Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Morsomme engelske bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-14, 14:10   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Carl Hiaaasen er veldig bra. Amerikansk journalist i Florida av norsk opphav. Skriver morsomme og spennende bøker om alvorlig tema - som regel eteller annet rundt miljøkriminalitet. Han har persongallerier av en annen verden, virkelig bra.

Bill Bryson er også morsom. Han skriver jo mye reiseskildringer, så litt annen sjanger.Bryson kan dog være litt "sur gubbe" av og til, synes jeg. Særlig i boka hans fra Europa, hvor han bl.a. er i Norge. Men sur gubbe kan være litt haha-morsomt.

Woodhouse har kun ambisjon om å more, og det gjør han. For oss som liker et pust av quirky engelsk adelskap.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 14:17   #22
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Min absolutte favorittforfatter er Terry Pratchett.
Discworld-serien (bør leses i rekkefølge) er de eneste bøkene jeg sitter og ler høyt for meg sjøl av, med javne mellomrom.
En ekstremt intelligent versjon av Monty Python møter Ringenes Herre.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 15:46   #23
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Er det noen som har tips til bøker som er haha-morsomme, forholdsvis lettleste og som er på engelsk?

Det kan gjerne være tørr humor (et definisjonsspørsmål, jeg vet, but anyhow). Alle forslag mottas med takk!

Boy av Roald Dahl synes jeg er fin.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 15:55   #24
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Har du fått lest noe?

Jeg liker feelgod-bøkene til Debora Geary. De er kanskje ikke haha-morsomme, men jeg humrer. Tror det er flere her inne som har lest dem.
Kjøper via Amazon, men den første boka ligger gratis her:
http://www.freebookonline.net/Fictio...ern_Witch.html

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 14:44   #25
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Min absolutte favorittforfatter er Terry Pratchett.
Discworld-serien (bør leses i rekkefølge) er de eneste bøkene jeg sitter og ler høyt for meg sjøl av, med javne mellomrom.
En ekstremt intelligent versjon av Monty Python møter Ringenes Herre.

Jeg har prøvd meg på Pratchett tidligere, uten "hell". Men jeg tror rett og slett det var fordi jeg ikke var like stødig i engelsk da.
Så derfor prøver jeg delvis igjen, og har nå skaffet meg "Good omens" av Neil Gaiman og Terry Pratchett.

Det var eneste boken jeg fikk tak i her i Asia, hvor jeg befinner meg, som virket nogenlund ok. Jeg fant ingen av bøkene nevnt i tråden her.
Og etter ca. 10 svarer boken til forventningene.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 16:59   #26
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

"Good omens" av Neil Gaiman og Terry Pratchett.

Kanskje den beste boka noen av dem har skrevet.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 17:28   #27
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Det høres ut somed du skal få deg en Kindle, så slipper du "få tak i" problematikken.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 06:09   #28
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Kanskje den beste boka noen av dem har skrevet.

Da gleder jeg meg til å lese videre.

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det høres ut somed du skal få deg en Kindle, så slipper du "få tak i" problematikken.

Jeg vet ikke om jeg vil ha Kindle. Da mister jeg "sjarmen" med å lese en skrukkete bok. :gammeldags:
Men ja, men jeg har vurdert det, siden enkelte bøker er tuuunge å dra meg seg rundt jeg er ute og reiser.

Jeg kan skrive det på julegave-ønskelisten min. Om jeg da ikke får det, så er det ikke meningen at jeg skal ha det.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 08:25   #29
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.002
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

"Good Omens" er hysterisk. Neil Gaiman skriver mye bra ellers óg. Les "Stardust" forsjempel. :-)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 13:24   #30
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.199
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

The unusual reader. Tørr og vittig.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-14, 14:26   #31
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.074
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Åh, hvordan kunne jeg glemme denne serien: The no. 1 Ladies' Detective Agency.

Jeg husker ikke i farta hvor mange bøker det er, og de bør leses i rekkefølge. Fantastisk morsomme og hyggelige bøker om ei dame som driver detektivbyrå i Botswana. Åh, du blir så glad i folkene, og i Botswana.

Takk, jeg leste en av dem for årevis siden og har ikke klart å finne igjen forfatter og tittel.

Good Omen

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 14:13   #32
Blåklokkevikua
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 5
Blåklokkevikua har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Bill Bryson sine bøker. Hysterisk morsomme!

Blåklokkevikua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 15:27   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme engelske bøker

Opprinnelig lagt inn av Blåklokkevikua, her.

Bill Bryson sine bøker. Hysterisk morsomme!

Endelig! Jeg begynte å lure på om jeg var den eneste.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no