Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor klager man på postbudet?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-14, 09:47   #21
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor klager man på postbudet?

Ringer til distribusjonen dersom eg skal klage på noko. Då får eg tak i dei som kjører posten her.

Gammel 29-08-14, 09:50   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke den blåblå regjeringen som har skylda nei, men det er valg som er tatt politisk helt fra nittitallet og til nå.

Å drive med distribusjon av brevpost i et land som Norge vil aldri bli lønnsomt. Distribusjon av pakkepost er lønnsomt, men er nå i stor grad utskilt fra brevpostvirksomheten. Hvilke posttjenester landet skal ha har i stor grad vært politisk styrt. Effektiviseringen som er helt nødvendig for å holde prisene nede går på kvaliteten løs. Maskiner som leser adresser er ikke mennesker. Lite krav til dem som ansettes, få faste stillinger, stadige kutt osv gjør at veldig få har erfaring, postbud har ikke lenger en fast rute og sorterer egen post.
Det er rett og slett en annen virkelighet enn det var på nittitallet og det er en konsekvens av politiske bestemmelser og av at vi ikke lenger sender noe særlig med brev, men samtidig vil ha lave priser på tjenesten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 09:59   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En gang skulle vi ha oppbevaring av post. Da fant de ut at de skulle gi oss posten allikevel, så vi kom hjem til en stappfull postkasse. Dagen etterpå kom det en sånn oppbevaringskonvolutt til oss. Oppi den lå det et enkelt brev adressert til en annen person der vi klart kunne kjenne at det lå et eller annet slags bankkort el. oppi.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 09:59   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg skal sende en mail og SKRYTE av vårt postbud. Inntil nå nylig hadde vi kun "17" på vår postkasse. Ikke noe navn, ingenting. Bare tallet 17 (kjøpte ny postkasse i fjor). Allikevel har vi så og si aldri opplevd noe feil med posten. Av og til, om jeg er hjemme (er jo i permisjon nå) og postbudet ser meg i kjøkkenvinduet, kommer hun gjerne og ringer på for å levere posten personlig, selv om den passer nedi postkassen.

Men ja, klag! Herremann, at det går an. Hører stadig mye dritt om Posten. En periode, for et par år siden, ble pakkene mine sendt til nabokommunen, så jeg måtte hente dem der. Til slutt eksploderte jeg, sendte en skikkelig sinnamail og har ikke opplevd det siden.

Gammel 29-08-14, 10:32   #25
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg sendte ein ganske hyggelig klage til posten rett etter me flytta hit for nokre år sidan, (me fekk ikkje hentelappar, men stakk innom post-i-butikk alikavel til slutt og fekk pakkane våre.) Då fekk eg to veldig sinte blokkbokstavutskjellingar på post-it lappar frå postmannen i postkassa, men direktenummeret hans og beskjed om at om eg ville klage måtte eg ta det med han. Men då hadde han i det minste funne postkassa mi, så eg var nøgd. Har fått alt eg skal (som eg har visst om), sidan.

Gammel 29-08-14, 14:10   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos, en fb-venn postet en klage-på-posten-status her en dag, som ble en lang tråd fra han og andre som en gang var stolte ansatte i Posten.
Jeg synes dette utsagnet fra en kommentar passer bra:

Sitat:

Post.seinere og Bring.seinere, uansett iallefall ikke .no

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.