|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund med på restaurant
Jeg har aldri tenkt paa det saann siden det ikke er saann her, men selvsagt har du egentlig litt rett. Det finnes absolutt restauranter her ogsaa hvor hunder ikke faar komme, men det er faa - i alle fall er det mitt inntryk saa langt (vaar hund er 7 mnd gammel). Det finnes til og med ekstra hundevennlige restauranter her hvor hundene blir servert vann og mat. Jeg har ogsaa med hunden min til frisören for eksempel, min frisör, altsaa, ikke hundefrisören. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det må da variere veldig fra sted til sted? Eller om det har endret seg de siste årene? Der jeg bodde flere år i (midt-) Tyskland var det hvertfall ikke vanlig med hunder med inn, men det var i en mindre storby. Når jeg besøker vennene mine som fortsatt bor der ser jeg heller ingen hunder innendørs på restauranter og slikt - om vi nå er i den lille storbyen eller i de tilligende mindre småbyene Sist redigert av m^2 : 07-04-14 kl 14:33. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hund med på restaurantBåndtvang i skog og mark deler av håret av hensyn til vilt og dyr på beite. Altså er det ikke greit å slippe hunden bare fordi man er "langt fra folk".
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ingen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hund med på restaurantJeg er veldig glad for at det ikke er lov med hunder over alt her i Norge. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hund med på restaurantJeg syns hunder i butikker og på restauranter er helt på linje med røyking i butikker og restauranter, så jeg er veldig glad for at vi har et allergivennlig og ikke et hundevennlig samfunn i Norge. For ikke snakke om at syvåringen min er livredd for hunder og ikke kunne spist på restaurant hvis det lå en hund ved nabobordet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hund med på restaurantJeg er også glad for at det er som det er i Norge, enda jeg har hund sjøl. Han er sjelden med noe sted, faktisk, jeg synes ikke det skal gå ut over andre at jeg har valgt å ha hund.
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Ja du sier noe der. Akkurat det med barnevennlighet kunne man jobbet litt med her i landet. Hunder kan jeg styre meg for på restauranten. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tror det går an å ha med hund på hotell? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hund med på restaurantPå handlesenteret her har de forresten sånne hundebur utenfor som man kan putte hunden inn i, siden det jo ikke er lov å gå fra dem der bare bundet.
Ofte ikke. Man må hvertfall spørre først, også hender det de har rom hvor det er lov å ha med hund.
Så enten har det skjedd en endring siden jeg hadde hund for snart 10 år siden, eller så har det noe med størrelsen å gjøre. Jeg har kun hatt store og temmelig synlige hunder |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Nemlig. Vi har barn som er allergiske og jeg er utrolig glad for at vi slipper å ta høyde for at det er tillatt med hund "alle steder". Jeg var ikke klar over at det er sånn i Tyskland faktisk, det er noe vi bør ha med i tankene før vi eventuelt reiser dit. "Allergivennlige" hunder fungerer forøvrig ikke for alle allergikere, jeg er pisslei av å høre om det altså. Vår erfaring er at det reageres like mye på slike raser.
|
|
|
#14 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Allergivennlig hund eller ikke. Den hunden du reagerer på trenger ikke nødvendigvis den neste allergikeren å reagere på. Jeg kjenner en som er blant norges mest allergiske, da både til dyr, mat osv. Og han reagerer IKKE på japanske spisshunder. Samtidig så kjenner jeg folk som reagerer på de. Så om hunden er allergivennlig eller ei, har ingenting å si. Man må selv sjekke oppimot rasene selv som allergiker. Er man hyper allergisk vil man slite med å treffe noen som har hund UTEN hunden sin. Jeg eg full av allergener fra mine hunder, på tross av at klærne er nyvaska. Sånn er det bare med 5hunder i hus.
Nå reiser vi på en del utstillinger, derfor har vi også med hundene.
|
|
|
#15 |
|
|
Jack har vært med på hotell og hytter, etter pregodkjenning så klart, han er ganske synlig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hund med på restaurantJeg har vært mye i Tyskland og har aldri likt denne vanen enkelte har med å dra med seg hunden sin over alt. Jeg har hatt hund i alle år selv og er over gjennomsnittet glad i hunder av alle slag, men jeg vil ikke ha andres hunder verken der jeg spiser, der jeg klipper meg eller i butikker. Jeg synes rett og slett det er en skikkelig uskikk. Denne antakelsen om at alle andre setter like stor pris på hundekreket som man selv gjør, er merkelig, synes jeg. Det oppleves som manglende respekt for sine medmennesker. Det er ikke alle som setter pris på hunder og selv vi som faktisk gjør, det foretrekker gjerne å få bestemme selv om man vil ha andres hunder rundt seg eller ikke. Spesielt når man spiser, men selvsagt ellers også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Sv: Hund med på restaurantJeg påberoper meg reservasjonsrett mot andres kjæledyr.
|
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Noen hoteller tillater hunder på rommet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2014
![]() |
Sv: Hund med på restaurantDet er vel litt mer sånn i Norge at skal være samme regler for alle. |
|
|
|
![]() |
|
|