Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-14, 23:30   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo til barn som ikke er barnesjampo, for tykt, krøllete hår

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi bruke den kjempegode men forferdelig navn-sjampoen Curly sexy hair. Både eg og dattera mi får fine krøllar og mjukt hår av dei. Dattera mi rette dei derimot ut så langt ho klare Og så regne eg med du bruke balsam?

Ja, hun har brukt både barnebalsam og min, uten veldig god effekt. Jeg har ikke altfor mye pleie i min, da, da synes jeg det blir for tungt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 23:46   #22
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min har mye krøller, men ikke så veldig tykt hår. Bare digert. Vi bruker Frizz Ease fra John Frieda, kjøpt på Vita eller Cubus. Hun vasker håret en gang i uka, og da bruker vi balsam og kur i tillegg. Hun tar også en kur uten hårvask en gang til per uke.

Vi grer håret hver dag, ellers blir det dreads. Jeg sprayer håret fuktig med blomsterspruteflaske fra Ikea, og så grer hun selv først. Jeg grer gjennom etterpå og ordner håret. Hun har sjelden løst hår, og sover alltid med strikk i håret. Det er fremdeles dårlig stemning rundt det å gre håret, men det høres i hvert fall ikke ut som om jeg dreper henne lenger. Det å gre tørt hår går ikke.

Gammel 22-05-14, 00:02   #23
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Å gre VÅTT hår her, funker ikke, det må bli omtrent tørt først.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 00:12   #24
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

L'occitane med essensial oils ja. Den har bra virkestoff og er bra på krøllete hår.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 09:38   #25
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i KMS sine krølleprodukter. Dessuten vil jeg anbefale at du fletter håret hennes hvis du skal være borte noen dager (og lærer mannen din å flette). Er det riktig type flette kan den/de fint soves med og det redder håret fra mange tugger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 09:43   #26
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Den sjampoen brukte jeg faktisk på henne sist, Teo, den funket ok. Men jeg hadde en annen balsam.

Og takk for tipset om børste - hvor får man tak i den?

Paddle brush heter de i utlandet. Jeg kjøper alt hos lookfantastic. Vi har også fra Kent og Denman, med Aveda er best likt. Jeg hadde tilsvarende fra Wella før, god nok, og fås hos de fleste frisører.

http://www.lookfantastic.com/health-...ZhbHNlIQ%3D%3D

Gammel 22-05-14, 09:45   #27
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster, som også har nydelig, men vanskelig hår er også veldig begeistret for den Define shampoen.

Og så sover hun som oftest med fletter. Det sparer henne for veldig mye børsting om morgenen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 09:47   #28
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker sjampo og balsam fra Dessert essence til mine barn og meg selv. (Kjøper på Iherb). Jeg grer håret med tangle teezer mens balsamen enda er i håret. Spyler ut og føner mens jeg børster. Nå har ikke mine krøller. Hun ene har langt, tykt, stivt hår som floker seg veldig lett. Hun andre har helt florlett hår som lett tover seg og blir flokete.

Store mengder balsam får oss gjennom hårstellet. Ja, også fletter om natten.

Gammel 22-05-14, 09:51   #29
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Spraybalsam, spruteflaske med vann og god børste er viktig. Liker også redken all soft. Hårkur en gang i blandt gjør også underverker for flokene.

Jeg bruker tangle teezer på de øverste flokene, og går over med denne etterpå. Hadde jeg måttet velge mellom disse to, så hadde det blitt Kent børsten. Men på mitt tykke hår, så synes jeg ikke den går ordentlig gjennom. (Men jeg har sjelden floker heller da)

Denne kan kanskje fungere: http://www.feelunique.com/p/Schwarzk...l-Paddle-Brush

Støtter også fletting ved leggetid.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 12:57   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fletting kjører vi mye, ja. Sist hadde hun i sin visdom tatt dem ut selv. Hun elsker jo å vise frem disse krøllene sine også.

- No. 4 -
Gammel 22-05-14, 13:00   #31
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Finac det en god kombinert sjampo og balsam som ikke stinker tyggegummi (slik Natusan gjør)?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 19:03   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Sånn kan man også løse problemet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (303,9 KB, 62 visninger)

- No. 4 -
Gammel 17-06-14, 23:36   #33
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 01:53   #34
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ah, jeg må bare anbefale serien jeg bruker i mitt tykke, krøllete, flokeglade hår: Tigi Reborn, sjampo og balsam (den blågrønne varianten). Jeg får ikke til å lime inn bilde på iPaden, men du finner det på blush.no

Jeg fikk også floker på størrelse med appelsiner hvis jeg ikke gredde håret hver dag, men kan ikke gre det mens det er tørt siden krøllene da forvandles til noe som ligner en sky av fluffy høy, eller noe i den gata.
Med Tigi Reborn får jeg nesten ikke floker i det hele tatt og håret blir så utrolig fint. Jeg har pløyd meg gjennom "alt" av serier for krøllete og/eller tørt hår, men først med denne har jeg funnet noe som faktisk utgjør en forskjell både på folkene og glansen i håret.
Jeg bruker et stylingprodukt for å samle krøllene i tillegg, Tigi Curls Rock Amplifier.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 09:22   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste har vanvittig tykt hår som floker seg lett. Hun har ikke brukt barnesjampo siden hun var baby og har alltid brukt samme mengde sjampo og balsom som en voksen. Det gjør det litt lettere. I tillegg grer hun håret godt om kvelden og setter det i flette/hestehale slik at det er lettere å gre det om morgenen.

Vi bruker vanlig sjampo fra Define hele gjengen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 09:25   #36
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Ser ut som om hun har veldig tykt hår ja. Håper jenta blir fornøyd med forandringen, så fint ut.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 10:12   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ja, nå fikk frisøren tynnet det godt også, så det er mye lettere. Hun var overlykkelig da hun børstet håret i dag tidlig. "Børsten går RETT i gjennom, mamma! "

- No. 4 -
Gammel 18-06-14, 10:28   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har altså den nydeligste fargen på håret.

Jeg har også veldig tykt hår, og da det var skikkelig langt kom fremmede bort for å fortelle hvor fantastisk det var. Derfor var jeg litt i tvil om jeg skulle klippe det. Men som min mor sa: Håret ditt blir ikke mindre fantastisk av å være kortere. Hun ble superfin og kommer tilå elske følelsen av en mild sommerbris i nakken på varme dager, og at det faktisk går an å både gre og vaske det uten at det er et P R O S J E K T.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 10:36   #39
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg så ikke bildene før nå.
Nydelig hår og god løsning.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 12:00   #40
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg ville begynt å ha i noe olje eller noe i håret etter bad. Sånn at håret ikkw floker seg så lett. Krøkkete hår er ofte sprøtt og tørt, så om oljen gjør det litt tyngre så gjør det ofte ikke noe.
Jeg bruker olje i håret hver dag. Har krøller.
Og naturbørste. Den fungerer som tangle teaseren men er stivere. Man må forøvrig dele opp håret. Man kommer aldri igjennom et hwlt krølletw hår med en børste tror jeg.

Men olje altså. For hår.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.