|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdJeg tenker som Teofelia. Du tipser om noe du tror kan være relevant for politiet, og slik jeg ser det er det vel grunnet mistanke om seksuelle intensjoner at dette meldes. Men det viktigste er jo å melde ifra til politiet på en eller annen måte. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
snur
|
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdDet var oppe i nyhetene tidligere i vår om en sånn sak. Han tar uskyldig kontakt med jenter for å få igang en dialog og vinne tilliten til jentene. Sms'en går til vilkårlige personer både jenter og gutter, men intensjonen er å komme i kontakt med unge jenter.
|
|
|
#23 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdDatteren min har også fått fra ham. Jeg bare slettet den, men er enig i at du burde si fra. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdHan er kjent som trusemannen eller tightsmannen og har holdt på i en årrekke. Han er dømt flere ganger og det finnes damer som har blitt plaget av mannen i 15 år. Du kan lese litt her, men det ligger veldig mye info om ham på nett. Ikke svar, ta kontakt med politiet om du får flere meldinger.
|
|
|
#25 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdSerr?! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innhold
Oh my. For en fyr.... Tenker da særlig på ungjenter som da nødvendigvis kanskje ikke oppfatter at noe skurrer før dialogen er kommet i gang. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
En anelse distre
Ja, altså det er ikke fordi jeg ikke vil melde i fra via en "knappen", men alternativene som kommer opp når jeg trykker der omfatter mer konkrete mistanker om seksuelle overgrep. Det var bare derfor jeg ble litt avventende til akkurat den. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Ikke noen grunn til å være avventende. At "knappen" ikke treffer akkurat når det gjelder alternativer spiller liten rolle. Det er ikke mulig å ta høyde for absolutt alle muligheter å planlegge eller gjennomføre seksuelle overgrep eller krenkelser på i en rullegardinmeny.
|
|
|
#30 |
|
trøtt
|
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdVi fikk denne meldingen til flere av jobbtelefonene våre, men da hadde jeg ikke hørt om at det var en kjent snuskemelding, så det ble vel ikke gjort noe mer med det...
|
|
|
#31 |
|
En anelse distre
Så da velger jeg alternativ "seksuelle overgrep mot barn", "seksuell utnytting av barn på Internett" eller "nettsider som inneholder bilder eller filmer som seksualiserer barn"? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdJeg ville valgt "Seksuell utnytting av barn på internett", og jeg ville ikke reflektert så mye om når og hvorfor. Det er jo ikke slik at du saksøker noen ved å gjøre dette. Du tipser politiet, slik at de kan vurdere om dette er en uvesentlighet eller noe de bør kikke nærmere på. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
En anelse distre
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdJeg fant en annen måte å melde inn tipset på via nettet, de hadde et alternativ med "andre tips" så jeg har dermed sendt det inn. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
En anelse distre
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdTipset avisa også jeg om å kanskje lag en reportasje rundt dette for å gjøre foreldre og barn oppmerksomme på dette slik at kanskje flere melder i fra om de opplever å motta slik sms, men trolig er det sikkert en sak de ikke skriver om? Vet ikke, sendte nå bare avgårde tips om det. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdLurt!
|
|
|
#37 |
|
En anelse distre
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdAvisa (Adressa i dette tilfellet) takket for informasjonen de fikk og skulle i alle fall sjekke ut saken om ikke annet. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdVeldig bra, Luvi!
|
|
|
#39 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdAbsolutt en sak for media, jeg har skrevet om ham flere ganger.
|
|
|
#40 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Askim
![]() |
Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdHei. Min datter fikk også meldinger i fra denne personen. Det viser seg han er veldig opptatt av om hun skal ta en russeknute kalt kongla, vistnok av sexuell art. Hvor hun er i fra hva, hun har på seg, og hennes facebook navn. Jeg finner det ganske skremmende at noen bedriver denne type oppsøkende virksomhet, og vil advare andre foreldre om denne personen. Ha en åpen dialog om denne type ting, slik at de finner det naturlig å fortelle når slike ting dukker opp. |
|
|
|
![]() |
|
|