|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangement
Men jeg hadde jo ikke snakket med alle, bare noen. Og da ante jeg ikke at deg skulle være så himla dyrt.
|
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Jeg synes som jeg skrev tidligere at man bør prøve å få til noe som koster minst mulig. Møtes på stranda, i parken for å spille fotball, på gratisarrangement osv.
|
|
|
|
#3 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#4 |
|
Er frisk!
|
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg hadde sagt nei takk - fordi vi sparer penger til Spaniahus for tiden. Det hadde ikke kostet meg en kalori, men jeg tror kanskje det er fordi vi egentlig har penger til det, men velger det bort. Det hadde nok vært surere hvis vi virkelig ikke hadde råd.
|
|
|
|
#5 |
|
En som trener
|
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes vel ærlig talt ikke den var helt grei. Jeg kan tenke meg det var veldig sårt å være blant jentene som veldig, veldig gjerne hadde lyst til å se Annie, og "alle de andre skal". Og kanskje måtte finne på en unnskyldning for hvorfor man ikke kunne, fordi man ikke vil si at man ikke har råd. Jentene snakket helt sikkert mye om teateropplevelsen både før og etter. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det var det jeg mente også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
bits and pieces
|
Kjenner jeg er her jeg også.
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementDet man kan tenke på er at det nesten "vi finner på noe sammen"-arrangementet kanskje bør være litt mer lavterskel økonomisk så det ikke setter seg en forventning om at initiativ skal være noe litt flott.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes den er innenfor. Et inkluderende initiativ, som det bør være enkelt å avslå uten å bli avkrevd en grunn. Her synes jeg egentlig Divines fabelaktige "ikke la det aller beste bli det godes fiende" passer inn også. Det er selvfølgelig dumt at det er dyrt, og man står da i fare for at noen føler på det. Samtidig er det fint for klassemiljøet at man har en slik inkluderende stemning. For noen er pengene en begrensning. Atter andre har foreldre som aldri kommer seg avgårde på teater ( |
|
|
|
|
|
#10 |
|
lettere utlada
|
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg syns den er absolutt innenfor.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes egentlig alltid det er greit, men at man har et kollektivt ansvar for å holde pengepresset litt nede. Kino vil jeg vel alltid synes er greit tror jeg.
|
|
|
#12 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg er enig med Storm og Hyacinth. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes, tror jeg, at dette ikke er helt ok siden billettene var såpass dyre. Samtidig er det flott at noen (du) tok initiativ til noe felles.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg hadde syntes det var ugreit, fordi mitt barn hadde blitt så skuffet over å ikke få bli med. Med en gang det går ut på fellesmail, så snakkes det om det, og så blir det en større sak enn det egentlig hadde behøvd å være. Bedre at man spør direkte noen man kjenner tenker jeg, og ikke lager så stor sak ut av det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes det er helt greit, og hyggelig. Det vil aldri være alle som blir med og dermed er det greit for de som ikke kan bli med også. Synes jeg. Jeg synes det var et hyggelig initiativ og i og med at så mange hadde snakket om det på forhånd synes jeg at det inkluderende initiativet ved å informere / invitere alle veier tyngre enn det ekskluderende i at arrangementet er dyrt. Barn tåler å høre at vi kan ikke / prioriterer ikke osv. Hvis man synes det blir for dyrt å ha med lillebroster og mor og/eller far også kan man sende ungen med en venn(inne) i klassen og dennes mor/far, jeg hadde i allefall glatt tatt med en eller tre andre unger hvor foreldrene ikke kunne eller ville prioritere men hadde råd og lyst til at barnet kunne bli med. Man kan både si nei og man kan tenke løsninger. Begge deler er greit. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Hvordan kan du vite at det er greit for dem som ikke kan? Man vet jo ikke om de fleste skal og man vet ikke om barna som ikke kan virkelig hadde hatt lyst. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg mener ikke at det nødvendigvis kjennes helt greit for ungene, men at det er slike ting som (i mine øyne) bør være greit å håndtere for foreldre og barn i samarbeid. Jeg synes i allefall at mine barn må lære seg at de ikke kan alt som andre kan, selv om mange / de fleste kan. Det kan være mange grunner til det, økonomi, verdivalg, interesser osv. Når 7 av 12 skal så er det 5 av 12 som ikke skal. Det er ikke akkurat slik at man er den eneste som ikke skal da, og da bør det være akseptabelt. Det vil aldri være slik at alle blir med på noe slikt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementBomull, det er litt forskjell på 50 kr og 500 kr. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Jeg vet at det er veldig mye tøffere å være dem som stadig blir satt på valg. Det er de samme barna som gang på gang må lære seg at ikke de ikke kan selv om de fleste andre kan delta. Det er vanvittig stor forskjell for en unge å vite at han ikke kan være med fordi de skal noe annet/at det ikke passer enn at det er fordi familien ikke har økonomi til det. |
|
|
|
![]() |
|
|