Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bunad til menn

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvilken bunad burde vi velge?
Hallingdal 8 18,18%
Rogaland 33 75,00%
Ingen av de 3 6,82%
Deltakere: 44. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 11:56   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad til menn

Rogaland.
Den var virkelig kjempeflott
Kjempeflott den fra Hallingdal også, men den har litt mye broderier etter min smak

Gammel 22-05-07, 11:59   #22
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis han kommer fra Hallingdal synes jeg han skal velge den, selv om jeg synes den fra Rogaland er penest.

Gammel 22-05-07, 12:05   #23
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte Rogaland, rett og slett fordi den var myyye finere enn den andre.

Gammel 22-05-07, 12:25   #24
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Dette er brudgomsbunaden fra Hallingdal og ikke veldig mange menn har den her oppe. De fleste har den sorte. Har du spurt etter mannsbunad Hallingdal er det nok den sorte du har fått pris på hvis du ikke har spesifisert hvit/brudgomsbunad. Mannen kommer fra en bunadsfamilie så han har den hvite (bestemor sydd, er på sin andre ) og er knallstilig i den
Denne er mest brukt her (tatt bilde fra annen side)

Ville helt klart valgt Hallingdal
Her er mannen i bunad, kan finne helbilde senere men dette som lå tilgjengelig.

Kvit
http://www.mannsbunaden.no/bunader/1093.php

Sort
http://www.mannsbunaden.no/bunader/113.php

Gammel 22-05-07, 12:27   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den svarte der fikk jeg litt kniv i slira og flaske på lomma-feel til. Den var finest.

Gammel 22-05-07, 12:31   #26
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk, Zip. Jeg synes den hvite er skikkelig stilig jeg altså. Mannen din så veldig flott ut i sin.

Det var den hvite jeg fikk pris på. Den svarte synes jeg ikke så mye om. Litt for lite bunadsk.

Er det sjelden du ser andre med den hvite bunaden?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:32   #27
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

He..he, ja det er kniv til og innerlomme til evnt flaske

Gammel 22-05-07, 12:35   #28
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Tusen takk, Zip. Jeg synes den hvite er skikkelig stilig jeg altså. Mannen din så veldig flott ut i sin.

Det var den hvite jeg fikk pris på. Den svarte synes jeg ikke så mye om. Litt for lite bunadsk.

Er det sjelden du ser andre med den hvite bunaden?

Nei jeg liker heller ikke den svarte så godt, skal det være bunad så skal det være bunad .

Bestemoren til mannen har sydd hans så aner ikke pris desverre. Han fikk sin første til konfirmasjon og hun sydde ny til han til bryllupet for litt over 4 år siden, med sølv og hele pakka. Så vi har mannens gamle liggende til storebror .

Det er ikke veldig mange her oppe som har den hvite og det synes jeg er morsomt. Vet ikke hvor mange ganger han blir stoppet, beundret og tatt bilde av (med eller uten meg ). Den er MYE finere enn på bilde synes jeg.

Gammel 22-05-07, 12:38   #29
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Her vises den bedre

Gammel 22-05-07, 12:41   #30
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Her vises den bedre

Fy søren så fine dere er! Jeg er stum.

Gammel 22-05-07, 12:43   #31
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville latt han få velge bunad selv! Jeg tenker litt som noen av de andre, at bunaden fra Hallingdal kanskje blir litt "mye" for han, spesielt siden han ikke er så gira på bunad i utgangspunktet.

Jeg syns ikke prisene på disse bunadene var avskrekkende. Mannsbunader er gjerne dyrere enn kvinnebunader, og veldig mye er faktisk håndsøm. Jeg har nesten bestemt meg for å gi min mann bunad i 40-årsgave. Den jeg har mest lyst til å velge koster ca 50.000. Det er garantert arbeid av ypperste klasse, og dete mener jeg man bør satse på når det gjelder et plagg som skal vare i flere generasjoner. Men jeg skal la han få uttale seg, det er tross alt han som skal bære bunaden.

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Tror nok de heller regner md kinesisk søm og broderi.

Bunadworld ble slaktet i lokalavisa her forleden. -Men det var vel folk fra Husfliden som sto for slakta, så hvor mye en skal vektlegge den vet jeg ikke.

Bunader fra Kina er nok ikke noe å satse på. Bunadworld har visstnok lagt ned, og de sier selv at grunnen bl.a. er at kvaliteten var for dårlig: http://www.bunad-magasinet.no/advars...150-26376.html
http://www.nationen.no/kultur/article2781352.ece

Og her kan dere lese litt om hvorfor billigbunadene er dårlige: http://www.ta.no/nyheter/ost-telemar...cle2766802.ece

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:04   #32
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Tusen takk Lille*My

Her er et bilde uten jakke, noe som også er veldig fint
Blir mye brukt uten jakke da jakka er veldig varm så blir kun ute som regel.

