jålete, men jeg pleier å pakke ned egne antrekk og sko til resturantbesøk for hele familien(ikke galla, men jeg bruker ikke strandtøy på kveldstid). Til gutta betyr det badeshortser og skateskjorter på dagtid, litt penere shortser, piquet eller kneppeskjorter med opprettede ermer til kveldene.

Gammel 29-09-14, 15:54   #23
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal i utgangspunktet ikke så mye på stranda. Hotellet har eget badeland
Men jeg følger tanken om litt mer kledd til middag, selv om vi skal spise alt på hotellet. Plutselig tar vi en resturanttur

Skal sjekke opp dette med håndkler. Hadde vært greit å slippe.

Og tusen takk til den som rettet opp overskriften!! Der var det to tanker i hodet på en gang.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 15:59   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Et eller annet myggmiddel. Jeg ble oppspist der i sommer. Tror ikke det var mygg, men stikkene oppførte seg som det. Dharma pleier å smøre seg med myggolje sa hun, jeg vet ikke hvilken type.

Ellers så finnes det ikke svinekjøtt der. Jeg synes det er litt sånn kjipt på påleggsfronten, men så er jeg rimelig kresen også. Vi spiste lunsj på rommet - det var et deilig avbrekk midt på dagen. Vi hadde med leverpostei hjemmefra.

Gammel 29-09-14, 16:00   #25
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi pleier å ha med en pakke grovt knekkebrød og en tube kaviar. Hvis noen plutselig vil ha kveldsmat eller annet mellommåltid.

Gammel 30-09-14, 21:39   #26
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere får kjøpt sandaler billig der.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 22:24   #27
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det lille markedet rett over gata hadde både knekkebrød, leverpostei og makrellitomat, så det gidder jeg ikke dra med meg på ferie mer. De solgte også ferskt (lyst) brød og nutella, så til og med den lille kresenpilten min hadde overlevd uten at mor tok med seg knekkis og ost på tube.

Gammel 30-09-14, 23:02   #28
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Slipperser får dere kjøpt billig på en eller annen lokal butikk. Migros er en butikk kjede som har alt mulig fra mat, klær, sko, gryter osv. Veldig greit.

Vi var nettopp ei uke. Jeg brukte 2 shortse og ei piratbukse. Noen flere topper.
Ungene bodde i badetøy på dagtid. Det var nok med 3 shorts og 4 t - skjorter. Du kan jo evt kjøpe vaskemiddel og vaske for hånd hvis det blir krise? Det er god klestørk der.
Lett jakke på kvelden er greit når man kommer til oktober. Man risikerer ned i 10 grader på kvelden, selv om det sannsynligvis er 20+.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 11:25   #29
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vi er i Oba nå (nabokommunen til Alanya), det har vært rundt 24 grader på kveldstid, men kjennes fort litt kjølig ut når man blir sittende.

Vi har med MyggA fra norge og en annen myggspray fra matbutikken, men den som er her er sikkert grei nok, jeg har bare ikke tatt sjansen.

Imponert om du klarer en koffert. Vi har tre på fire personer, og har en del i leiligheten fra før. Vi har med en del bøker da, fotballsko til storebror, joggesko til mannen, ett ekstra par sko til lillesøster siden hun får så fort gangsår og må variere. Alltid noe jeg savner, og alltid mye jeg ikke bruker. Er nok en dårlig pakker. (vi har med en del pålegg og da, veier litt det.)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 11:35   #30
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er meldt regn!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 12:13   #31
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Mine feriekofferter pleier å bli overfyllt med sko og toilettsaker. Ikke at jeg bruker så mye av noen av delene, men sånn i tilfelle, så må mye med :P

Vi pleier også å ende med 3 kofferter/bager på 4 stk. Det er uansett ikke noe problem så lenge vi har grei transport til og fra flyplass, og de ikke skal drasses rundt noe særlig.

Jeg ville nok tatt med noen flere skift. Dere vil sikkert pynte dere litt på kveldstid? Vi dusjer alltid når vi kommer inn fra sol og strand, og da er det greit å finne fram noe rent. Masse solkrem, det går sikkert en flaske pr pers. Men det er jo selvfølgelig også å få kjøpt. Ipader/bøker/leker og annen underholdning?

Jeg har ofte med et lite reisemedisinskrin, sånn for sikkerhetsskyld. Strandbag til å frakte håndklær, vannflasker, solkrem, bøker osv til basseng/strand?

Kamera?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.