|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: BarnehagesekkDet er nok store forskjeller fra barnehage til barnehage, så det lureste vil jeg gjette på at er å vente til barnet starter og heller snakke med de ansatte.
|
|
|
#23 |
|
Dig for victory!
|
Sv: BarnehagesekkVi har 10l fra Troll til alle ungene. Mellomste måtte ha ny nå, han har hatt en annen som ikke var god å bære på tur. Jeg kjøpte like godt til minsten også, siden jeg likevel måtte bestille på nett og de for en gangs skyld hadde flere motiver jeg likte. (Reiseeffekter.no)
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagesekkDa har jeg forhørt meg litt og i denne barnehagen er det visst vanlig å ha sekk fra starten av. Til å begynne med brukes den nok mest til oppbevaring av matboks, drikkeflaske og skifteklær, men de begynner tidlig med tur og da er det praktisk å ha barnets ting samlet. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagesekkVi har en 7L fra Beckmann og en 12L , og en 12L fra Bergans (07 modell). Liker best Beckmannsekkene. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagesekkJeg liker Haglöfs sin godt. Ungene klarer å åpne den selv, og den sitter godt på ryggen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dig for victory!
|
Sv: BarnehagesekkDe fra Blafre er søte, men de ser da virkelig ikke gode ut å bære?
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: BarnehagesekkObs her hadde tilbud på troll sekker nå.
|
|
|
#30 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagesekk
Jeg er tilbøyelig til å være enig. Den funker fint til å bære matboksen selv fra parkeringsplassen, da. Mine har hatt Fjellreven Kånken til det formålet til nå. Lett å bære, lett å åpne selv. Men fra neste semester blir det mer ut på tur, så da blir det nok Troll-sekker på dem. Jeg synes sekken bør ha magestropp også.
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: BarnehagesekkJeg har bergans til mine, kjøpte det til de to store da de gikk i barnehagen. Holdbare og fine. Vi har også hatt en trollsekk som var veldig god, men den ble fort ødelagt.
|
|
|
#32 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagesekkTil eldstemann kjøpte jeg hagløf tight small da hun startet i bhg . Denne arvet lillesøster . Dråpeformen gjør at den sitter godt og er lett å bære . Gridelåsen gjør den enkel å åpne og den har brystreim og hoftebelte . |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagesekkBergans. Veldig god, sitter godt på! ca10liter tror jeg det er som er barnehagesekk-str.
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagesekk
Denne har min minste gutt hatt de to første barnehageårene. Nå skal han arve brorens 12 liters Bergans. Men Haglöfs sin er super til de aller minste. Rommer ikke all verden, men hadde plass til skiftetøy, matboks og drikkeflaske. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bedreviter
|
Sv: BarnehagesekkDen Blafre-sekken ser ut til å være designet mer for mor enn for barnet. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: BarnehagesekkVi kjøpte sekk til frøkna da hun var rundt to år, men den har for det aller meste hengt ubrukt i gangen, og kun noen få ganger blitt med på turer med termos og matpakke oppi, mest fordi hun synes det er stas. Ingen av barnehagene har sagt noe om at de forventer at barna skal bruke sekk, og de pakker felles med mat osv når de drar på tur, noe som skjer ganske ofte.
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: BarnehagesekkReelt sett er det bare som førskolegutt eldste har hatt behov for sekk. Så lenge de brukte bleier fraktet vi dem i sekken (de brukte tøy, så vi tok med frem og tilbake) men det var ikke noe vi trengte sekk til sånnsett. Førskolebarna SKULLE ha sekk, med skift, sitteunderlag og drikke, som de bar selv på tur to ganger i uka. Vi har Bergans sin til dem begge. Hun har altså sånnsett ikke veldig bruk for sin før om to år.
|
|
|
#38 |
|
I mål
|
Sv: BarnehagesekkMine har hatt Bergans 12 l fra de var ett år, men sekken ble jo mest brukt av oss voksne de første årene. Jeg synes likevel ikke det har gjort noe å ha sekken allerede da, for det har vært gode sekker når de har begynt å bære selv også. Lillesøster har denne ennå. Storebror fikk 18 l da han startet på siste året i barnehagen og begynte på friluftavdeling, dette har vært en fin sekk å ha også på skolen, han bruker den som tursekk der. |
|
|
|
![]() |
|
|