Gammel 22-05-07, 13:09   #33
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Fy søren så fine dere er! Jeg er stum.

Helt enig, dere er utrolig flotte! Den største jenta di, hvilken bunad har hun?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:19   #34
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Helt enig, dere er utrolig flotte! Den største jenta di, hvilken bunad har hun?

Tusen takk
Storesøster har stakk fra Hallingdal, den finnes i ulike farger og varianter. Mamman min som har laget den til henne. Hun har belte med sølvspenne med sine initialer også . Det kan hun bruke når hun blir stor også.
Hun lager til lillesøster nå og den blir sort med broderier og antagelig helt hvit skjorte. Storesøster skal snart begynne å bruke barnebunaden min som min oldemor har sydd.
Stakken hun har har hun brukt fra hun var litt over 1 år og kan bruke den 1-2 år til. Hun blir 4 år i august.

Gammel 22-05-07, 13:38   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Heia Rogaland!

Menn i bunad er noe av det lekreste jeg vet! Herregud så flotte rumper de får i de buksene! Bare synd min mann er bunadmotstander.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:45   #36
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg ville latt han få velge bunad selv!

Ingen fare. Han er umulig å tvinge til noe som helst. Jeg sendte ham link til denne tråden, og han mente det var ALT for tidlig å ta stilling til hvilket antrekk han skal ha på seg et år frem i tid. Så det kan nok ta tid det her. Han er nok på glid hva gjelder bunad, han tittet en del på menn i bunad på 17. mai. Men det blir ikke bestilt noe før han er helt klar.

Kan jeg spørre hvilken bunad du tenker å bestille, ElinM?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:46   #37
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg ønsket meg en slik kvinnebunad fra Hallingdal nå på 17.mai, da jeg ble nødt til å bruke en hvilken som helst kjole pga kulemage.

Jeg synes ellers (for å utdype mitt syn nærmere) at det å bære en bunad fra stedet man kommer fra ofte gir en ekstra stolt følelse av identitet. Min samboer har bunad fra hjemstedet sitt på sunnmøre, og når han har på seg den blir han ekstra stolt og patriotisk, og mener selvfølgelig at den er den fineste bunaden i landet. (og så han som var uhyre skeptisk, og i utgangspunktet "aldri" skulle ha bunad, men som til slutt lot seg overtale av en ivrig mor, svigermor og samboer. Nå er han veldig glad i den, og nekter å ha på noe annet i konfirmasjoner og bryllup, selv om jeg ikke kan bruke min nå som jeg er gravid). Det samme opplever jeg med et par andre kamerater som har bunad fra hjemstedene sine. Ok, de er litt barnslige da, skryter og "krangler" om hvilken som er finest, sammenligner kniver etc Særlig han ene, fra Skien, er jo litt patriotisk til vanlig også da, og ivrig Odd-supporter etc, men når han har på bunaden sin, da er han ekstra fra Telemark, hvis dere skjønner. Tror til og med han "prekær" litt mer når han har den på. Merkelig nok er det først og fremst mannfolka som er slik virker det som. Skikkelig patriot i forhold til sin bunad. Til og med min stefar på over 70 år. Jentene er mer opptatt av hvilken de synes er finest, og hvilken de tar seg best ut i, og har en tendens til å synes at alle andre bunader er finere enn den de har selv.

Jeg har en bunad fra mitt hjemsted, et helt annet sted i landet enn samboers, men det har ingen ting å si. Det er ikke sånn at de skjærer seg med hverandre uansett, og bunaden hans matcher ikke kvinnebunaden fra samme sted noe mer enn den matcher min bunad.

Sist redigert av My : 22-05-07 kl 14:16.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:49   #38
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Rogaland!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:52   #39
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg ønsket meg en slik kvinnebunad fra Hallingdal nå på 17.mai, da jeg ble nødt til å bruke en hvilken som helst kjole pga kulemage.

.

Veldig kjekk slik damebunaden fra Hallingdal
Liker bunaden min godt jeg men føler av og til at den er litt "bumsete", men pga akkurat det du skriver med tilhørighet så ville jeg ikke hatt annen bunad, veldig glad i den

Gammel 22-05-07, 14:11   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gubben, som har aner fra Hallingdal, holder på å spare (og overtale sin mor til å lage) til bunad. Han ønsker seg dog rundtrøyen (den sorte), ettersom den kanskje er litt mer anvendelig enn brudgomsbunaden (den hvite).
Poden har barneutgaven av brudgomsbunaden, og var kjempefin i den!

Jeg lurer forresten på å få meg en av stakkene fra Hallingdal, det er jo lov når jeg gifter meg inn i familien vel? (Og ikke minst; har en svigermor som kan sy dem.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.